Exmar
TIP
Re: Exmar
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Natuurlijk gaat dat bod geen 95% halen...
Het omgekeerde zou eerder een verrassing zijn
Het omgekeerde zou eerder een verrassing zijn
Aandeelhouder met 0.92% van de aandelen biedt ze ook nu niet aan: https://www.hetbodopexmaristelaag.be/up ... -niet-mee/
De tweede brief werd dinsdag opgesteld en kan je hier lezen: https://www.exmar.com/sites/default/fil ... ders_0.pdf
De bestuurders Saverys Carl-Antoine en Vleurinck Isbelle van Exmar hebben op 27/7 respectievelijk
8.332 en 50.524 aandelen in het bod ingebracht maar melden dit pas op 1/9/ en 6/9 aan het FSMA. Hopelijk moeten ze een boete voor laattijdige melding betalen, zie https://www.fsma.be/en/transaction-sear ... %5Bmax%5D=
Bestuurders Saverys Carl-Antoine houdt nog 26488 aandelen aan die hij deze ronde moet aanbieden volgens de prospectus want hij handelt in onderling verband met de bieder. Bestuurder Baron Vlerick die zijn aandelen via Vobis Finance NV aanhoudt en volgens de prospectus op blz 13 ook de intentie had ze aan te bieden deed nog geen melding. Of hij heeft ze in de eerste ronde niet aangeboden of de melding naar de FSMA is nog op komst.
De raad van bestuur ondersteunt het bod volledig en brengt al haar aandelen in. Ja maar toch niet onmiddellijk tijdens de eerste ronde. Blijkt een gevalletje van "doe wat ik zeg, niet wat ik doe". Als het toch zo'n opportuniteit voor mij als kleine garnaal is, waarom wacht je dan als bestuurder zelf op de tweede ronde
De tweede brief werd dinsdag opgesteld en kan je hier lezen: https://www.exmar.com/sites/default/fil ... ders_0.pdf
De bestuurders Saverys Carl-Antoine en Vleurinck Isbelle van Exmar hebben op 27/7 respectievelijk
8.332 en 50.524 aandelen in het bod ingebracht maar melden dit pas op 1/9/ en 6/9 aan het FSMA. Hopelijk moeten ze een boete voor laattijdige melding betalen, zie https://www.fsma.be/en/transaction-sear ... %5Bmax%5D=
Bestuurders Saverys Carl-Antoine houdt nog 26488 aandelen aan die hij deze ronde moet aanbieden volgens de prospectus want hij handelt in onderling verband met de bieder. Bestuurder Baron Vlerick die zijn aandelen via Vobis Finance NV aanhoudt en volgens de prospectus op blz 13 ook de intentie had ze aan te bieden deed nog geen melding. Of hij heeft ze in de eerste ronde niet aangeboden of de melding naar de FSMA is nog op komst.
De raad van bestuur ondersteunt het bod volledig en brengt al haar aandelen in. Ja maar toch niet onmiddellijk tijdens de eerste ronde. Blijkt een gevalletje van "doe wat ik zeg, niet wat ik doe". Als het toch zo'n opportuniteit voor mij als kleine garnaal is, waarom wacht je dan als bestuurder zelf op de tweede ronde
Blijf het een raar gebeuren vinden.
Denk ook niet dat de overname gaat lukken.
Denk ook niet dat de overname gaat lukken.
Groeten Bas.
The results are in and the minority shareholders are the winners! SAVREX NV eindigd op 80.36% van de free float, zelfs minder dan mijn voorspelde 85%. Zie het persbericht van vandaag: https://www.saverextakeoverbid.com/site ... 8NL%29.pdf or https://www.saverextakeoverbid.com/site ... 8EN%29.pdf
Gefeliciteerd aan de kleine aandeelhouders die weerstand boden. We wonnen deze veldslag, de volgende is mogelijk over 1 jaar en 1 dag
Gefeliciteerd aan de kleine aandeelhouders die weerstand boden. We wonnen deze veldslag, de volgende is mogelijk over 1 jaar en 1 dag
Finale resultaten van het vrijwillig openbaar overnamebod op Exmar NV uitgebracht door Saverex NV
Na afloop van de vrijwillige heropening van het Bod werden in totaal 20.912.821 aandelen in de Doelvennootschap,
die 35,15% van de uitstaande aandelen in de Doelvennootschap vertegenwoordigen, aangeboden in het Bod. Als
een gevolg daarvan zal de Bieder een totaal van 47.812.252 aandelen in de Doelvennootschap houden, die 80,36%
van de uitstaande aandelen in de Doelvennootschap vertegenwoordigen. Rekening houdend met de aandelen in de
Doelvennootschap gehouden door Nicolas Saverys (7.924 aandelen) en door Exmar (2.018.513 aandelen), zullen de
Bieder en de met hem verbonden personen samen 49.838.689 aandelen aanhouden, die 83,76% van de uitstaande
aandelen in de Doelvennootschap vertegenwoordigen.
De betaling van de biedprijs voor de tijdens de vrijwillige heropening aangeboden aandelen is voorzien op maandag
2 oktober 2023.
Exmar heeft ook wel 3,4% eigen aandelen hé
Die controleert Saverys ook
De free float was eigenlijk ong. 30M stuks (51%), nu nog een kleine 10M stuks (16,2%)
Saverys heeft dus 2/3e free float kunnen opkopen
Hij zal wellicht denken: geen slechte deal voor een "nederlaag"
Ben wel benieuwd wat de koers nu gaat doen
Maandag, eerste dag na afsluiten bod zakte die toch wel meerder %
Ik had dat eigenlijk ook verwacht na aflopen 1e periode (en stond gereed om bij te kopen),
maar toen zakte de prijs niet
Toch wel wat speculanten in de markt toen blijkbaar
Nu is koers gestabiliseerd lijkt het
Die controleert Saverys ook
De free float was eigenlijk ong. 30M stuks (51%), nu nog een kleine 10M stuks (16,2%)
Saverys heeft dus 2/3e free float kunnen opkopen
Hij zal wellicht denken: geen slechte deal voor een "nederlaag"
Ben wel benieuwd wat de koers nu gaat doen
Maandag, eerste dag na afsluiten bod zakte die toch wel meerder %
Ik had dat eigenlijk ook verwacht na aflopen 1e periode (en stond gereed om bij te kopen),
maar toen zakte de prijs niet
Toch wel wat speculanten in de markt toen blijkbaar
Nu is koers gestabiliseerd lijkt het
Nu, bovenstaande is korte termijn koersverloop
LT, wat echt telt, zie ik het zeker zitten
Saverys mag over een jaar gerust zijn centen op zak houden :-)
Free float is nu ook wel kleiner zoals ik hierboven schreef, een factor 3
In aantal aandelen toch
Want 2 jaar gelden stond de koers 3 keer lager, dus in euro is de free float even groot als toen
Niet dat ik free float zo belangrijk vind, ik zit in véél illiquidere effecten dan Exmar ooit zal zijn.
LT, wat echt telt, zie ik het zeker zitten
Saverys mag over een jaar gerust zijn centen op zak houden :-)
Free float is nu ook wel kleiner zoals ik hierboven schreef, een factor 3
In aantal aandelen toch
Want 2 jaar gelden stond de koers 3 keer lager, dus in euro is de free float even groot als toen
Niet dat ik free float zo belangrijk vind, ik zit in véél illiquidere effecten dan Exmar ooit zal zijn.
-
- Newbie
- Contacteer:
ze betalen dan nu uit op 02/10 à 11,1 €
kan er dan binnen een jaar nog een hoger bod komen en zijn de aandelen nu in het bod dan gerechtigd op het hoger bod ook?
klein gedeelte aangeboden, rest in portefeuille gehouden, GAK 4,48 eur ;-)
kan er dan binnen een jaar nog een hoger bod komen en zijn de aandelen nu in het bod dan gerechtigd op het hoger bod ook?
klein gedeelte aangeboden, rest in portefeuille gehouden, GAK 4,48 eur ;-)
@Fiziflossie
Zie opmerking Tycoon:
ook de aandeelhouders die op dit bod ingingen de hogere prijs moeten gunnen.
Voor je u rijk rekent: dat wil dus zeggen dat hij minstens een jaar wacht.
Anders had hij zijn bod nu al wel verhoogd.
Je moet zo'n overnamebod ook niet onderschatten: prospectus opstellen, banken, FSMA...
+ tijd/aandacht, van zichzelf en management
Ik verwacht in 2024 of 2025 ook geen bod eigenlijk.
Kijk naar Telenet/Liberty Global: eerste (mislukt) bod in 2012, 2e (geslaagd) bod in 2023
Zie opmerking Tycoon:
Als Saverys binnen het jaar hoger bod zou lanceren, zou hij inderdaad
ook de aandeelhouders die op dit bod ingingen de hogere prijs moeten gunnen.
Voor je u rijk rekent: dat wil dus zeggen dat hij minstens een jaar wacht.
Anders had hij zijn bod nu al wel verhoogd.
Je moet zo'n overnamebod ook niet onderschatten: prospectus opstellen, banken, FSMA...
+ tijd/aandacht, van zichzelf en management
Ik verwacht in 2024 of 2025 ook geen bod eigenlijk.
Kijk naar Telenet/Liberty Global: eerste (mislukt) bod in 2012, 2e (geslaagd) bod in 2023
Wat ook te vermelden is, is dat er geen garantie is dat een volgend bod hoger is dan het huidige.
Kijk terug naar Telenet, het vorige bod was aanzienlijk hoger.
Kijk terug naar Telenet, het vorige bod was aanzienlijk hoger.
-
- Newbie
- Contacteer:
@Tycoon
@el perro
Ik acht me nog ver van rijk (zal het ook nooit zijn of worden denk ik) maar niettemin wou ik het toch nog eens bevestigd zien..
Bedankt voor je reactie trouwens, al duurt het vijf jaar of tien jaar, ik ben een LT belegger.. ik heb geduld
@el perro
Ik acht me nog ver van rijk (zal het ook nooit zijn of worden denk ik) maar niettemin wou ik het toch nog eens bevestigd zien..
Bedankt voor je reactie trouwens, al duurt het vijf jaar of tien jaar, ik ben een LT belegger.. ik heb geduld
Laatst gewijzigd door Fiziflossie op 20 september 2023, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
idd, Telenet 1e bod 35 euro, 2e 22 euro. Wel dikke dividenden uitgekeerd.
Orange Belgium ook gezakt na mislukt bod. Omgekeerd, Spadel wél gestegen
Geval per geval dus.
Meer scenario's/vergelijkingen:
https://www.tijd.be/markten-live/analys ... 93925.html
Om overnamebod te betalen, voorspelt Kristoff van Houtte een "super"dividend van min. 3 EUR
Orange Belgium ook gezakt na mislukt bod. Omgekeerd, Spadel wél gestegen
Geval per geval dus.
Meer scenario's/vergelijkingen:
https://www.tijd.be/markten-live/analys ... 93925.html
Om overnamebod te betalen, voorspelt Kristoff van Houtte een "super"dividend van min. 3 EUR
Exmar zal op de beurs blijven, en hoog dividend uitkeren.
Want wie de prospectus heeft gelezen weet dat ze de overname met een lening financieren en die lening willen afbetalen met geld uit Exmar.
Dus de koers zal stijgen en het dividend ook, ze kunnen niet anders vanwege de lening
Saverys kan geen kant op en kan een hogere koers niet betalen, tenminste niet op korte termijn.
Ik denk dat die nu beetje bij beetje aandelen gaat inkopen om die laatste 12% binnen te halen, maar dan nog moet hij de rest uitkopen of omzetten.
Wat het ook is, hun geld is op dankzij de lening, ik verwacht een nieuw bod pas over 10 jaar
Want wie de prospectus heeft gelezen weet dat ze de overname met een lening financieren en die lening willen afbetalen met geld uit Exmar.
Dus de koers zal stijgen en het dividend ook, ze kunnen niet anders vanwege de lening
Saverys kan geen kant op en kan een hogere koers niet betalen, tenminste niet op korte termijn.
Ik denk dat die nu beetje bij beetje aandelen gaat inkopen om die laatste 12% binnen te halen, maar dan nog moet hij de rest uitkopen of omzetten.
Wat het ook is, hun geld is op dankzij de lening, ik verwacht een nieuw bod pas over 10 jaar
Groeten Bas.
2e bod is maar 21 euro bruto, want ze trekken het dividend eraf dat begin dit jaar betaald is er gewoon af.
Iedereen heeft dat dividend gehad. Ik ook.
Ik verkocht vandaag voor 21,16 en als ik daar die 1 euro bijtel dan verkocht ik voor 22,16 beter als het bod dus, door gewoon te verkopen
Het eerste bod was inderdaad veel beter, maar toen hadden ze de koers nog niet gemanipuleerd door dividenden te stoppen of te halveren. Ze hebben gewoon uitgedoktert hoe ze de koers in vrije val kregen en dan geboden.
Dan nog wat problemen veroorzaken en slecht nieuws, en je hebt een monopolist quasi gratis.
Heel knap van ze. Wedden dat volgende maand op het nieuws komt dat alle problemen bij Telenet opgelost zijn?
Groeten Bas.
LOL, deze zet van Saverex NV zag ik niet aankomen. We zijn één dag verder en er is een verzoek tot statutenwijziging van Exmar. De BAV zou binnen de maand plaatsvinden, de uitnodiging volgt nog.
De voorgestelde wijzigingen en agenda vind je hier:
https://live.euronext.com/sites/default ... bijzon.pdf
De uitgiftepremie beschikbaar maken is gunstig, dan volgt een (bijna) belastingvrije uitkering via kapitaakvermindering. Ok en daar us die al als voorstel 5 als voorstel 1 op blz 2 can de pdf). 1 € bruto uitgiftepremie en 4,40€ bruto interim dividend. Dat's meer dan de 4,72€ bruto die hij voor 85% nodig heeft. El perro had gelijk, die 10M€ schulden van Saverex worden dan ook via Exmar afgelost.
Die aanpassing van artikel 5 moet ik nog vergelijken met de huidige statuten. Niet dat ik die kan tegenhouden nu hij 83,76% heeft. De dividend uitkering komt er sneller dan gedacht ik verwachte die pas eind december.
Edit: Aanpassing van art 5 Is de afschaffing van de onbeschikbaarheid. Daar is niets verkeerd mee. Het teveel kan naar de aandeelhouders terugkeren of in het kapitaal worden opgenomen.
De voorgestelde wijzigingen en agenda vind je hier:
https://live.euronext.com/sites/default ... bijzon.pdf
De uitgiftepremie beschikbaar maken is gunstig, dan volgt een (bijna) belastingvrije uitkering via kapitaakvermindering. Ok en daar us die al als voorstel 5 als voorstel 1 op blz 2 can de pdf). 1 € bruto uitgiftepremie en 4,40€ bruto interim dividend. Dat's meer dan de 4,72€ bruto die hij voor 85% nodig heeft. El perro had gelijk, die 10M€ schulden van Saverex worden dan ook via Exmar afgelost.
Die aanpassing van artikel 5 moet ik nog vergelijken met de huidige statuten. Niet dat ik die kan tegenhouden nu hij 83,76% heeft. De dividend uitkering komt er sneller dan gedacht ik verwachte die pas eind december.
Edit: Aanpassing van art 5 Is de afschaffing van de onbeschikbaarheid. Daar is niets verkeerd mee. Het teveel kan naar de aandeelhouders terugkeren of in het kapitaal worden opgenomen.
Indien de raad van bestuur naar aanleiding van zijn beslissing tot
kapitaalverhoging de betaling van een uitgiftepremie vraagt, zal deze
uitgiftepremie van rechtswege op een onbeschikbare rekening
"uitgiftepremie" worden geboekt, die in dezelfde mate als het kapitaal
tot waarborg van derden zal strekken, en die behoudens het recht van
de raad van bestuur om ze te incorporeren in het kapitaal, enkel mag
verminderd of afgeschaft worden bij besluit van de algemene
vergadering beraadslagend met inachtneming van de voorschriften
bepaald in het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 21 september 2023, 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.