Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Medirect: Nieuwe verhoging spaarrente
Vandaag is het morgen.ebenezer schreef: ↑13 september 2023, 13:49 Ik heb zonet de test gedaan met een overschrijving van fidelity naar dynamic (een lege) en direct terug naar fidelity. Morgen zal ik weten of die 1 dag wachten echt nodig is. In het slechtste geval ben ik 40 euro opgebouwde getrouwheidspremie kwijt.
EarthNvstr1 schreef: ↑1 augustus 2023, 15:18
Omdat je niet weet hoe de software van de bank exact werkt.
Je wil dus problemen vermijden zodat je die niet moet gaan aankaarten als het verkeerd loopt.
Een week ertussen is wat overdreven en weekend maakt ook niet uit.
Volgens mij zorg je er gewoon best voor dat de valudadatums verschillend zijn.
Proportionele overschrijving geldt slechts bij overschrijving van minstens €500 !
PS Soms is het voordelig om enkele dagen een bedrag dat op vervaldag komt, enkele dagen/weken te parkeren op een andere rekening. Bv. ging de recente renteverhoging bij KBC pas in op 2 augustus; elk vrijkomend bedrag voor die datum kreeg opnieuw de gangbare (lees nog 'niet verhoogde') getrouwheidspremie voor opnieuw 12 maanden.
Veel succes.
Ik heb al een klacht mogen indienen omdat mijn rente niet klopt.
Na veel gemail en dreigen stappen te ondernemen hebben ze alles herberekend.
Mijn vertrouwen is zoek.
Ik overweeg ook om voor mijn beleggingen naar Bolero te gaan.
Ik heb al een klacht mogen indienen omdat mijn rente niet klopt.
Na veel gemail en dreigen stappen te ondernemen hebben ze alles herberekend.
Mijn vertrouwen is zoek.
Ik overweeg ook om voor mijn beleggingen naar Bolero te gaan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb nog wat spaargeld zou ik die verplaatsen van medirect naar santander?
14/09 23u20 - Ik schrijf alles over van Fidelity naar een lege Dynamic
15/09 11u20 - Ik zie dat "Fidelity Premium Details" (Fidelity) geupdate zijn, dus ik schrijf alles terug over van Dynamic naar de lege Fidelity
16/09 00u57 - Bij "Fidelity Premium Details" (Fidelity) zie ik nog maar 1 bedrag, dat van de laatste overschrijving, met nog 365 dagen te gaan aan 1.80%, van de andere bedragen aan 1.70% zie ik niets meer, dus bye bye opgebouwde gedeeltelijke getrouwheidspremie?
15/09 11u20 - Ik zie dat "Fidelity Premium Details" (Fidelity) geupdate zijn, dus ik schrijf alles terug over van Dynamic naar de lege Fidelity
16/09 00u57 - Bij "Fidelity Premium Details" (Fidelity) zie ik nog maar 1 bedrag, dat van de laatste overschrijving, met nog 365 dagen te gaan aan 1.80%, van de andere bedragen aan 1.70% zie ik niets meer, dus bye bye opgebouwde gedeeltelijke getrouwheidspremie?
ebenezer schreef: ↑14 september 2023, 09:01 Ik ben net gaan kijken bij "Fidelity Premium details" en ik denk dat je gelijk hebt. Het is alsof ik geen fidelity=>dynamic=>fidelity overschrijving gedaan heb gisteren. Alles is nog hetzelfde. Het bedrag van een nieuwe storting die ik gisteren gedaan heb staat er nu tussen, dus de informatie werd wel degelijk bijgewerkt deze nacht.
Laatst gewijzigd door ebenezer op 19 september 2023, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
En bij huidige getrouwheidspremie staat niets ?ebenezer schreef: ↑19 september 2023, 08:48 14/09 23u20 - Ik schrijf alles over van Fidelity naar een lege Dynamic
Ik heb klacht ingediend en ze hebben bevestigd dat ze het hebben herberekend.
Een detail van hun berekening krijg ik niet.
Volgens mij is het overzetten ook de reden van de fout.
Als een bank nog geen correcte rente kan berekenen dan verlies ik mijn vertrouwen.
Als een bank nog geen correcte rente kan berekenen dan verlies ik mijn vertrouwen.
Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik kan niet volgen.
Bij Medirect betaal je per ETF aankoop 10 eur, bij Bolero 7,5 eur. Bij beide banken geen bewaarloon.
Waar zou KBC Bolero dan rendement opsouperen?
Klopt. Alle sporen van die 46 eur "current fidelity premium" zijn uitgewist. Het is terug vanaf 0 begonnen, alsof er nooit iets op die rekening gestaan heeft, het enige dat ik nog heb ik de basisrente.
Laatst gewijzigd door ebenezer op 20 september 2023, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ook niet helemaal correct.
Voor de ETF playlist:
2,5 tot 250 euro
5 tot 1000 euro
7,5 tot 2500 euro.
Dus hangt er allemaal van af hoe groot je order is.
Voor de ETF playlist:
2,5 tot 250 euro
5 tot 1000 euro
7,5 tot 2500 euro.
Dus hangt er allemaal van af hoe groot je order is.
Bij mij klopte er ook niks. Niet eens de data of de bedragen van de stortingen. En het wijzigt nog elke keer dat ik check! Ze hebben mij eerst zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden. Toen ik zei dat ik een duidelijke termijn/datum wou voor wanneer ze het in orde zouden brengen, toen zeiden ze ineens dat ze het in orde gebracht hadden. Toen ik het ging checken, was er natuurlijk niks in orde gebracht! Maar zij hebben de klacht afgesloten.Bart schreef: ↑20 september 2023, 13:13 Ik heb klacht ingediend en ze hebben bevestigd dat ze het hebben herberekend.
De Ombudsdienst spreekt van een grootschalig probleem bij MeDirect. Ze doen ook niks anders dan uitstel vragen aan de Ombudsdienst "om het in orde te brengen". Ik vertrouw ze ook nergens meer voor. Zet je geld daar niet mensen! En voor wie er ook al zit, kijk alles goed na!
Ik zou dat doen!Timoootjex schreef: ↑14 september 2023, 21:02 Ik heb nog wat spaargeld zou ik die verplaatsen van medirect naar santander?
- Vincent2018
- Full Member
Santander is altijd correct geweest de voorbije jaren.... MEdirect maar louche... heb er alles weggehaald en in die staatsbons gepompt
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
Waarom? Omdat jij in paniek vervalt? ps Belgische staatsgarantie: 100.000 EUR per persoon en per bank. Slaap zacht.mver schreef: ↑20 september 2023, 20:40Ik zou dat doen!Timoootjex schreef: ↑14 september 2023, 21:02 Ik heb nog wat spaargeld zou ik die verplaatsen van medirect naar santander?