overname contract
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle langetermijnsparen aanbieders
-
- Newbie
- Contacteer:
overname contract
Ik Heb een contract lange termijn sparen afgesloten bij BNP parbas fortis in 2023. die rekenen elk jaar hoge tarieven op het gestorte bedrag. Kan dit contract overgenomen worden door bv FUTURIA aan lagere tarieven?
Re: overname contract
Op welke leeftijd gestart?paulvanput schreef: ↑20 september 2023, 06:28 Ik Heb een contract lange termijn sparen afgesloten bij BNP parbas fortis in 2023. die rekenen elk jaar hoge tarieven op het gestorte bedrag. Kan dit contract overgenomen worden door bv FUTURIA aan lagere tarieven?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Open een nieuw contract en laat het oud contract voor wat het is.
dit is inderdaad de enige goede oplossing.
Overname brengt waarschijnlijk weer kosten met zich mee.
Huidig contract dus best op de hoogte brengen dat er geen stortingen meer zullen gebeuren (premievrij plaatsen) en simpelweg een nieuw exemplaar openen.
Er staat toch geen beperking op het aantal langetermijnspaarplannen dat je fiscaal mag inbrengen.
Let wel : na 65 kan je geen nieuw contract meer openen
als je een betaalplan hebt, zorgt deze zet er gewoon voor dat je geen constante stroom aan herinneringen in de bus zal krijgen
Ik heb geen betaalplan. Ik krijg ieder jaar een uitnodiging om bij te storten maar heb beslist om daar vanaf dit jaar niet meer aan mee te doen. Ik heb dus niet meer betaald. Daarmee zal het wel in orde zijn zeker?
Blijkbaar kan je een contract voor langetermijnsparen niet overzetten zonder fiscale afstraffing.paulvanput schreef: ↑20 september 2023, 06:28 Ik Heb een contract lange termijn sparen afgesloten bij BNP parbas fortis in 2023. die rekenen elk jaar hoge tarieven op het gestorte bedrag. Kan dit contract overgenomen worden door bv FUTURIA aan lagere tarieven?
Een pensioenspaarverzekering dan weer wel.
Bron: https://www.test-aankoop.be/invest/spar ... ting-boete
Premievrij maken en nieuw opstarten bij futuria kan uiteraard wel,
maar de jaarlijkse kosten op het al bijeengespaarde kapitaal heb je dus aan uw been.
Maar over veel geld gaat dat niet vermits je het contract dit jaar hebt afgesloten.
Correctie: je contract is van 2023, dus je hebt nog nooit het belastingvoordeel geclaimd.
Want uw belastingenaangifte voor inkomsten 2023 vul je maar in in 2024 uiteraard.
Dan kan je je contract afkopen zonder zware belasting te betalen.
Je bent dan enkel instapkosten kwijt, en 2% premietaks.
Lijkt me wel redelijke kost om van zo'n mini-contract af te zijn.
Dat geld stort je dan gewoon in uw nieuw contract en klaar is kees.
Want uw belastingenaangifte voor inkomsten 2023 vul je maar in in 2024 uiteraard.
Dan kan je je contract afkopen zonder zware belasting te betalen.
Je bent dan enkel instapkosten kwijt, en 2% premietaks.
Lijkt me wel redelijke kost om van zo'n mini-contract af te zijn.
Dat geld stort je dan gewoon in uw nieuw contract en klaar is kees.
Als je jaarlijks betaalt valt het inderdaad nog mee.
Ik ben ooit begonnen met pensioensparen met een instapkost van 6%. Na een tijdje begon ik door te krijgen dat dat wel heel veel was en heb ik de makelaar opgebeld met de vraag of hij die kosten wou minderen ofdat ik anders zou stoppen met bijstorten. Makelaar was niet akkoord met lagere kosten dus heb ik de domiciliëring stopgezet en hem laten weten dat ik dus dit contract stopzette. Daarop bleef ik maandelijks een overschrijvingsformulier krijgen met de vraag het bedrag te storten. Makelaar was blijkbaar nogal pissed want ondanks herhaaldelijke melding dat ik niet meer wou bijstorten bleef ik die overschrijvingen krijgen. Daarop heb ik gewoon naar de hoofdzetel gemaild dat ik niet meer zou bijstorten en daarna geen herinneringen meer gekregen...
Dus ik zou het toch ook wel eventjes melden anders zal je betaaluitnodigingen blijven krijgen.
Goed, ik zal het melden.