Santander bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Santander bank
Da's goed, maandag nog eens schuiven tussen de spaarrekeningen dan.
Misschien een domme vraag mbt. getrouwheidspremie…
Stel ik stort op 15/9/22 10.000 euro op mijn spaarrekening (getrouwheidspremie verworven op 16/9/23 en uitbetaald op 1/10/23) en stort op 15/10/22 2.000 euro bij op dezelfde spaarrekening (getrouwheidspremie verworven op 16/10/23 en uitbetaald op 1/1/24). Stel dat ik 5/10/23 10.000 euro van deze spaarrekening afhaal , verlies ik dan de volledige getrouwheidspremie op de 2.000 euro die ik laatst heb bijgestort ?
Stel ik stort op 15/9/22 10.000 euro op mijn spaarrekening (getrouwheidspremie verworven op 16/9/23 en uitbetaald op 1/10/23) en stort op 15/10/22 2.000 euro bij op dezelfde spaarrekening (getrouwheidspremie verworven op 16/10/23 en uitbetaald op 1/1/24). Stel dat ik 5/10/23 10.000 euro van deze spaarrekening afhaal , verlies ik dan de volledige getrouwheidspremie op de 2.000 euro die ik laatst heb bijgestort ?
Nee. Je verliest altijd getrouwheidspremie op de storting die het minst ver gevorderd is in de opbouw van de getrouwheidspremie.
- Op 15/09/23 begint een nieuwe periode voor 10.000 euro. Op 5/10/23 heb je 20 dagen getrouwheidspremie opgebouwd.
- De storting van 2.000 euro op 15/10/22 heeft op 5/10/23 355 dagen getrouwheidspremie opgebouwd.
- De vermindering van getrouwheidspremie wordt dus op de storting berekend die 20 dagen getrouwheidspremie heeft opgebouwd. Je verliest geen getrouwheidspremie op de storting van 2.000 euro op 15/10/22.
Santander en MeDirect tonen aan dat concurrentie werkt. De banken zien elkaar duidelijk als onmiddellijke concurrenten, want zodra de ene beweegt, verhoogt de ander ook meteen de rente.
Santander verhoogd intrest op spaarrekening
Goed nieuws voor alle spaarders!
Beste spaarder,
Binnenkort verhogen we de rentes op onze spaarrekeningen Vision, Vision Plus en Vision Max. Onze nieuwe tarieven worden toegepast vanaf 25 september 2023.
De nieuwe basistarieven worden automatisch toegepast vanaf 25 september 2023.
De nieuwe getrouwheidspremies worden toegepast op nieuwe stortingen en op lopende getrouwheidsperiodes die vernieuwd worden vanaf 25 september 2023.
Beste spaarder,
Binnenkort verhogen we de rentes op onze spaarrekeningen Vision, Vision Plus en Vision Max. Onze nieuwe tarieven worden toegepast vanaf 25 september 2023.
De nieuwe basistarieven worden automatisch toegepast vanaf 25 september 2023.
De nieuwe getrouwheidspremies worden toegepast op nieuwe stortingen en op lopende getrouwheidsperiodes die vernieuwd worden vanaf 25 september 2023.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een bedrag van 200.000 euro op de Vision Max rekening levert dus een rendement op van 2,496 % na aftrek van de 15% voorheffing hetgeen meer is dan de termijnrekening van Deutsche Bank op 1 jaar.
Ik denk er net zo over. Ik heb een mooi bedrag bij Santander op een Vision Max rek. en was van plan om dit in november-december naar een termijnrekening van DB te schuiven.
Echter nu ik dit lees, wacht ik op een reactie van andere banken en een verhoging.
Misschien dat Me-direct er nu 3% gaat van maken?
Of nog beter een termijnrekening van 2.90-3.00% bruto bij DB?
Ik wacht ook nog even af en verwacht volgende week een reactie van DB. Ik heb net de getrouwheidspremie op 100k verworven en die wordt op 1/10 uitbetaald. Indien DB niet beweegt dan blijft dit bedrag gewoon bij Santander staan.
Andere banken mogen ook gaan volgen!
-
- Verbannen Gebruiker
Basisrente van spaarrekening is niet gegarandeerd. Kan morgen 1% zakken.
De topic is SANTANDER; niet DB. Het gaat mijns inziens om "gereglementeerde" spaarrekeningen; geen termijnrekeningen dus. PS Waar staat "Deutsche Bank" met hun spaarrekeningen? Is DB veilig?
Laatst gewijzigd door Sammy2 op 22 september 2023, 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Graag terug on topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mag je nu al geen vergelijking meer maken met andere banken?
En dan die interventie van Vaganzza!! Er wordt meer afgeweken in andere topics dan in deze hier...