Stel jezelf hier even voor!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Stel jezelf hier even voor!
Soms is de realiteit anders dan je ze aanvoelt.
EarthNvstr1 schreef: ↑14 december 2020, 18:09 Enkele jaren geleden begonnen met beleggen/investeren nadat ik een redelijke spaarpot had opgebouwd.
Tijdens mijn zoektochten naar informatie daaromtrent, was ik regelmatig op dit forum beland.
Niet altijd even nuttig, maar af en toe wel en soms interessant, dus nu toch maar registreerd...
Hi
Newbie hier uit West-VL, F, 46jr en recent in de wereld gedoken van ETF's en 0-coupons en de Boggle-principes. Ben momenteel zelfstandig, maar ga de overstap doen naar werknemer in de loop van '24, omdat ik mijn werk (fashion retail) kotsbeu ben na +20jr. Brick&mortar shop openhouden wordt hoe langs hoe minder interessant en ik verlies de voldoening die het bracht.
Al denk ik soms, dat alle werkende mensen in Belgie dom zijn om te gaan werken. We worden uitgeperst gelijk citroentjes, vanuit alle kanten.
oh, en ik lees Paul D'hoore's nieuwsbrief... gelukkig volg ik zijn tv-aanbevelingen niet. Wel sommige van zijn nieuwsbrieven.
Newbie hier uit West-VL, F, 46jr en recent in de wereld gedoken van ETF's en 0-coupons en de Boggle-principes. Ben momenteel zelfstandig, maar ga de overstap doen naar werknemer in de loop van '24, omdat ik mijn werk (fashion retail) kotsbeu ben na +20jr. Brick&mortar shop openhouden wordt hoe langs hoe minder interessant en ik verlies de voldoening die het bracht.
Al denk ik soms, dat alle werkende mensen in Belgie dom zijn om te gaan werken. We worden uitgeperst gelijk citroentjes, vanuit alle kanten.
oh, en ik lees Paul D'hoore's nieuwsbrief... gelukkig volg ik zijn tv-aanbevelingen niet. Wel sommige van zijn nieuwsbrieven.
Na geruime tijd mee te lezen, en sinds een paar (?) maanden ook af en toe te reageren, is het tijd om me ‘officieel’ voor te stellen.
Ik ben een jonge dertiger, papa, partner, actief in de verzekerings/financiële wereld.
Aangezien het een financieel forum is, wat focus op het financiële:
- eigen woning. Geschatte LTV van kleine 50%. De maandelijkse aflossing bedraagt minder dan 25% van het maandelijks inkomen (excl. 13de maand, eindejaarspremie, andere extra’s). Dat zit dus zeker goed en geeft ademruimte.
- grote meerderheid van het eigen vermogen zit dan ook logischer in ons huis.
- naast het ‘noodfonds’ heb ik een investeringsportefeuille die maandelijks aangroeit.
Ik lees relatief veel op fora, en andere bronnen.
Tot op heden hoor ik bij de 90% die de indexbelegger niet klopt :-).
Mijn grootste posities vandaag zijn CTP, DEME, Cofinimmo en Xior.
40% van de portefeuille zit in vastgoed. Enkel in COFB relatief zwaar verlies (GAK incl div zit rond de goede 70EUR).
Xior en DEME incl div quasi break-even.
CTP ondertussen mooie papieren winst.
Daarnaast nog cash, 0 coupon obligaties en paar andere (in verhouding) kleinere posities (waaronder LVMH).
Ziezo, aangename kennismaking :-)
Grt,
MVT
Ik ben een jonge dertiger, papa, partner, actief in de verzekerings/financiële wereld.
- eigen woning. Geschatte LTV van kleine 50%. De maandelijkse aflossing bedraagt minder dan 25% van het maandelijks inkomen (excl. 13de maand, eindejaarspremie, andere extra’s). Dat zit dus zeker goed en geeft ademruimte.
- naast het ‘noodfonds’ heb ik een investeringsportefeuille die maandelijks aangroeit.
40% van de portefeuille zit in vastgoed. Enkel in COFB relatief zwaar verlies (GAK incl div zit rond de goede 70EUR).
Daarnaast nog cash, 0 coupon obligaties en paar andere (in verhouding) kleinere posities (waaronder LVMH).
Grt,
MVT
Welkom, leuk van je te horen.MVT schreef: ↑10 januari 2024, 22:55 Na geruime tijd mee te lezen, en sinds een paar (?) maanden ook af en toe te reageren, is het tijd om me ‘officieel’ voor te stellen.
Grt,
MVT
Het topic werd wat uitgekuist en de nodige maatregelen zijn genomen. Welkom aan alle nieuwe leden die, inderdaad, de moed hebben zichzelf effectief voor te stellen!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Dit was mijn vorig profiel tot ik jaren geleden, na het weigeren van een etentje door de toenmalige webmaster Kristof van het forum werd gesmeten.cp1234 schreef: ↑27 maart 2009, 18:49 Ik ben Paul, 30, en van kindsaf veel interesse gehad in de financiële sector.
Maar net als veel anderen, dik bedrogen geweest door de "experts" van bij KBC in den tijd en de laatste jaren doe ik het dan maar allemaal zelf.
Behalve mijn fiasco in Fortis-aandelen deed ik het best goed.
Maar, beter kan beter en een site als deze kan daar alleen maar bij helpen.
Make Spaargids " Great Again ! "
Dat vind ik een rare uitleg. Maar ik herinner me je nog. Welkom terug op Spaargids.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Sommige narcisten zullen al wat gevoeliger zijn aan afwijzing zeker ... Ter verduidelijking, het was niets romantisch of dergelijke maar om over de toekomst van deze site te spreken.
Moest ik nog in mijn account kunnen kon ik het bewijzen maar die was snel genoeg geblokkeerd ...
Maar ik geef je gelijk, het is een vreemd verhaal. Ook de reden dat ik hier weg ben gebleven voor zo'n lange tijd.
Maar daar er hier in de tussentijd meer "Trollen" vertoeven dan in Noorwegen, wou ik laten zien dat ik hier al heel lang voor dit fenomeen actief was.
Moest ik nog in mijn account kunnen kon ik het bewijzen maar die was snel genoeg geblokkeerd ...
Maar ik geef je gelijk, het is een vreemd verhaal. Ook de reden dat ik hier weg ben gebleven voor zo'n lange tijd.
Maar daar er hier in de tussentijd meer "Trollen" vertoeven dan in Noorwegen, wou ik laten zien dat ik hier al heel lang voor dit fenomeen actief was.
Make Spaargids " Great Again ! "
Ik zal me ook maar eens voorstellen, wel zo netjes
Mijn naam is Stefanie, Heb nog een 15j te gaan voor mijn pensioen wat aangezien ik grensarbeider ben uit Nederland zal gaan komen (mits er niks veranderd aan mijn werksituatie) met dit gegeven ben ik op zoek om mijn pensioenpotje wat aan te vullen voor alle verwachte en onverwachte (kan nog veel gebeuren in 15j) extra kosten te kunnen opvangen en uit te komen op het netto bedrag wat mijn NL pensioenfonds mij voorschotelt. Zo kwam ik op spaargids terecht en toen duurde het nog even voor ik ook het bijbehorende forum ontdekte (als in gisteren ) En nu ben ik dus door de mappen snuffelend hier terecht gekomen
Mijn naam is Stefanie, Heb nog een 15j te gaan voor mijn pensioen wat aangezien ik grensarbeider ben uit Nederland zal gaan komen (mits er niks veranderd aan mijn werksituatie) met dit gegeven ben ik op zoek om mijn pensioenpotje wat aan te vullen voor alle verwachte en onverwachte (kan nog veel gebeuren in 15j) extra kosten te kunnen opvangen en uit te komen op het netto bedrag wat mijn NL pensioenfonds mij voorschotelt. Zo kwam ik op spaargids terecht en toen duurde het nog even voor ik ook het bijbehorende forum ontdekte (als in gisteren ) En nu ben ik dus door de mappen snuffelend hier terecht gekomen
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben gepensioneerd, heb een grondige kennis van de huurwetgeving zowel van de federale huurwet als ook van het Vlaams huurdecreet. Op openbare fora geef ik gratis en zonder verdere verwachtingen huurders en ook verhuurders informatie over dit thema wanneer ik een artikel of vraag lees.
Ik ben geen professional maar ik heb al vele huurders en verhuurders met problemen kunnen helpen. het is een hobby waar ik mij bijzonder diep heb in ontwikkeld.
Vriendelijke groet
Ik ben geen professional maar ik heb al vele huurders en verhuurders met problemen kunnen helpen. het is een hobby waar ik mij bijzonder diep heb in ontwikkeld.
Vriendelijke groet