Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Ook net de nieuwe kaart ontvangen en betalen met QR-code werkt inderdaad niet meer. Hier had Keytrade toch wat beter over mogen communiceren
Spaarrente stijgt vanaf 2/10/2023
Azur: 1,00 basisrente + 0,50 getrouwheidsrente
High Fidelity= 0,90 basisrente + 1,65 getrouwheidsrente
gecorrigeerd!
gecorrigeerd!
Laatst gewijzigd door aossa op 26 september 2023, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Buy bitcoin
Ik krijg een mail van Keytrade dat ik mijn gegevens in hun systeem moet nakijken omdat ze mij een nieuwe debetkaart gaan sturen. Ik ben tevreden van de kaart die ik nu heb en die nog geldig is tot 2025. Ik zie er tegen op een debetkaart te krijgen met Vpay. Is er een manier om Keytrade te kennen te geven dat ze mijn kaart niet dienen te vervangen voor vervaldatum ? Wat als ik de nieuwe kaart niet activeer, kan ik dan nog met mijn oude werken tot in 2025 ?
Indien je de nieuwe kaart niet activeert, blijft de oude nog 2 maanden werken waarna ze definitief wordt geblokkeerd. Er zijn ook enkele nieuwe voorwaarden gekoppeld aan de nieuwe kaart. De oude kaart langer blijven gebruiken, is dus geen optie. Ergens logisch dat het niet de bedoeling is van Keytrade nog enkele jaren 2 soorten kaarten te blijven gebruiken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bizar. Ik heb ook een Maestro-debet van Keytrade die geldig is tot 2025. Ik heb (nog) geen bericht ontvangen. Je zou verwachten dat ze, zoals aangekondigd, Maestro rustig zouden uitfaseren.
Ik ben nog geen jaar klant bij Keytrade. Deze week reeds nieuwe visa debitkaart (bancontact) ontvangen om de vorige met maestro te vervangen. Denk dat ze dus niet kijken naar de geldigheidsdatum van de oude kaart.
Keytrade deelt zijn klantenbestand steevast in (vele?) deeltjes op voor zowat alles: uitsturen van communicatie, aanpassen van webfunctionaliteiten, updates van apps,... en dus ook voor de vernieuwing van de betaalkaarten. Het is mij volstrekt onduidelijk welke lijn ze daarin trekken - misschien wel op toevalsbasis. Gegeven het alombekende probleem van een haperende klantendienst, is dat werkelijk geen slecht idee van hen.
Zelf heb ik ook net een nieuwe kaart ontvangen. De oude was geldig tot mei 2025, dus het is wel duidelijk dat ze vaart willen zetten achter deze operatie. Wat begrijpelijk is, want ze werken ook samen met een nieuwe partner voor het beheer van het betaalverkeer, dus vermoedelijk willen ze het voor hen hoogst haalbare tempo aanhouden in de vernieuwingsoperatie.
Voor wie zich nog de bizarre werkwijze voor het wijzigen van een PIN bij de Visa creditcards herinnert, is er goed nieuws. De PIN van deze kaarten kan je gewoon wijzingen aan een klassieke ATM. Zelf deed ik dat aan eentje van Batopin. In de FAQ van Keytrade wordt dat niet duidelijk omschreven, maar het kan dus wel op een 'normale' manier.
Zelf heb ik ook net een nieuwe kaart ontvangen. De oude was geldig tot mei 2025, dus het is wel duidelijk dat ze vaart willen zetten achter deze operatie. Wat begrijpelijk is, want ze werken ook samen met een nieuwe partner voor het beheer van het betaalverkeer, dus vermoedelijk willen ze het voor hen hoogst haalbare tempo aanhouden in de vernieuwingsoperatie.
Voor wie zich nog de bizarre werkwijze voor het wijzigen van een PIN bij de Visa creditcards herinnert, is er goed nieuws. De PIN van deze kaarten kan je gewoon wijzingen aan een klassieke ATM. Zelf deed ik dat aan eentje van Batopin. In de FAQ van Keytrade wordt dat niet duidelijk omschreven, maar het kan dus wel op een 'normale' manier.
Werd jij alvorens de nieuwe kaart te ontvangen door Keytrade verwittigd of kwam de Visa-debit eerder onverwacht met de post? Mijn Maestro is ook geldig tot mei 2025. Nog een vraag: heeft iemand ervaring met gebruik van deze Visa-debit in bvb. UK? Ik lees in hun tarievenlijst dat Keytrade per betaling buiten eurozone 2€ (ongeacht bedrag) + 0,40% kosten rekent. Elders in dit topic lees ik dan weer een ervaring van iemand die in Wales betaald heeft met die kaart en die geen extra kosten werd aangerekend. Wat is het nu?johann schreef: ↑30 september 2023, 17:48 Keytrade deelt zijn klantenbestand steevast in (vele?) deeltjes op voor zowat alles: uitsturen van communicatie, aanpassen van webfunctionaliteiten, updates van apps,... en dus ook voor de vernieuwing van de betaalkaarten. Het is mij volstrekt onduidelijk welke lijn ze daarin trekken - misschien wel op toevalsbasis. Gegeven het alombekende probleem van een haperende klantendienst, is dat werkelijk geen slecht idee van hen.
Dat is bij keytrade inderdaad de prijs en dat is ook ineens erg duur vergeleken met de concurrentie.
https://www.keytradebank.be/nl/onze-tar ... try=footer
Belfius is bv. (meestal) goedkoper.
0,50 euro per betaling met betaalkaart + 1,50 procent.
Als je nog tijd hebt voor je naar de UK gaat, bestel bv een revolut kaart. Daarmee heb je geen kosten. Vooral niet als je in de app ook een (gratis) rekening begint in Uk pond.
Op die manier kan je zelfs in een supermarkt een flesje water betalen met je kaart.
Met de kaart van keytrade wordt dat alleen maar erg duur.
https://www.keytradebank.be/nl/onze-tar ... try=footer
Belfius is bv. (meestal) goedkoper.
0,50 euro per betaling met betaalkaart + 1,50 procent.
Als je nog tijd hebt voor je naar de UK gaat, bestel bv een revolut kaart. Daarmee heb je geen kosten. Vooral niet als je in de app ook een (gratis) rekening begint in Uk pond.
Op die manier kan je zelfs in een supermarkt een flesje water betalen met je kaart.
Met de kaart van keytrade wordt dat alleen maar erg duur.
Nee, zeker niet 'onverwacht': het proces begon ergens midden september met een berichtje in de app waarin de kaart werd aangekondigd en de vraag werd gesteld om het verzendadres na te kijken. Enkele dagen daarna verscheen in de app bij 'kaarten' een placeholder met een algemene boodschap. Nog later volgde een e-mail met uitgebreidere toelichting. Afgelopen vrijdag ontving ik finaal de nieuwe kaart. Dus, ervan uitgaande dat je het allereerste bericht niet mist, ongeveer 14 dagen doorlooptijd.
De tarifering van buitenlandse, niet-Euro transacties was bij Keytrade ook met Maestro al duur. Met Visa Credit is de wisselkoerskost echter slechts 1,4%. En uiteraard zijn er uiteraard nog andere mogelijkheden. Revolut werd al genoemd, al gebruik ik zelf N26 (koers is die van Mastercard, geen extra kosten). Curve is momenteel ook nog deels aantrekkelijk, maar de voorwaarden wijzigen dramatisch vanaf november, dus dat is niet meer de moeite (voor FX tranacties, want Curve blijft leuk om kaarten die 'van huis uit' geen ondersteuning bieden voor Google/Apple Pay toch te laten werken op een smartphone).
Edit: voorlopig van mij uit geen extra info over het al dan niet aanrekenen van de extra kost. Ik ga het eerlijk gezegd ook niet actief checken ;-)
Is er iemand die weet wat er wel en niet zou moeten werken met nieuwe VISA debet kaart van Keytrade?
Bij Keytrade zegt de ene dat Pay > Contacts niet zou werken en dat ik aan de andere moet vragen om een betaalverzoek te sturen. De andere zegt dat het wel zou moeten werken maar dat "online betalen" mogelijk uit zou staan (staat dus aan).
Het helpt niet dat Payconiq echt wel rot meldingen heeft. Faalt het dan is het "onverwachte fout, gelieve contact op te nemen met helpdesk".
Op de vraag (aan zowel Payconiq als Keytrade) of de functie ooit terug zal komen krijg ik van beide de reactie: niet voor meteen. Tenminste wat consistentie daarin...
- Betalen in webwinkel met QR code -> WERKT
- Particulier betalen met QR code -> WERKT NIET
- Geld krijgen van andere particulier met QR code -> WERKT NIET
- Betaalverzoek sturen naar particulier (dus Receive > Create payment request > versturen via SMS/WhatsApp/...) -> WERKT
- Particulier betalen via Payconiq (dus Pay > Contacts) -> heeft hier nog nooit gewerkt, Keytrade beweerd dat dit moet werken.
- Particulier betalen met een betaalverzoek -> nog niet getest
- Nog iets anders?
Bij Keytrade zegt de ene dat Pay > Contacts niet zou werken en dat ik aan de andere moet vragen om een betaalverzoek te sturen. De andere zegt dat het wel zou moeten werken maar dat "online betalen" mogelijk uit zou staan (staat dus aan).
Het helpt niet dat Payconiq echt wel rot meldingen heeft. Faalt het dan is het "onverwachte fout, gelieve contact op te nemen met helpdesk".
Op de vraag (aan zowel Payconiq als Keytrade) of de functie ooit terug zal komen krijg ik van beide de reactie: niet voor meteen. Tenminste wat consistentie daarin...
Laatst gewijzigd door SMGGM op 2 oktober 2023, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Met VISA betalen is gratis in UK (wisselcommissie niet bijgerekend).
BUITEN DE EURO-ZONE
Elektronische betalingen
• met debetkaart € 2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
• met kredietkaart 1,40% wisselcommissie
Opname aan geldautomaat (ATM)*
• met kredietkaart €2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
BUITEN DE EURO-ZONE
Elektronische betalingen
• met kredietkaart 1,40% wisselcommissie
Opname aan geldautomaat (ATM)*
• met kredietkaart €2 + 0,40% van het opgenomen bedrag + 1,40% wisselcommissie
Het belangrijkste is dat zoveel mogelijk mensen, dit probleem aan de helpdesk meld.
Om te laten zien dat dit echt wel een belangrijke feature is.