Colruyt
TIP
Re: Colruyt
Mijn moeder was de eerste dag van de Nuttela actie ook naar de Colruyt gegaan, hier stond er ook een bord tijdelijk onbeschikbaar. Twijfel toch ook of ze wel evenveel potten als anders hadden en of er überhaupt wel waren.
In de lokale hier stond vandaag een hele pallet grote potten.
Persoonlijk hou ik niet van hazelnootpasta met cacao. Geef mij maar echte choco!
Persoonlijk hou ik niet van hazelnootpasta met cacao. Geef mij maar echte choco!
enKevva schreef: ↑9 september 2023, 00:51 Je merkt dat Colruyt het toch vaak wel moeilijk heeft!
Ze garanderen de laagste prijs garantie als een concurrerende supermarkt in een straal van X-aantal kilometer ligt (sommigen zeggen dat het 10km. is).
Maar ik heb binnen een straal van 5km zowel een Kruidvat, Delhaize, Lidl, Aldi, Carrefour, Albert Heijn en binnenkort Jumbo. Toch merk ik dat Colruyt niet altijd de prijzen aanpast. De acties van Albert Heijn, daar doet mijn lokale Colruyt eigenlijk NOOIT aan mee.
Deze week stuntte Delhaize bv. met Nutella choco 900gram (2,49 euro/kg). Ja, dat zijn spotprijzen natuurlijk!
In Delhaize waren ze allemaal uitverkocht dus ik dacht 'Hup naar de Colruyt'. Daar ging een bordje 'Tijdelijk onbeschikbaar'. Ik vroeg aan een medewerker wanneer er terug Nutella choco beschikbaar zou zijn.
Zijn antwoord 'We anticiperen op een concurrerende actie en momenteel kunnen we die choco niet aanbieden'.
En dat heb ik eigenlijk al vaker gezien. Een tijdje terug was Cote d'or chocolade flink afgeprijst, Lays chips voor (4 euro/kg) ofwel de Coca Cola (0,79 euro/liter). Ik zag hen maar 1 palet in de winkel zetten.
Ik heb al gehoord van medewerkers. Als de concurrentie te hard is dat ze bij Colruyt de rekken amper tot niet aanvullen tot de actie gepasseerd is!
Daarom zie je dus soms lege rekken in de Colruyt met een bordje dat het product tijdelijk onbeschikbaar is.
Wanneer werkte je bij Colruyt Vosqe? Ik stel zelf de laatste tijd meermaals hetzelfde vast als Kevva. Interessante acties, en het product is tijdelijk onbeschikbaar. Actie bij de concurrent 2 dagen later voorbij, product terug volop aanwezig. En omgekeerd.
Als aandeelhouder vind ik dat tijdelijk niet erg, als consument/klant wel, en als aandeelhouder op lange termijn erg negatief want het maakt klanten ontevreden.
-
- Full Member
- Contacteer:
En je weet toch dat als het product niet beschikbaar is je het aan de kassa mag vragen om te bestellen tegen dezelfde voorwaarden ?NVSTR schreef: ↑9 september 2023, 22:11 Interessante acties, en het product is tijdelijk onbeschikbaar. Actie bij de concurrent 2 dagen later voorbij, product terug volop aanwezig. En omgekeerd.
Als aandeelhouder vind ik dat tijdelijk niet erg, als consument/klant wel, en als aandeelhouder op lange termijn erg negatief want het maakt klanten ontevreden.
Ik heb dit al verschillende keren gedaan en telkens gekregen.
Bij onze Colruyt stond er 's middags nog een grote voorraad ... en ja, ik heb (shame, shame, shame) er ook 10 meegedaan. Als je speciaal naar een Colruyt moet rijden om 2,5 euro te besparen op één pot dan blijf je beter thuis. Promotie = groot aankopen !
Dat weet ik, maar heb ik bij Colruyt nog niet gedaan. Wat ik schreef was meer een vaststelling, en nooit een issue om er veel tijd aan te spenderen, want...Abatoetnie schreef: ↑9 september 2023, 23:04En je weet toch dat als het product niet beschikbaar is je het aan de kassa mag vragen om te bestellen tegen dezelfde voorwaarden ?NVSTR schreef: ↑9 september 2023, 22:11 Interessante acties, en het product is tijdelijk onbeschikbaar. Actie bij de concurrent 2 dagen later voorbij, product terug volop aanwezig. En omgekeerd.
Ik heb dit al verschillende keren gedaan en telkens gekregen.
dit is helemaal waar, net zoals de tijd die je spendeert aan het bestellen e.d. ongetwijfeld meer waard is dan de besparing die je realiseert. Tenzij je natuurlijk iets groot inkoopt, maar dat was bij mij nog niet het geval.Abatoetnie schreef: ↑9 september 2023, 23:04Bij onze Colruyt stond er 's middags nog een grote voorraad ... en ja, ik heb (shame, shame, shame) er ook 10 meegedaan. Als je speciaal naar een Colruyt moet rijden om 2,5 euro te besparen op één pot dan blijf je beter thuis. Promotie = groot aankopen !
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Aandeel gekocht boven de 30 euro, nadien flink gezakt en nu weer grotendeels gerecupereerd.
Achteraf geen goed idee van me om te kopen, ik had de concurrentie van oa AH onvoldoende ingeschat. Ik was en ben nog steeds gecharmeerd door het nononsense profiel van Colruyt.
Maar ik vraag me toch af of ik nu niet beter mijn beperkt verlies zou nemen ? Wat denken de slimmeriken hiervan ?
Achteraf geen goed idee van me om te kopen, ik had de concurrentie van oa AH onvoldoende ingeschat. Ik was en ben nog steeds gecharmeerd door het nononsense profiel van Colruyt.
Maar ik vraag me toch af of ik nu niet beter mijn beperkt verlies zou nemen ? Wat denken de slimmeriken hiervan ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Is er t.o.v. je initiële aankoop echt veel veranderd, m.a.w. zijn de redenen waarom je Colruyt kocht er niet meer? Sinds het dieptepunt rond begin dit jaar is Colruyt pakweg 75% gestegen, waarom zou de markt dit laten gebeuren? Niet zo heel lang geleden stond de koers van het aandeel hoger dan 60 euro, daarvoor nog een lange weg te gaan. Ik zou zeggen, gooi niet te snel de handdoek in de ring, hou de resultaten wat in de gaten, net als wat de nieuwe CEO doet. En focus op de langere termijn.Charlesvdw schreef: ↑10 september 2023, 15:23 Aandeel gekocht boven de 30 euro, nadien flink gezakt en nu weer grotendeels gerecupereerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Colruyt aan 30 is toch ni slecht?Charlesvdw schreef: ↑10 september 2023, 15:23 Aandeel gekocht boven de 30 euro, nadien flink gezakt en nu weer grotendeels gerecupereerd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ferrero. Familiebedrijf, wel niet beursgenoteerd. Maar missch hebben ze nog ergens een dochter lopen die niet van straat geraakt?
Staat nu op 37,90 EUR. Niet veel bewogen dus.
Staat nu op 37,90 EUR.
Niet veel bewogen dus.
Niks aan de hand.
Niet veel bewogen dus.
Niks aan de hand.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb me vergist, niet gekocht aan boven de 30 euro maar aan 42 euro. Nadien is het gehalveerd en nu weer aan het opklimmen naar 37 euro.Orakel van Brakel schreef: ↑11 september 2023, 08:04Colruyt aan 30 is toch ni slecht?Charlesvdw schreef: ↑10 september 2023, 15:23 Aandeel gekocht boven de 30 euro, nadien flink gezakt en nu weer grotendeels gerecupereerd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb ooit nog aan 48 gekocht. Denk dat ze toen van 55 kwamen. Daarna eens aan 23 en 21 bijgekocht. Die laatste heb ik intussen weer verkocht. Te snel eigenlijk. Maar ik heb er wel mijn verlies mee goedgemaakt.
Mij stoort het als consument dat Colruyt beweerd de goedkoopste te zijn, maar is het niet.
Want je moet steeds je postcode ingeven om de prijzen te weten in de winkel.
Ook Carrefour heeft dit, dan staat er een aanbieding, je gaat heen en dan blijkt die niet voor die winkel te zijn.
AH heeft alle prijzen en producten online staan en die zijn in ELKE winkel gelijk.
Dat is waarom Colruyt en Carrefour het zo slecht doen, ze denken dat de mensen dom zijn en enkel in hun straatje kijken naar de prijzen.
Ik snap dan ook niet waarom ze deze bekrompen manier van prijsstelling nog hanteren, want zo kan je nooit vanop aan dat als je even naar een andere winkel rijd dat je dezelfde prijs krijgt.
Mensen pikken dit niet en haken dus af, zo simpel is het. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, ga dus naar de website en vraag de prijs op. Als die per winkel anders is, dan stopt het voor mij.
Colruyt en Carrefour concurreren niet tegen AH en Delhaize maar tegen Carrefour en andere winkels in de buurt, enkel tegenover die winkels zijn ze goedkoop......tot je een AH binnenloopt en ziet dat die goedkoper is. Dat is het punt.
AH concurreert Lidl en Aldi....en dan met vaak veel betere producten, daarom doet AH het zo goed.
Want je moet steeds je postcode ingeven om de prijzen te weten in de winkel.
Ook Carrefour heeft dit, dan staat er een aanbieding, je gaat heen en dan blijkt die niet voor die winkel te zijn.
AH heeft alle prijzen en producten online staan en die zijn in ELKE winkel gelijk.
Dat is waarom Colruyt en Carrefour het zo slecht doen, ze denken dat de mensen dom zijn en enkel in hun straatje kijken naar de prijzen.
Ik snap dan ook niet waarom ze deze bekrompen manier van prijsstelling nog hanteren, want zo kan je nooit vanop aan dat als je even naar een andere winkel rijd dat je dezelfde prijs krijgt.
Mensen pikken dit niet en haken dus af, zo simpel is het. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, ga dus naar de website en vraag de prijs op. Als die per winkel anders is, dan stopt het voor mij.
Colruyt en Carrefour concurreren niet tegen AH en Delhaize maar tegen Carrefour en andere winkels in de buurt, enkel tegenover die winkels zijn ze goedkoop......tot je een AH binnenloopt en ziet dat die goedkoper is. Dat is het punt.
AH concurreert Lidl en Aldi....en dan met vaak veel betere producten, daarom doet AH het zo goed.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.