De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hoe rijm je "desinteresse in de beurs" met "success van trackers"?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Als je interesse hebt in de beurs (actieve interesse) dan koop je geen trackers . Als je trackers koopt, wil je zelfs niet weten of de beurs hoog of laag staat. De tijd die je daarmee wint, kun je besteden aan opvolgen van technologie, maatschappij, cultuur, geschiedenis, sport, ... Allemaal in de wetenschap dat de beurs zijn werk doet en de trackers in waarde stijgen
Huisjetuintjefiets, ik denk dat je verkeerd bent met je idee dat een trackerbelegger niet in de beurs geïnteresseerd is. Jij misschien niet maar ik zeker wel hoor.
Hoe kleiner de beurskapitalisatie,hoe groter de desinteresse op de beurs.
In de VS staat de verhouding van de bedrijven met een hoge beurswaardering t.o.v. deze met een kleine beurswaardering torenhoog.
Die torenhoge waarderingen bij de hele grote spelers heeft veel te maken met het succes van de populaire ETF's.
-
- Verbannen Gebruiker
Oo
Passieve beleggers bestaan niet, ooit hebben ze hun aandelen gekocht en de koers doen stijgen. (en waren dus actief volgens jouw definitie)
Passieve beleggers hebben enkel een spaarrekening of dergelijke. (dus als we het daarover hebben, heb je gelijk, maar ik vermoed het niet)
Bovendien, maak je een zeer actieve keuze om in bepaalde aandelen niet te beleggen en in bepaalde wel, als je een ETF koopt.
Passieve beleggers bestaan niet, ooit hebben ze hun aandelen gekocht en de koers doen stijgen. (en waren dus actief volgens jouw definitie)
Passieve beleggers hebben enkel een spaarrekening of dergelijke. (dus als we het daarover hebben, heb je gelijk, maar ik vermoed het niet)
Bovendien, maak je een zeer actieve keuze om in bepaalde aandelen niet te beleggen en in bepaalde wel, als je een ETF koopt.
Bedoel je daarmee dat small caps relatief goedkoop zijn tov large/mega caps?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Even heel snel in de screener op P/E gesorteerd.
Megacaps: 41% noteren aan een P/E van 30 of meer.
Smallcaps (<2 miljard): 11,5% noteren aan een P/E van 30 of meer.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Inderdaad;Ik ben niet de enige die dat zegt,ook heel wat analisten wijzen daarop.
De stijging van de S&P wordt ook gedragen door de "reuzen". Zuiver de deze eruit en het plaatje ziet er al veel minder mooi uit. En daar gaat het nog niet ééns over small-caps.
Bedankt reteiP,voor uw werk.
-
- Verbannen Gebruiker
Je snapt er niets van. En jouw opmerking ivm "volgens jouw definitie" is er compleet naast. Wat je vermoedt en niet vermoedt, is helaas niet relevant. Doe jij maar verder op jouw manier. Wij doen verder op onze manier.Aerolla schreef: ↑27 september 2023, 16:40 Oo
Ik snap trouwens niet waarom jij ons altijd aanvalt. Wij vallen jou en jouw soort niet aan. Jullie, actieve believers sorry beleggers, zorgen immers voor een correcte koers van aandelen.
En daardoor stijgen onze ETF altijd maar . Zonder jullie konden wij geen luie hangmatbeleggers zijn. Geld vermenigvuldigt zich zonder iets te doen . Dank u
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 27 september 2023, 18:06, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Euh ... zuiver uit elke beleggingsportefeuille de beste eruit, en het plaatje ziet er veel minder mooi uit.
Iedereen weet dat het belangrijker is om de winnaars in portefeuille te hebben, dan te verhinderen dat je de verliezers in portefeuille hebt. Bij een verliezer kun je maximaal 100% verliezen. Als je de winnaar niet hebt, kun je 10.000% verliezen.
Wat is het rendement van jouw portefeuille als je de 5 beste aandelen eruit laat?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb NN verkocht ondanks verlies.Divi schreef: ↑27 september 2023, 11:07 Nu en dan wat aankopen over de tijd heen.
Heb deze morgen een laag order ingegeven voor de Nederlandse verzekeraar ASR.
Nederlandse verzekeraars zwaar afgestraft na uitspraak in de woekerpolis affaire.
NN-group zwaarst getroffen ! Heeft er zich ook meest aan vergrepen.
Een vriendin van me had zo'n woekerpolis gekoppeld aan haar aflosvrije hypotheek.
De kosten die ze aanrekenden waren gewoon te idoot voor woorden, geen enkele compassie voor mensen die in de problemen kwamen.
Gelukkig kon ze die verkopen, ondanks verlies, maar zonder verder beroofd te worden.
De DSB bank is door de Nederlandse staat kapot gemaakt omdat ze die polissen ook verkochten, ten voordele van NN, ABN-AMRO, ASR en vele anderen.
Allemaal verkochten ze dit. Maar een aantal heeft de problemen niet opgelost, zoals NN. Je moet niet raar kijken als NN gewoon omvalt.
De verwachting is dat ze 10miljard! moeten gaan vergoeden aan de getroffen mensen, waarvan ze schatten dat het over meer dan 1 miljoen polissen gaat.
Daarom verkocht ik meteen, dit komt niet goed. Zie DSB.....zelfde ellende: https://nl.wikipedia.org/wiki/DSB_Bank
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Onze soort... wawhuisjetuintjefiets schreef: ↑27 september 2023, 17:08
Ik snap trouwens niet waarom jij ons altijd aanvalt. Wij vallen jou en jouw soort niet aan. Jullie, actieve believers sorry beleggers, zorgen immers voor een correcte koers van aandelen.
En daardoor stijgen onze ETF altijd maar . Zonder jullie konden wij geen luie hangmatbeleggers zijn. Geld vermenigvuldigt zich zonder iets te doen . Dank u
Jouw "soort" zorgt evenveel voor stijgende ETF's dan "mijn soort"
Het verschil is dat wij het blijkbaar doorhebben
Daarom bestaat dit forum, zodat mijn soort aan jouw soort kan tonen dat het niet klopt wat je denkt
En niemand valt je aan, je hebt zelf die dwaze claim gelanceerd... het is mijn schuld niet dat ze fout is...
Persoonlijk lijkt het mij allemaal weer wat overdreven. Aandelen als Coca Cola, Procter & Gamble, Kraft Heinz, Nike, ... noteren allemaal dicht bij hun laagste koers van de laatste 52 weken. Dat lijken me nu toch niet meteen de bedrijven die enorm veel last hebben van een stijgende rente, of zie ik dat verkeerd? Het zijn alle vier aandelen die al een tijdje op mijn radar staan en waar ik nu in kleine pakketjes begin te kopen.