Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Re: Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Bij iemand die zo over of met mij communiceert zou ik ook niet veel zin hebben om te reageren.Bassie schreef: ↑13 september 2023, 20:39Ja, want ik zoek politiekers die iets snappen en dan een beslissing nemen op basis van hun intelligentie.
Wat we vandaag hebben zijn hersenloze types die steeds een studie moeten bestellen en het dan nog niet begrijpen.
Ik heb al heel veel voorstellen gedaan, de enige dat er 1 keer luisterde was Hilde Crevits en de bussen van de Lijn rijden tegenwoordig in Limburg en Vlaams-Brabant op all-season-banden. Waardoor onze bussen bij 1mm sneeuw wel rijden en de rest van België niet. Elk jaar rijden die op tijd, ook als het sneeuwt...niemand opgevallen?
Lydia Peeters is gewoon DOM! Die kent niks, en kent de wegcode niet eens. Schrijf die aan en je krijgt totale onzin terug.
Of typ je enkel zo op spaargids en ben je in het echte leven veel meer beleefd en genuanceerd?
Dus ik mag hieruit concluderen dat jij onze politiekers bekwaam vindt?
Het zijn lieden die ooit misschien het goed voor hadden met het land, maar ik vermoed toch al decennia dat ze enkel voor het geld gaan. Zonder uitzondering. Schandaal op schandaal, nooit wordt er een opgepakt.
Ja er was er een, die geofferd werd en nu minister van staat is.
Ik heb 0,0 respect voor de politiekers, geen enkel.
Ze liegen, bedriegen en zijn corrupt. Wijs me er 1 aan die het niet is, dan stem ik op die persoon.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik denk dat het aan iedereen gericht was en daarom :
Ik denk dat het mij niet gegeven is om veel mensen te pleasen met gelul of leugens.
Ik denk dat ik eerder aan de overkant van het spectrum zit. Ik slaag er namelijk zonder enige moeite in om mensen tegen mij in het harnas te jagen.
Maar daar win je geen stemmen mee.
Yaris schreef: ↑13 september 2023, 12:35 Wanneer je stemt heb je vijf jaar lang invloed op het beleid doordat je de partij van jouw voorkeur sterker maakt. Wanneer je niet of ongeldig stemt komt dat in een berichtje in de krant ("10% van de kiesgerechtigden heeft geen geldige stem uitgebracht") en dat was het dan. Tot zover je inbreng in het democratisch proces.
Je kan een tegenstem uitbrengen als je vindt dat een bepaalde partij het spel toonvals zou spelen door een extreme partij van de omgekeerde strekking een gekleurd bolletje te geven.
Maar wat je, volgens eentje, zeker niet mag doen is voor de partij stemmen van wie zijzelf de stemmen roven. Want dat is een nutteloze stem, zegt die man.
Ik ben het er niet mee eens maar hij is redelijk populair in Vlaanderen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En hoe zou dat er dan uit moeten zien ?Abatoetnie schreef: ↑13 september 2023, 11:09 Een ingangsexamen voor politici zou misschien al een goede eerste stap zijn ...![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Idd.
Nee. Een verkiezingsprogramma is typisch een visie van een partij.
Je weet wie tot welke partij behoort en ze kunnen ook nog eigen accenten leggen waarom je dan voor een bepaalde persoon zou kunnen kiezen.
Nee. Stemmen doe je voor iemand die effectief dingen wil veranderen in *ons* belang.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je maakt me nieuwsgierig … is het Willy Claes? Yves Leterme? Louis Tobback?Bassie schreef: ↑15 september 2023, 18:48 Het zijn lieden die ooit misschien het goed voor hadden met het land, maar ik vermoed toch al decennia dat ze enkel voor het geld gaan. Zonder uitzondering. Schandaal op schandaal, nooit wordt er een opgepakt.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Minister van staat is een eretitel die in België wordt verleend, bij koninklijk besluit, aan personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt in het openbaar leven. Meestal wordt de titel verleend aan prominente politici, die ook van enig staatsmanschap blijk hebben gegeven.
- Benoemd door koning Boudewijn
02-12-1983 · Willy Claes
26-05-1992 · Philippe Busquin
Benoemd door koning Albert II
30-01-1995 · Guy Verhofstadt
30-01-1995 · Louis Tobback
30-01-1995 · Annemie Neyts-Uyttebroeck
30-01-1995 · Magda Aelvoet
30-01-1995 · Louis Michel
30-01-1995 · José Daras
30-01-1995 · Gérard Deprez
03-06-1998 · Herman De Croo
17-07-1998 · François-Xavier de Donnea
18-11-1998 · Mark Eyskens
28-01-2002 · Elio Di Rupo
28-01-2002 · Freddy Willockx
28-01-2002 · Raymond Langendries
28-01-2002 · Miet Smet
28-01-2002 · Patrick Dewael
28-01-2002 · Jos Geysels
28-01-2002 · Karel De Gucht
26-01-2004 · Herman Van Rompuy
26-01-2004 · Jaak Gabriëls
26-01-2004 · Charles Picqué
26-01-2004 · Philippe Monfils
26-01-2004 · Étienne Davignon
30-01-2006 · Johan Vande Lanotte
30-11-2009 · Frank Vandenbroucke
07-12-2009 · Melchior Wathelet
07-12-2009 · André Flahaut
07-12-2011 · Yves Leterme
20-07-2013 · Jacques van Ypersele de Strihou
Benoemd door koning Filip
02-11-2017 · Frans van Daele
31-10-2019 · Charles Michel
Je hebt de dieven en bandieten uit te kiezen...
Als ik op mijn werk tegen iemand zeg: ’dit is niet goed, dat zal moeten aangepast worden’ (ik voer technische inspecties uit).Bassie schreef: ↑15 september 2023, 18:48Dus ik mag hieruit concluderen dat jij onze politiekers bekwaam vindt?
Het zijn lieden die ooit misschien het goed voor hadden met het land, maar ik vermoed toch al decennia dat ze enkel voor het geld gaan. Zonder uitzondering. Schandaal op schandaal, nooit wordt er een opgepakt.
Ik heb 0,0 respect voor de politiekers, geen enkel.
Ze liegen, bedriegen en zijn corrupt. Wijs me er 1 aan die het niet is, dan stem ik op die persoon.
Dan krijg ik meestal onmiddellijk de vraag terug: ’hoe moet het dan wel?' en dan moet ik kunnen zeggen hoe het wel moet, hoe het beter kan of waar we kunnen opzoeken/informeren hoe het moet als ik het zelf ook niet direct weet.
Op de werkvloer (en eigenlijk overal) is het geen goed idee om te beginnen schelden of verwijten als iemand iets niet weet of als er een fout gemaakt is. Wat schiet je daar mee op?
Als je iets opmerkt wat je niet goed vindt of waar je niet tevreden over bent dan zou je ook aansluitend een constructief voorstel kunnen doen om de situatie beter te maken.
Maar ja, dan mag je wel geen schrik hebben dat je voorstel kritiek terug krijgt, zeker als je de andere partij eerst voor dom hebt verweten.
Bassie wil toch verandering, niet? Het gaat dus helemaal niet over pleasen of liegen. En als je de juiste lijn bewandelt en tegenstanders/leidinggevenden/oppositie daarmee in het harnas jaagt, why bother? We hebben een tabula rasa nodig, den bulldozer moet bovengehaald worden. No mercy! Het probleem zou kunnen zijn dat elke Belg wel iets op zijn kerfstok heeft ( of spreek ik nu echt voor mezelf?) en dat je tegenstanders je verleden ( laten) uistspitten. Dan is het game over vooraleer je goed en wel begonnen bent. Op de man spelen is een vuil spel, maar populair in dit landje.haelewyn schreef: ↑15 september 2023, 19:01Ik denk dat het aan iedereen gericht was en daarom :
Ik denk dat het mij niet gegeven is om veel mensen te pleasen met gelul of leugens.
Ik denk dat ik eerder aan de overkant van het spectrum zit. Ik slaag er namelijk zonder enige moeite in om mensen tegen mij in het harnas te jagen.
Maar daar win je geen stemmen mee.
We weten nog altijd niet wie jouw witte raaf is tussen de bovenvermelde bende van "dieven en bandieten"?m-peeters schreef: ↑15 september 2023, 20:53Je maakt me nieuwsgierig … is het Willy Claes? Yves Leterme? Louis Tobback?Bassie schreef: ↑15 september 2023, 18:48 Het zijn lieden die ooit misschien het goed voor hadden met het land, maar ik vermoed toch al decennia dat ze enkel voor het geld gaan. Zonder uitzondering. Schandaal op schandaal, nooit wordt er een opgepakt.
Ja er was er een, die geofferd werd en nu minister van staat is.![]()
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 16 september 2023, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben ook wel nieuwsgierig moet ik toegeven
We weten dat Bassie een verleden heeft van voorkeuren voor NVA en PvdA.
Maar die hebben nog geen minister van staat afgeleverd. Als ik dan de lijst bekijk, kan ik me niet direct iemand voor de geest halen wie de witte raaf zou kunnen zijn waar Bassie op doelt.
Een aanvulling op de bestaande poll waar iedereen een gokje kan wagen zou leuk zijn.
Ik gok op Yves Leterme
Hoe ziet Bassie die afkeurstem dan precies ?
Een stem van afkeuring voor de ganse rest van de lijst ? Zoals een aparte partij waar je maar 1 bolleke kan kleuren ?
Een ideetje : begin een partij met de naam "afkeur". Als het kan met het minimum aan volk op de lijst. Eén naam misschien?
Of voorzien ze in het systeem iets voor mensen zoals ik ?
Ik zou wel graag een bolleke kleuren boven de nva, maar dan het bolleke "afkeur".
Een negatieve stem die in rekening moet gebracht worden met de positieve stemmen. Eén positieve stem geneutraliseerd.
Wel maar uit te brengen op één partijlijst want anders krijg ik teveel stemmen in het geheel.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Een stem van afkeuring voor de ganse rest van de lijst ? Zoals een aparte partij waar je maar 1 bolleke kan kleuren ?
Een ideetje : begin een partij met de naam "afkeur". Als het kan met het minimum aan volk op de lijst. Eén naam misschien?
Of voorzien ze in het systeem iets voor mensen zoals ik ?
Ik zou wel graag een bolleke kleuren boven de nva, maar dan het bolleke "afkeur".
Een negatieve stem die in rekening moet gebracht worden met de positieve stemmen. Eén positieve stem geneutraliseerd.
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Wel maar uit te brengen op één partijlijst want anders krijg ik teveel stemmen in het geheel.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Full Member
- Contacteer:
Dictee, testen van hun algemene kennis, testen van kennis van de geschiedenis van land, de instellingen, misschien ook een intelligentietest, enzovoorts, bedenk er misschien zelf eens een paar.EarthNvstr1 schreef: ↑15 september 2023, 19:18En hoe zou dat er dan uit moeten zien ?Abatoetnie schreef: ↑13 september 2023, 11:09 Een ingangsexamen voor politici zou misschien al een goede eerste stap zijn ...![]()
Misschien testen of ze weten hoe ze McKinsey moeten uitspreken, als ze Emsiekensie als antwoord geven zijn ze alvast geslaagd
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)