Holdings
TIP
Re: Holdings
Ik zou het eerder omdraaien ipv van het management van Wendel het voordeel van de twijfel te geven. Als Wendel het al 40 jaar slecht doet, dan zou er IMHO een sterke indicator moeten zijn waarom het vanaf nu beter zou kunnen gaan. Ik denk b.v. aan een nieuw competent management met een frisse aanpak en een nieuwe veelbelovende strategie. Is dit bij Wendel het geval? Ik heb de indruk van niet, maar ik kan mij vergissen.Kempen123 schreef: ↑14 september 2023, 17:53 Maar ik heb ook niet beweerd dat het altijd goed was om in Wendel te zitten, en daarin altijd te blijven zitten. Ik denk dat het NU goed is om in Wendel te zitten, omdat ze best wel goede kwaliteit assets hebben, behoorlijk transparant zijn, en een korting hebben van bijna 50%, wat zelfs voor Wendel zeer veel is. Als ze op 25 of 30% korting zouden zitten zou ik waarschijnlijk aan de verkoopkant zitten.
En ook de decision makers binnen Wendel van 10, 20 of 40 jaar terug, en de beleggingsdoestellingen, waren niet dezelfde als ze nu zijn. Je kunt moeilijk de decision makers van nu negatief beoordelen omdat hun voorgangers 30 jaar geleden verkeerde beslissingen genomen hebben.
Toch wel. Ze hebben sinds 01 januari een nieuwe CEO die een nieuwe wind moet laten waaien.
Ondertussen werelden wel wat deals gedaan, zowel verkoop als aankoop. Op zijn minst beweegt het
https://www.privatebankerinternational. ... t-venture/
Ondertussen werelden wel wat deals gedaan, zowel verkoop als aankoop. Op zijn minst beweegt het
https://www.privatebankerinternational. ... t-venture/
Berkshire, wat een fenomenale holding. Pure buy-and-hold.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Brederode laat aardige resultaten zien :
https://brederode.eu/wp-content/uploads ... 914_NL.pdf
Het eigen vermogen steeg tijdens de eerste zes maanden van het jaar met 5%.
Het jaarlijks rendement van het eigen vermogen per aandeel over 10 jaar: 14,9%.
https://brederode.eu/wp-content/uploads ... 914_NL.pdf
Het eigen vermogen steeg tijdens de eerste zes maanden van het jaar met 5%.
Het jaarlijks rendement van het eigen vermogen per aandeel over 10 jaar: 14,9%.
Met een holding zoals Ackermans, GBL, Sofina of Brederode zit je meteen heel gediversifieerd. Koop ze allemaal en je hebt een bijzonder gediversifieerde portefeuille.
ROLAND VAN DER ELST
BEURSVETERAAN
ROLAND VAN DER ELST
BEURSVETERAAN
Koop IWDA of iets gelijkaardig en je hebt ook een bijzonder gediversifieerde portefeuille met minder kans op een daling van 7% na de voorstelling van het halfjaarrapport (Ackermans & van Haaren).
YARIS
SPAARGIDSER
YARIS
SPAARGIDSER
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, veteraan. Die in de prehistorie is blijven leven.
Al geeft hij nu toe: "Vandaag kan je als belegger niets anders dan over de landsgrenzen kijken".
Vandaag ?!?!?!?!?!
Die man is compleet seniel als hij nu pas tot de conclusie komt dat je ook buiten Belgie moet beleggen. Nu pas ?!?!?!
Over obligaties zegt hij dat hij er niet in gelooft. Want, zegt hij, dankzij mijn pensioen moet ik mij geen zorgen maken als er een beurscrash is. Hij heeft een pensioen van 4500 netto per maand. Ja, veel zorgen moet je je dan niet maken (*)
Hij blijft in het verleden hangen met zijn Sofina, Brederode, CFE, A&H.... (Allemaal Belgisch: hoe kun je van jezelf denken dat je iets van de beurs kent )
En heeft een rijkelijk pensioen. Ik zou geen enkel advies van zo iemand ter harte nemen
(*) Een seniele idioot die 4500 € netto pensioen heeft omdat hij heel zijn leven gezegd heeft dat je in Belgische holdings moet beleggen, daar moeten we ook eens over nadenken
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 17 september 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Met alle respect maar als je beleggingshorizon niet verder reikt dan de volgende kwartaalresultaten zou ik van individuele aandelen afblijven. Ik bepaal altijd eerst wat het maximale percentage van één positie mag zijn in mijn portefeuille, daarna verdeel ik mijn aankopen in minimaal 3 maar meestal 5 schijven. ACKB zal ik nu bijkopen maar de kans dat we nog verder zakken is zeker niet onbestaande, daar laat ik mijn slaap niet voor.
Laatst gewijzigd door Greeceman op 17 september 2023, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- vind het zeer kortzichtig om te zeggen Belgische holdings iets zijn van het verleden. Als je ziet waar de holdings allemaal in investeren, genereren deze bedrijven grotendeels buitenlandse omzet.
- Het is leuk dat er wat beslissingsmacht ook hier zit gekoppeld met wat meer welvaart, beperkte werkgelegenheid,...
-fiscaal tot 800 Euro dividend inbrengen in de belastingen. Taks tob 0,35% is lager dan voor etf's 1,12%.
- Het is leuk dat er wat beslissingsmacht ook hier zit gekoppeld met wat meer welvaart, beperkte werkgelegenheid,...
-fiscaal tot 800 Euro dividend inbrengen in de belastingen. Taks tob 0,35% is lager dan voor etf's 1,12%.
Wat is er zo specifiek Belgisch aan Brederode?huisjetuintjefiets schreef: ↑17 september 2023, 14:10Ja, veteraan. Die in de prehistorie is blijven leven.
Al geeft hij nu toe: "Vandaag kan je als belegger niets anders dan over de landsgrenzen kijken".
Vandaag ?!?!?!?!?!
Die man is compleet seniel als hij nu pas tot de conclusie komt dat je ook buiten Belgie moet beleggen. Nu pas ?!?!?!
Over obligaties zegt hij dat hij er niet in gelooft. Want, zegt hij, dankzij mijn pensioen moet ik mij geen zorgen maken als er een beurscrash is. Hij heeft een pensioen van 4500 netto per maand. Ja, veel zorgen moet je je dan niet maken.
Hij blijft in het verleden hangen met zijn Sofina, Brederode, CFE, A&H.... (Allemaal Belgisch: hoe kun je van jezelf denken dat je iets van de beurs kent )
En heeft een rijkelijk pensioen. Ik zou geen enkel advies van zo iemand ter harte nemen
-
- Verbannen Gebruiker
Life is beautiful
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 17 september 2023, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Mijn excuses dat ik jou nieuws moet brengen dat iedereen weet behalve jezelf
Ik dacht dat iedereen het verschil kende tussen waar een vennootschap gevestigd is, en waar de macht ligt
Brederode is een beursgenoteerde holding met hoofdzetel in Luxemburg. Referentieaandeelhouder is de Belgische familie Van der Mersch.
Dan heb ik je misbegrepen, je schreef hierboven dat Sofina, CFE, Brederode, allemaal Belgisch was.huisjetuintjefiets schreef: ↑17 september 2023, 15:32Mijn excuses dat ik jou nieuws moet brengen dat iedereen weet behalve jezelf
Ik dacht dat iedereen het verschil kende tussen waar een vennootschap gevestigd is, en waar de macht ligt
Brederode is een beursgenoteerde holding met hoofdzetel in Luxemburg. Referentieaandeelhouder is de Belgische familie Van der Mersch.
Waar het management geboren is maakt me niet uit
Brederode is voor zo’n 40% actief in Europa en 60% in de VS, dat is voor mij geen Belgische belegging
-
- Verbannen Gebruiker
Jaja, dat is ook het excuus van Van der Elst. Beleggen in een Belgische holding (ook al is die in Luxemburg gevestigd) die ook buiten Belgie investeert. Het moet een Belgische holding zijn.
Als jij dat een goed advies vindt: ik lig er niet wakker van.
Bob kan gaan rentenieren
(ABM FN-Dow Jones) Bob van Dijk stopt per direct als CEO van Prosus en Naspers. Dit maakte Prosus maandagochtend bekend.
De twee bedrijven en Van Dijk zijn onderling overeengekomen dat de topman met ingang van vandaag zijn functie als CEO en zijn positie in de raden van bestuur van beide bedrijven zal neerleggen.
Van Dijk heeft ermee ingestemd om na deze datum te helpen bij de transitie en zal tot 30 september 2024 als adviseur voor de groep aanblijven, aldus Prosus.
Van Dijk was sinds 2014 CEO van Naspers en sinds de beursgang in 2019 van Prosus.
Ervin Tu zal de rol van interim-CEO van Naspers en Prosus op zich nemen.
Verder maakte Prosus bekend dat de strategische doelstellingen van de groep ongewijzigd blijven en dat het bedrijf op koers ligt met zijn afgegeven doelstellingen, waaronder het behalen van een geconsolideerde handelswinst bij e-commerce in de eerste helft van 2025, en de voortzetting van het aandeleninkoopprogramma.
Meer informatie zal worden bekendgemaakt bij de tussentijdse resultaten die op 29 november dit jaar worden gepubliceerd.