De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ja ok, maar dat zegt meer over jou dan over individuele aandelen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Absoluut, maar dat is al 100x aangetoond, dat de gemiddelde persoon zo veel beter boert
Plus die 8% is denk ik al zeer netjes voor een gemiddelde bij zelf keuzes maken
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
China heeft sancties opgelegd tegen Lockheed Martin en Northrop Grumman omdat ze wapens verkopen aan Taiwan...
Alleen... Geen van beide bedrijven verkoopt iets aan China... (logisch ook, stel je voor..)
Ik denk dat de invloed hiervan op mijn Northrop Grumman aandelen nogal zal meevallen
Alleen... Geen van beide bedrijven verkoopt iets aan China... (logisch ook, stel je voor..)
Ik denk dat de invloed hiervan op mijn Northrop Grumman aandelen nogal zal meevallen
Maar ze kopen er misschien wel grondstoffen of onderdelen ofzo aan (ik weet het niet, volg de aandelen niet).
Dat kan nog slechter zijn dan niet meer mogen verkopen.
Dat kan nog slechter zijn dan niet meer mogen verkopen.
Chinese chips in Amerikaanse raketten?
Hoe groot schat je die kans in?
Hoe groot schat je die kans in?
Ik zie trouwens een Chinese inval in Taiwan als 1 van de grootste beursrisico's van volgend jaar.
Als ik een voorspelling mag maken, als Trump niet voldoende aan de leiding staat voor de verkiezingen, zie ik de Chinezen wel een handje helpen met een inval. (waardoor Trump gemakkelijk zal winnen)
Als ik een voorspelling mag maken, als Trump niet voldoende aan de leiding staat voor de verkiezingen, zie ik de Chinezen wel een handje helpen met een inval. (waardoor Trump gemakkelijk zal winnen)
Heeft iemand een mening over het aandeel Alfen ?
Ik heb het gekocht rond 82.
Momenteel meer dan 40 procent verlies.
Ik heb het gekocht rond 82.
Momenteel meer dan 40 procent verlies.
Alfen gekocht aan 12€ , ik werd totaal gek verklaard daarvoor
Verkocht aan 14 € ofzo
Triestig he?
Ik geloofde er toen echt in, maar ik werd het beu dat het niet steeg
En de manier waarop zij groeiden stond me ook niet aan toen.
Nu volg ik het niet meer, het is te pijnlijk
Verkocht aan 14 € ofzo
Triestig he?
Ik geloofde er toen echt in, maar ik werd het beu dat het niet steeg
En de manier waarop zij groeiden stond me ook niet aan toen.
Nu volg ik het niet meer, het is te pijnlijk
Ik durf er zelf geen uitspraken over doen. Dit is een known unknown, maar geen unknown unknown dewelke een veel grotere impact op de beurs zal hebben, dus er over speculeren is sowieso unproductief.
Iig Charlie Munger had daar ook een ongezouten mening over: hij schatte de kans dat China Taiwan binnenvalt juist een heel stuk lager in sinds de inval in Oekraine.
En terwijl iedereen zich zorgen maakt over China, heb je ook nog die andere grootmacht met een ambitieuze leider die internationale wenkbrouwen doet fronsen: India.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Oorlogen, terreur en gewelddadige incidenten hebben maar een kortstondige invloed op de beurs.
Meer dan de helft van die lijst zijn geen oorlogen... (daarom ook dat er bijna geen invloed was op de beurs)
Van die lijst kan je enkel Pearl Harbor en Irak in beschouwing nemen, en dan nog.
Van die lijst kan je enkel Pearl Harbor en Irak in beschouwing nemen, en dan nog.
Zelfs Pearl Harbor veroorzaakte geen crash van de S&P 500 van meer dan 20%.
Toen had je nog geen particulieren op de beurs, en moest je je aankopen nog op een papiertje schrijven en schreeuwen naar de broker.
Ik vind de vergelijking eigenlijk heel moeilijk om te maken.
Maar voor -20% zou ik wel tekenen
Ik vind de vergelijking eigenlijk heel moeilijk om te maken.
Maar voor -20% zou ik wel tekenen
Pearl Harbor was geen oorlog. De oorlog was WO2, en die had wel degelijk enige impact op de beurs (en de verdeling van rijkdom in het algemeen).
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."