Holdings
TIP
Re: Holdings
Owla. Buitengebonjourd.
Dat denk ik niet. Er zijn nu meer tegenkandidaten
Weet er iemand of er actie nodig is voor aandelen
Prosus? Dank bij voorbaat.
Prosus? Dank bij voorbaat.
Neen, uw broker doet alles als je de aandelen bij sluiting op 13/9 had. Prosus zou gisteren de nieuwe aandelen bij Euronext Amsterdam/Euroclear Nederland hebben geregistreerd en de fractiewaarde hebben bepaald. Euroclear Nederland verdeelt die nu over de custodians, die ze over de brokers verdelen, die ze ten slotte over hun beleggers verdelen. Dat kan 1 of 2 dagen duren afhankelijk van hoeveel tussenpersonen er zijn. Zie persbericht prosus van 18/9 "implementing" op https://live.euronext.com/nl/product/eq ... 54783-XAMS
As outlined in the Finalisation Announcement, the relevant Euronext Free-Float Shareholders were informed today, Monday, 18 September 2023, by their brokers or nominees that the cash value payable to the relevant Euronext Free-Float Shareholders in respect of any fractional entitlements is EUR 29.53 per Prosus Ordinary Share N. Any such cash entitlement was paid today, Monday, 18 September 2023, to the relevant Euronext Free-Float Shareholders into their custodian / brokerage accounts or to a nominee account to be held on behalf and for the benefit of the relevant Euronext Free-Float Shareholders.
Is al in orde sinds gisteren.
Zie wel dat Bolero hier €5 kosten op neemt.
Zie wel dat Bolero hier €5 kosten op neemt.
Tycoon schreef: ↑19 september 2023, 11:12 Neen, uw broker doet alles als je de aandelen bij sluiting op 13/9 had. Prosus zou gisteren de nieuwe aandelen bij Euronext Amsterdam/Euroclear Nederland hebben geregistreerd en de fractiewaarde hebben bepaald. Euroclear Nederland verdeelt die nu over de custodians, die ze over de brokers verdelen, die ze ten slotte over hun beleggers verdelen. Dat kan 1 of 2 dagen duren afhankelijk van hoeveel tussenpersonen er zijn. Zie persbericht prosus van 18/9 "implementing" op https://live.euronext.com/nl/product/eq ... 54783-XAMS
As outlined in the Finalisation Announcement, the relevant Euronext Free-Float Shareholders were informed today, Monday, 18 September 2023, by their brokers or nominees that the cash value payable to the relevant Euronext Free-Float Shareholders in respect of any fractional entitlements is EUR 29.53 per Prosus Ordinary Share N. Any such cash entitlement was paid today, Monday, 18 September 2023, to the relevant Euronext Free-Float Shareholders into their custodian / brokerage accounts or to a nominee account to be held on behalf and for the benefit of the relevant Euronext Free-Float Shareholders.
Ik zou mijn ETF-portefeuille graag uitbreiden met een Belgische holding.
Keuze genoeg natuurlijk, maar ik was voornamelijk aan het kijken naar Ackermans & Van Haaren & GBL.
Ik heb reeds een kleine positie GBL. Ik zou deze kunnen uitbreiden, maar het is beter om een extra holding toe te voegen denk ik (i.v.m. spreiding).
Welke (Belgische) holdings staan momenteel op jullie radar?
Keuze genoeg natuurlijk, maar ik was voornamelijk aan het kijken naar Ackermans & Van Haaren & GBL.
Ik heb reeds een kleine positie GBL. Ik zou deze kunnen uitbreiden, maar het is beter om een extra holding toe te voegen denk ik (i.v.m. spreiding).
Als je het om de spreiding doet vraag ik me af of het zinvol is. Met een ETF (althans met de meest populaire ETFs), en zeker met een 'ETF-portefeuille' zie ik niet in hoe de spreiding beter wordt met een holding.Braathund schreef: ↑20 september 2023, 11:24 Ik zou mijn ETF-portefeuille graag uitbreiden met een Belgische holding.
Ook hebben lang niet alle holdings een goede spreiding, dat is niet altijd hun primaire doel. Zo zit Exor heel zwaar in de autosector, en zit Peugeot Invest extreem zwaar in slechts 1 bedrijf, Stellantis.
En Bois Sauvage, dat is hoofdzakelijke Chocolade.
En waarom een Belgische? En wanneer is een holding 'Belgisch' (oprecht vraag: In Brussel genoteerd? Belgische Beheerder? Belgische maatschappelijke zetel? Vooral Belgische aandelen?)?
Enfin, mijn lijstje vind je enkele pagina's terug in dit topic.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ikzelf twijfel om GBL, Tinc of Bois Sauvage bij te kopen.Braathund schreef: ↑20 september 2023, 11:24 Ik zou mijn ETF-portefeuille graag uitbreiden met een Belgische holding.
Ofwel terug instappen in Gimv
Chocolade is iets minder dan de helft van bois sauvage. De andere belangrijkste deelnemingen zijn Umicore en vastgoed. Zie p43
https://www.bois-sauvage.be/wp-content/ ... df#page=59
Da's nog steeds niet erg gespreid, of wel?Barryke schreef: ↑20 september 2023, 12:28Chocolade is iets minder dan de helft van bois sauvage. De andere belangrijkste deelnemingen zijn Umicore en vastgoed. Zie p43
https://www.bois-sauvage.be/wp-content/ ... df#page=59