Ik zet mijn spaargeld bij een grootbank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zet mijn spaargeld bij een grootbank
Waarom houd je je spaargeld aan op een spaarrekening bij een grootbank? En niet elders waar je meer kunt krijgen?
Of spaar je niet bij grootbanken?
Of spaar je niet bij grootbanken?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Ik zet mijn spaargeld bij een grootbank
Ik heb geen spaargeld
100% belegt YOLO
100% belegt YOLO
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik vind de poll beetje eenzijdig en zwart/wit geformuleerd...
Het merendeel van mijn spaargeld zit bij andere banken (o.w.v. hogere rente en spreiding), maar ik heb evengoed ook nog spaargeld bij grootbank X omdat ik het al helemaal absurd vind om het op zichtrekening te laten staan (dus heb automatische opdracht die het overschrijft naar spaarrekening vanaf bepaald bedrag), en ook omdat als er onverwachte uitgaven zijn dat ik toch iets van reserve heb staan en niet 2-3 dagen moet wachten tot ik erover beschik (lees: gebruiksgemak)
En ook: voor de personen die hier op spaargids zitten ga ik vanuit dat een minderheid veel spaargeld bij een grootbank heeft zitten, denk dat het vooral ouderen zijn en niet-spaargidsers die nog veel spaargeld bij grootbank hebben
Het merendeel van mijn spaargeld zit bij andere banken (o.w.v. hogere rente en spreiding), maar ik heb evengoed ook nog spaargeld bij grootbank X omdat ik het al helemaal absurd vind om het op zichtrekening te laten staan (dus heb automatische opdracht die het overschrijft naar spaarrekening vanaf bepaald bedrag), en ook omdat als er onverwachte uitgaven zijn dat ik toch iets van reserve heb staan en niet 2-3 dagen moet wachten tot ik erover beschik (lees: gebruiksgemak)
En ook: voor de personen die hier op spaargids zitten ga ik vanuit dat een minderheid veel spaargeld bij een grootbank heeft zitten, denk dat het vooral ouderen zijn en niet-spaargidsers die nog veel spaargeld bij grootbank hebben
Ik heb geen grootbank.
Ik alleen voor mijn zichtrekening en bankkaart. Ik laat er maximaal 2000 euro op staan.
Is Argenta een grootbank?
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Grootbanken zijn voltooid verleden tijd voor mij.
Heb een mix van groot en internet banken. Spreiden dus.
-
- Verbannen Gebruiker
Tot ergens 2015-2018 werd Argenta beschouwd als de grootste van de kleine banken.
Nu wordt Argenta de kleinste van de grootbanken genoemd.
Nu wordt Argenta de kleinste van de grootbanken genoemd.
De poll-vraag is daarom voor interpretatie vatbaar. Een opsomming van de "grootbanken" had misschien wel handig geweest.
Misschien daarop ook een vraag "wie spaart hoofdzakelijk bij de niet-grootbanken"...
Mijn persoonlijke situatie :
Bij grootbank +/- 5000 euro om snel beschikbaar te zijn , de rest is belegd of staat op spaarrekeningen en termijnrekeningen bij meer renderende banken :-) . Als ik op voorhand weet dat er kosten aankomen probeer ik te zorgen ik dat er wat meer direct beschikbaar is. Tot nog toe werkt dit perfect voor mij. Of dit zo blijft zie ik wel in de toekomst.
Bij grootbank +/- 5000 euro om snel beschikbaar te zijn , de rest is belegd of staat op spaarrekeningen en termijnrekeningen bij meer renderende banken :-) . Als ik op voorhand weet dat er kosten aankomen probeer ik te zorgen ik dat er wat meer direct beschikbaar is. Tot nog toe werkt dit perfect voor mij. Of dit zo blijft zie ik wel in de toekomst.
Meeste spaargeld is weg bij de grootbanken. Toch is er nog een stuk. Doordat daar ook fondsen zitten, een hypotheek, een zichtrekening, rekening voor kinderen, enz. Al besef ik dat ik daardoor sommen misloop...
Ik houd geen spaargeld aan wegens slechte investering, ik heb niet eens een spaarrekening.
Mijn cash zit in kortlopende obligaties, money market funds etc. Op de zichtrekening houden we 1a2k aan gemiddeld.
Met andere woorden, de optie 'andere' vergeten in de poll.
ALS ik wel op de spaarrekening zou zetten, zou ik zoeken naar de bank die veilig en in BE/NL gevestigd is met het beste rendement. Het zou dus hoogstwaarschijnlijk niet bij een grote bank staan.
Mijn cash zit in kortlopende obligaties, money market funds etc. Op de zichtrekening houden we 1a2k aan gemiddeld.
Met andere woorden, de optie 'andere' vergeten in de poll.
ALS ik wel op de spaarrekening zou zetten, zou ik zoeken naar de bank die veilig en in BE/NL gevestigd is met het beste rendement. Het zou dus hoogstwaarschijnlijk niet bij een grote bank staan.
Ik verdeel mijn spaargeld over grote banken en kleine banken.
Bij de grootbanken probeer ik enkel de redelijk goed rentende spaarrekeningen aan te houden.
Ik kan de vragen dus niet beantwoorden omdat er geen geschikt antwoord voorzien is.
Bij de grootbanken probeer ik enkel de redelijk goed rentende spaarrekeningen aan te houden.
Ik kan de vragen dus niet beantwoorden omdat er geen geschikt antwoord voorzien is.