Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
ahhh, dat wist ik niet. Ik zou niet te vlug zijn om veel geld aan huidige tarieven vast te leggen. Vorig jaar in jan. toen de rente nul stond, zei ik al aan familie dat de rente zou stijgen de komende jaren. We staan nu al veel hoger, maar volgens mij is het feest nog niet over. Ze gaan blijven verhogen tot er iets "kraakt" in de wereld economie. Mogelijk krijg je tegen december nog wel 1% meer dan nu.
Eens de rente gaan verlagen omdat de economie stilvalt of banken in problemen komen, zal de inflatie weer opflakkeren. Dit doet ze vandaag reeds met de hogere olieprijzen en voeding.
Ik hou nog genoeg achter de hand voor hogere rentes komende maanden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/07 ... -verhogen/
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... 6-procent/
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel zeer spijtig dat je bij MeDirect maar één rekening kan openen (dit in tegenstelling met Santander) en dus geen 3x per kalenderjaar kan swichen tussen rekeningen. De nieuwe tarieven zijn dus weeral alleen weggelegd voor 'nieuw' geld ...
Waarom zou je bij MeDirect maar 1 rekening kunnen openen ?triumph_st schreef: ↑8 september 2023, 13:55 Wel zeer spijtig dat je bij MeDirect maar één rekening kan openen (dit in tegenstelling met Santander) en dus geen 3x per kalenderjaar kan swichen tussen rekeningen. De nieuwe tarieven zijn dus weeral alleen weggelegd voor 'nieuw' geld ...
De nieuwe tarieven zijn wel degelijk voor al je tegoeden op die rekeningen, en dus niet enkel voor 'nieuw' geld.
[quote=triumph_st post_id=592179 time=1694174106 user_id=49729]
Wel zeer spijtig dat je bij MeDirect maar één rekening kan openen (dit in tegenstelling met Santander) en dus geen 3x per kalenderjaar kan swichen tussen rekeningen. De nieuwe tarieven zijn dus weeral alleen weggelegd voor 'nieuw' geld ...
[/quote]
[quote=triumph_st post_id=592179 time=1694174106 user_id=49729]
[/quote]
Dit staat in hun faq:
Kan ik meer dan één gereglementeerde spaarrekening openen?
Ja, elke klant kan één gereglementeerde spaarrekening van elk type gereglementeerde spaarrekening openen die MeDirect aanbiedt, hetzij persoonlijk of gezamenlijk. Momenteel bied MeDirect 3 types gereglementeerde spaarrekeningen aan. Een eerste storting op een gereglementeerde spaarrekening kan worden geinitieerd van een bankrekening bij een andere bank.
Kan ik meer dan één gereglementeerde spaarrekening openen?
Ja, elke klant kan één gereglementeerde spaarrekening van elk type gereglementeerde spaarrekening openen die MeDirect aanbiedt, hetzij persoonlijk of gezamenlijk. Momenteel bied MeDirect 3 types gereglementeerde spaarrekeningen aan. Een eerste storting op een gereglementeerde spaarrekening kan worden geinitieerd van een bankrekening bij een andere bank.
1 per type inderdaad maar niet 1 in totaal en dus kan je toch meer dan 1 gereglementeerde spaarrekening hebben.
Ja, maar dan kan je niet heen en weer overschrijven zonder je getrouwheidspremie te verliezen.
Dat moet tussen 2 dezelfde rekeningen gebeuren.
Bij Santander kan je zo 6x de nieuwe getrouwheidspremie behouden, 3x per rekening.
Bij medirecht zal je altijd achter de feiten azn blijven lopen.
FAQs :
https://www.medirect.be/nl-be/hulp/faqs ... ngen-nl-be
https://www.medirect.be/nl-be/hulp/faqs ... ngen-nl-be
Kan ik een bedrag overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect?
Om een bedrag te kunnen overzetten van een gereglementeerde spaarrekening naar een andere gereglementeerde spaarrekening, dient er een gemeenschappelijke rekeninghouder te zijn. Het maximale aantal toegstane transacties per kalenderjaar van het ene type naar het andere type gereglementeerde spaarrekening aangehouden bij MeDirect bedraag 3 en een minimumbedrag van 500 euro is van toepassing voor elke overdracht.
Een bedrag dat wordt overgedragen van de ene gereglementeerde spaarrekening naar de andere, blijft rente opbouwen voor de getrouwheidspremie, zij het met verschillende rentes die van toepassing zijn op de verschillende delen van de relatieve periode van 12 maanden. Let op: dit is steeds onderhevig aan het maximale aantal transacties (3 per kalenderjaar).
Ik heb zonet de test gedaan met een overschrijving van fidelity naar dynamic (een lege) en direct terug naar fidelity. Morgen zal ik weten of die 1 dag wachten echt nodig is. In het slechtste geval ben ik 40 euro opgebouwde getrouwheidspremie kwijt.
EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 15:18Omdat je niet weet hoe de software van de bank exact werkt.snazzyloafers schreef: ↑1 augustus 2023, 14:58 Ik lees hier dat je minstens een dag, en beter een week zou moeten wachten. Waarom?
Je wil dus problemen vermijden zodat je die niet moet gaan aankaarten als het verkeerd loopt.
Een week ertussen is wat overdreven en weekend maakt ook niet uit.
Volgens mij zorg je er gewoon best voor dat de valudadatums verschillend zijn.
En hoe zal je dat dan juist weten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik denk dat je de getrouwheidspremie niet kwijt zal zijn, enkel dat de getrouwheidspremie percent niet ge-update zal zijn.
Ik ben net gaan kijken bij "Fidelity Premium details" en ik denk dat je gelijk hebt. Het is alsof ik geen fidelity=>dynamic=>fidelity overschrijving gedaan heb gisteren. Alles is nog hetzelfde. Het bedrag van een nieuwe storting die ik gisteren gedaan heb staat er nu tussen, dus de informatie werd wel degelijk bijgewerkt deze nacht.