De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Maar daarvoor is een percentage van het aantal bedrijven waarvan de aandelen verlieslatend zijn totaal niet representatief.
Mijn aandelenportefeuille: 56% van de bedrijven waar ik aandelen van heb staan in het rood. En toch maak ik winst. Meer zelf, doe ik beter dan de MSCI world.
Mijn aandelenportefeuille: 56% van de bedrijven waar ik aandelen van heb staan in het rood. En toch maak ik winst. Meer zelf, doe ik beter dan de MSCI world.
Uiteraard. Je kunt niet de hele wereld samenvatten in 2 staafjes.
bPost is ineens omhoog geschoten, is dat vanwege die nieuwe CEO?
Want er is behoorlijk wat bijgekomen.
Want er is behoorlijk wat bijgekomen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- Vincent2018
- Full Member
Bpost insiders en PS-maffiose al goe bezig winst aan het pakken.. sell buy the rumor, sell the news
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
-
- Hero Member
- Contacteer:
Fear and greed indicator staat op 26. Dat is 1 tikje verwijderd van extreme fear.
De desinteresse in de beurs is groot geworden,in het bijzonder in de kleinere beurskapitalisaties.Daardoor komen small-en midcapaandelen goedkoop tot spotgoedkoop te noteren. Het lijkt er op dat veel beleggers enkel nog geloven in de big-tech reuzen....
Wordt het niet zo stilaan tijd om hier en daar wat op te pikken?
Denk dat het beter is om even de kat uit de boom te kijken? Naar mij gevoel zou de beurs nog wel wat lager kunnen staan binnenkort.Divi schreef: ↑27 september 2023, 10:16 De desinteresse in de beurs is groot geworden,in het bijzonder in de kleinere beurskapitalisaties.Daardoor komen small-en midcapaandelen goedkoop tot spotgoedkoop te noteren. Het lijkt er op dat veel beleggers enkel nog geloven in de big-tech reuzen....
Hoe komt het dan dat die waarderingen zo hoog zijn? Goedkoop kun je de beurs nu toch niet noemen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Opdat jullie hier binnenkort niet zouden komen klagen dat jullie weer van niets wisten:
October 2023
Mars and Ketu are getting closer in Libra. The exact conjunction is on Oct 4. One can expect a big trouble in the US market around this date. If nothing happens, the next possible date is Oct 30, when Mars gets close to Mercury. So, please be careful in October. Stockastrologer, Raj Chadha
Volgende maandag ontwaakt de Amerikaan in een government shutdown, en dan zijn de rapen gaar ...
October 2023
Mars and Ketu are getting closer in Libra. The exact conjunction is on Oct 4. One can expect a big trouble in the US market around this date. If nothing happens, the next possible date is Oct 30, when Mars gets close to Mercury. So, please be careful in October. Stockastrologer, Raj Chadha
Volgende maandag ontwaakt de Amerikaan in een government shutdown, en dan zijn de rapen gaar ...
Nu en dan wat aankopen over de tijd heen.
Heb deze morgen een laag order ingegeven voor de Nederlandse verzekeraar ASR.
Nederlandse verzekeraars zwaar afgestraft na uitspraak in de woekerpolis affaire.
NN-group zwaarst getroffen ! Heeft er zich ook meest aan vergrepen.
Heb deze morgen een laag order ingegeven voor de Nederlandse verzekeraar ASR.
Nederlandse verzekeraars zwaar afgestraft na uitspraak in de woekerpolis affaire.
NN-group zwaarst getroffen ! Heeft er zich ook meest aan vergrepen.
Die torenhoge waarderingen en beurskoersen bij de heel grote spelers heeft veel te maken met het succes van beleggen in ETF's/ trackers, aldus analisten
Misschien niet zo zeer van ETF's, wel van Buy-and hold ideeen en van de lange stierenmarkt.
Je hoort zo vaak zeggen buy-the-dip, en "de markt stijgt altijd"
Die uitspraken zijn het gevolg van 14 jaren stierenmarkt, maar zijn niet waar in een berenmarkt.
Het is een inertie van de beleggers. Dus mensen blijven kopen, terwijl ze eigenlijk zouden moeten verkopen...
Dus waarderingen blijven stijgen, terwijl winsten dalen.
Maar misschien dat mensen die dat doen vaker in ETF's/trackers zitten, maar ik denk niet dat ze de oorzaak zijn.
Je hoort zo vaak zeggen buy-the-dip, en "de markt stijgt altijd"
Die uitspraken zijn het gevolg van 14 jaren stierenmarkt, maar zijn niet waar in een berenmarkt.
Het is een inertie van de beleggers. Dus mensen blijven kopen, terwijl ze eigenlijk zouden moeten verkopen...
Dus waarderingen blijven stijgen, terwijl winsten dalen.
Maar misschien dat mensen die dat doen vaker in ETF's/trackers zitten, maar ik denk niet dat ze de oorzaak zijn.