Problemen met Keytrade Bank?
TIP
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Problemen met Keytrade Bank?
Weet er iemand wat er aan de hand is met Keytrade? Hun klantendienst ligt volledig plat, je krijgt hoogstens een melding dat je bericht pas na 2 weken wordt behandeld.
Als ik telefoneer, weet de incompetente medewerker niet hoe de vork aan de steel zit (nadat ik eerst lang van wachtmuziek heb mogen genieten).
Dit doet me vermoeden dat Arkea Keytrade aan het uitrangeren is. Alleen als ik wil veranderen, mijn pensioenspaarfonds (overgenomen van Rabobank.be) zit nog bij hun...
Als ik telefoneer, weet de incompetente medewerker niet hoe de vork aan de steel zit (nadat ik eerst lang van wachtmuziek heb mogen genieten).
Dit doet me vermoeden dat Arkea Keytrade aan het uitrangeren is. Alleen als ik wil veranderen, mijn pensioenspaarfonds (overgenomen van Rabobank.be) zit nog bij hun...
Re: Problemen met Keytrade Bank?
Gewoon (zoals veel banken, verzekeringen, teleconbedrijven, energieleveranciers,....) te weinig hel(l)pdeskmedewerkers omdat dit geld kost.
Daaruit besluit dat ze ermee gaan stoppen is totaal onzinnig.
Ze werven trouwens aan: https://www.keytradebank.be/nl/jobs#jobListing
En doen nog altijd promoties voor klantenwerving
=> dat doe je dan doorgaans niet.
Daaruit besluit dat ze ermee gaan stoppen is totaal onzinnig.
Ze werven trouwens aan: https://www.keytradebank.be/nl/jobs#jobListing
En doen nog altijd promoties voor klantenwerving
=> dat doe je dan doorgaans niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De klanten willen dat alles gratis is en dan verschieten ze dat de dienstverlening ondermaats is. If you pay peanuts, you get monkeys. Je moet keuzes maken. Je kunt niet alles hebben.

@Yaris Mooie illustratie.
Vrees dat dit soort problemen van achterstand bij de helpdesk een zelfversterkend effect hebben.
Wat mij betreft lijkt dit te zijn gestart bij het uitdelen van de nieuwe bankaart.
Het wordt wel eens tijd dat Keytrade stappen zet richting de toekomst.
Instant overschrijvingen, payconiq(P2P transacties), Apple pay, Google pay, ...
Vrees dat dit soort problemen van achterstand bij de helpdesk een zelfversterkend effect hebben.
Wat mij betreft lijkt dit te zijn gestart bij het uitdelen van de nieuwe bankaart.
Het wordt wel eens tijd dat Keytrade stappen zet richting de toekomst.
Instant overschrijvingen, payconiq(P2P transacties), Apple pay, Google pay, ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En hoeveel (of alternatief: wat) heb je daar dan voor over ?
Persoonlijk heb ik er nog niets van gemerkt. Soms vraag ik mij af hoe dat zo zou kunnen komen.
Inderdaad.
Ondertussen ben ik al een tijdje (enkele maanden) bezig om een keyplan te laten afsluiten.
Ze zijn de aanvraag gewoon verloren - eerst zeiden ze nog dat ze ermee bezig waren. Een maand nadien heb ik nog eens nagevraagd en kreeg ik te horen dat ze geen aanvraag konden terugvinden. Ik heb dezelfde mail met de vraag ter afsluiting opnieuw moeten sturen. Ondertussen is het nog steeds niet afgesloten. Het loopt daar soms wat vierkant.
Dat is maar anekdotisch bewijsmateriaal natuurlijk.
Een ander plan is wel op een correcte manier afgesloten.
Ze zijn de aanvraag gewoon verloren - eerst zeiden ze nog dat ze ermee bezig waren. Een maand nadien heb ik nog eens nagevraagd en kreeg ik te horen dat ze geen aanvraag konden terugvinden. Ik heb dezelfde mail met de vraag ter afsluiting opnieuw moeten sturen. Ondertussen is het nog steeds niet afgesloten. Het loopt daar soms wat vierkant.
Dat is maar anekdotisch bewijsmateriaal natuurlijk.
Een ander plan is wel op een correcte manier afgesloten.
Zo ga je toch niet met je klanten om !!
Al sinds het begin klant bij Keytrade, nooit problemen gehad met app, kaart of iets anders.
Heb ze wel één keer moeten hebben voor een minderjarige rekening en idd ze zijn niet van de snelste.
Maar bon, heb hetzelfde meegemaakt met Santander.
Alleen KBC reageert nogal zeer snel.
Heb ze wel één keer moeten hebben voor een minderjarige rekening en idd ze zijn niet van de snelste.
Maar bon, heb hetzelfde meegemaakt met Santander.
Alleen KBC reageert nogal zeer snel.
Ja mooie tijden die begin dagen.
Ik ben ook klant van sinds toen het nog gewoon VMS Keytrade was. Een trading platform. Van die mannen die skynet hadden opgezet, die kwamen op de proppen met VMS Keytrade. Ik heb nog steeds de VMSK login.
Dat waren tijden man. Eens ik genoeg geld verdiend had op de beurs als tiener via Vader, die mij liet aandelen meekopen (in begin nog fysieke aandelen , op papier dus) was het hek van de dam
. Ik kon zelf aan de slag, je had minimaal 100.000 franken nodig om die rekening te openen. Dat was het van het man, 1998. Ze waren pioneer.
Wat later kwam de stap naar volwaardige bank met overname van Realbank.
update: https://www.keytradebank.be/nl/over-ons ... Ark%C3%A9a.
Nog wat historiek
update 2: https://nl.wikipedia.org/wiki/Keytrade_Bank
Ik ben ook klant van sinds toen het nog gewoon VMS Keytrade was. Een trading platform. Van die mannen die skynet hadden opgezet, die kwamen op de proppen met VMS Keytrade. Ik heb nog steeds de VMSK login.
Dat waren tijden man. Eens ik genoeg geld verdiend had op de beurs als tiener via Vader, die mij liet aandelen meekopen (in begin nog fysieke aandelen , op papier dus) was het hek van de dam

Wat later kwam de stap naar volwaardige bank met overname van Realbank.
update: https://www.keytradebank.be/nl/over-ons ... Ark%C3%A9a.
Nog wat historiek
update 2: https://nl.wikipedia.org/wiki/Keytrade_Bank
Ik denk niet dat Keytrade goedkoper is dan Saxo zelfs een pak duurder dacht ik. Wanneer ik nu een mail stuur naar Saxo heb ik vandaag en ten laatste morgen een deftige reactie.
Twee weken wachten op een reactie is toch echt niet meer van deze tijd.
Mja, ik heb daar geen last van, het lijkt wel of ik nooit problemen heb (of ze niet zoek)
Ik heb bij keytrade een spaarrekening geopend volgens hetzelfde principe als ik met mijn andere banken doe:
Jullie vallen mij niet lastig en ik val jullie niet lastig.
Het gaat daar precies allemaal wat trager, maar goed, voor een spaarrekening kan me dat weinig schelen, en de lopende rekening betaal ik vaak mee, ik vind het allemaal minder dan bijvoorbeeld BNP Paribas, geld gaat minder snel van de rekening, maar zolang de kaart werkt, is het voor mij allemaal goed.
Ik denk dat soms mensen op dit forum problemen maken waar er geen hoeven te zijn...
Dat gezegd zijnde, ik beleg er niet, en dat scheelt misschien wat problemen, en bij Lynx, als je via de chat functie een vraag stelt, heb ik ook binnen 30 seconden antwoord, fantastische helpdesk daar, en ze zijn ook niet direct de duurste op de markt. (ik heb wel nog maar 1 keer een vraag moeten stellen, en eigenlijk was het totaal mijn eigen schuld toen
)
Ik heb bij keytrade een spaarrekening geopend volgens hetzelfde principe als ik met mijn andere banken doe:
Jullie vallen mij niet lastig en ik val jullie niet lastig.
Het gaat daar precies allemaal wat trager, maar goed, voor een spaarrekening kan me dat weinig schelen, en de lopende rekening betaal ik vaak mee, ik vind het allemaal minder dan bijvoorbeeld BNP Paribas, geld gaat minder snel van de rekening, maar zolang de kaart werkt, is het voor mij allemaal goed.
Ik denk dat soms mensen op dit forum problemen maken waar er geen hoeven te zijn...
Dat gezegd zijnde, ik beleg er niet, en dat scheelt misschien wat problemen, en bij Lynx, als je via de chat functie een vraag stelt, heb ik ook binnen 30 seconden antwoord, fantastische helpdesk daar, en ze zijn ook niet direct de duurste op de markt. (ik heb wel nog maar 1 keer een vraag moeten stellen, en eigenlijk was het totaal mijn eigen schuld toen

Overal is het goed tot je problemen begint te krijgen 
Keytrade is verre van perfect en mijn grootste ergernis is hun heel Payconiq P2P dat ze niet meer ondersteunen sinds ze die VISA debet kaarten hebben. Vind het voor een zogezegd full online bank een serieuze vergissing om dit niet vanaf de start te ondersteunen.
Met uitzondering van dat kan ik prima leven met hun beperkingen (support heb ik praktisch nooit nodig en buiten het P2P gedoe hebben ze me altijd al goed geholpen, instant payment boeit me niet, heel het Apple/Google pay weiger ik te gebruiken en ik gebruik liever hun soft token dan itsme).
Ik ben nog in goede hoop dat ze die P2P rommel nog op orde krijgen, maar het gebrek begint me wel feller te irriteren. Ze zitten er nu al bijna een half jaar mee en nog steeds geen uitzicht op een oplossing. Payconiq zelf is ook een ramp, want het alternatief (een contactpersoon betalen) werkt ook voor geen meter. Ook daar krijg ik geen reactie meer van Payconiq zelf en hun foutmelding ("an error occurred" zonder context) maakt hun alternatief compleet onbruikbaar.
Heb mijn Argenta nu gekoppeld aan Payconiq om alsnog iemand te kunnen betalen.
Keytrade stopzetten voor dit ga ik nu weer niet doen. Door Argenta eraan te koppelen omzeil ik de grootste klacht.

Keytrade is verre van perfect en mijn grootste ergernis is hun heel Payconiq P2P dat ze niet meer ondersteunen sinds ze die VISA debet kaarten hebben. Vind het voor een zogezegd full online bank een serieuze vergissing om dit niet vanaf de start te ondersteunen.
Met uitzondering van dat kan ik prima leven met hun beperkingen (support heb ik praktisch nooit nodig en buiten het P2P gedoe hebben ze me altijd al goed geholpen, instant payment boeit me niet, heel het Apple/Google pay weiger ik te gebruiken en ik gebruik liever hun soft token dan itsme).
Ik ben nog in goede hoop dat ze die P2P rommel nog op orde krijgen, maar het gebrek begint me wel feller te irriteren. Ze zitten er nu al bijna een half jaar mee en nog steeds geen uitzicht op een oplossing. Payconiq zelf is ook een ramp, want het alternatief (een contactpersoon betalen) werkt ook voor geen meter. Ook daar krijg ik geen reactie meer van Payconiq zelf en hun foutmelding ("an error occurred" zonder context) maakt hun alternatief compleet onbruikbaar.
Heb mijn Argenta nu gekoppeld aan Payconiq om alsnog iemand te kunnen betalen.
Keytrade stopzetten voor dit ga ik nu weer niet doen. Door Argenta eraan te koppelen omzeil ik de grootste klacht.
28 augustus heb ik via het platform van MeDirect een vraag gesteld om een rekening af te sluiten.
Vandaag heb ik een reactie ontvangen.
Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Onze excuses voor het laattijdig antwoord, dit komt door een uitzonderlijke grote instroom van berichten momenteel.
Vandaag heb ik een reactie ontvangen.
Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Onze excuses voor het laattijdig antwoord, dit komt door een uitzonderlijke grote instroom van berichten momenteel.
Tja in de week van de staatsbons kan ik geloven dat ze in de bank overstelpt werden.