Argenta e-spaar = boerenbedrog
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta e-spaar = boerenbedrog
Dit heeft niets met censuur te maken. Eerder het moedwillig beschadigen van iemands reputatie; natrappen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Argenta houdt niet minder 4 spaarrekeningen aan, dat is toch een vorm van boerenbedrog? Met die ene komen ze wel overal hoog op de lijstjes te staan, maar probeer je spaargeld maar eens over te zetten aan 500 EUR per maand. Vroeger had mij dat jaren gekost, haha. (Het lachen is mij eigenlijk al lang vergaan.)
Ja? Dat snap ik niet. Het is toch juist een voordeel dat je de spaarrekening kunt kiezen die het best aan je behoeften beantwoordt?di_Morean0 schreef: ↑13 september 2023, 09:52 Argenta houdt niet minder 4 spaarrekeningen aan, dat is toch een vorm van boerenbedrog?
Is veel te complex voor velen...Yaris schreef: ↑13 september 2023, 10:06Ja? Dat snap ik niet. Het is toch juist een voordeel dat je de spaarrekening kunt kiezen die het best aan je behoeften beantwoordt?di_Morean0 schreef: ↑13 september 2023, 09:52 Argenta houdt niet minder 4 spaarrekeningen aan, dat is toch een vorm van boerenbedrog?
Dat is niet de fout van Argenta, maar van de klant die onvoldoende kennis heeft om de juiste rekening te kiezen.
Wat je wel kan besluiten is dat de e-spaarrekening en de maxi-rekening op gebied van opbrengst geen verschil kennen. Dus in principe kan elke e-spaarrekening gewoon als maxi-rekening benoemd worden. Mogelijks zijn er wel nog ergens historische verschillen, ik denk bvb aan het printen van uittreksels maar geen idee of dat vandaag de dag nog relevant is.
Wat je wel kan besluiten is dat de e-spaarrekening en de maxi-rekening op gebied van opbrengst geen verschil kennen. Dus in principe kan elke e-spaarrekening gewoon als maxi-rekening benoemd worden. Mogelijks zijn er wel nog ergens historische verschillen, ik denk bvb aan het printen van uittreksels maar geen idee of dat vandaag de dag nog relevant is.
Ik zie er op de site van Argenta maar 3 staan, elk met verschillende eigenschappen/voorwaarden etc.di_Morean0 schreef: ↑13 september 2023, 09:52 Argenta houdt niet minder 4 spaarrekeningen aan, dat is toch een vorm van boerenbedrog? Met die ene komen ze wel overal hoog op de lijstjes te staan, maar probeer je spaargeld maar eens over te zetten aan 500 EUR per maand. Vroeger had mij dat jaren gekost, haha. (Het lachen is mij eigenlijk al lang vergaan.)
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Op de vergelijking van spaarrekeningen op Spaargids staan 4 spaarrekeningen bij Argenta.
-
- Newbie
- Contacteer:
Maxi- en e-spaar is in praktijk hetzelfde. Maar als ze die moeten hernoemen of fuseren, bv. tot eSuperAppeltje, dan moeten ze dat communiceren. Dan maken ze slapende honden wakker. Want ja, de geïnformeerde klant, die is moeilijk te bedotten. Maar hoeveel mensen zouden er zijn -oudjes, jongeren, minder vaardigen- die niet beseffen dat hun super Maxi of hun baanbrekende e-Spaarrekening van destijds ondertussen in stilte verworden is tot een laag renderende rekening?
Je kan 2 soorten spaarrekeningen hebben: 1 met een relatief hoge basisrente en relatief lage getrouwheidspremie, en 1 met het omgekeerde. Keytrade heeft dat: eentje met 0.90+0.50% en eentje met 0.75+1.35%. Dat zijn competitieve rentes. Argenta daarentegen heeft er 4: de 2 oude tantes voor de onwetenden (sssttt...), 1 lokrekening met restricties (max. 500 EUR per maand) en 1 voor de geduldige spaarder met een eerder matige 0.15+1.10%.
Sommige anderre banken zijn even erg en zelfs nog erger, daar niet van.
Je kan 2 soorten spaarrekeningen hebben: 1 met een relatief hoge basisrente en relatief lage getrouwheidspremie, en 1 met het omgekeerde. Keytrade heeft dat: eentje met 0.90+0.50% en eentje met 0.75+1.35%. Dat zijn competitieve rentes. Argenta daarentegen heeft er 4: de 2 oude tantes voor de onwetenden (sssttt...), 1 lokrekening met restricties (max. 500 EUR per maand) en 1 voor de geduldige spaarder met een eerder matige 0.15+1.10%.
Sommige anderre banken zijn even erg en zelfs nog erger, daar niet van.
Ik vind het te erg ruiken naar: klaag over alles maar niet over Argenta.
Over iets klagen is nooit schitterend voor de reputatie van eender welk bedrijf.
Dat proberen tegen te houden heeft wel degelijk erg veel te maken met censuur.
Argenta doet het niet op alle vlakken schitterend. Dat mag gezegd worden.
Weet je wat klagen is; of censuur; of boerenbedrog? Vijf jaar een thema onder hetzelfde topic laten lopen vind ik "teveel van het goede". Of het nu Argenta, ING, Belfius is, maakt niet uit. Van zodra er duidelijk van het TOPIC wordt afgeweken zou men een nieuw topic kunnen openen; met een passendere titel. Mijn mening. Welke bank doet het "schitterend"?haelewyn schreef: ↑14 september 2023, 11:28Ik vind het te erg ruiken naar: klaag over alles maar niet over Argenta.
Over iets klagen is nooit schitterend voor de reputatie van eender welk bedrijf.
Dat proberen tegen te houden heeft wel degelijk erg veel te maken met censuur.
Argenta doet het niet op alle vlakken schitterend. Dat mag gezegd worden.