VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen)
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen)
Ik ben half dit jaar zelfstandige geworden en zou me nog dit jaar willen aansluiten bij een VAPZ.
Welke maatschappij is aan te raden? Welke VAPZ biedt het hoogste rendement de laatste jaren?
Bestaat er ook een lijst van zoals de lijst van de spaarrekeningen hier op de site?
Welke maatschappij is aan te raden? Welke VAPZ biedt het hoogste rendement de laatste jaren?
Bestaat er ook een lijst van zoals de lijst van de spaarrekeningen hier op de site?
Re: VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen)
Het rendement ligt bij allemaal ongeveer op dezelfde lijn. Wat wel een verschil maakt zijn de werkingskosten die van je stortingen afgehouden worden en dat kan op het einde van de rit wel een groot verschil in opbrengst geven.
Ik persoonlijk heb voor Acerta gekozen omdat deze instelling lage werkingskosten aanrekent.
Ik persoonlijk heb voor Acerta gekozen omdat deze instelling lage werkingskosten aanrekent.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Argenta biedt een VAPZ aan: Aras APZ.
3% jaarlijks rendement + winstdeelname.
Vele maatschappijen gaan een % kost afhouden voor elke premie die je stort, deze informatie wordt niet altijd duidelijk weergegeven op de websites.
3% jaarlijks rendement + winstdeelname.
Vele maatschappijen gaan een % kost afhouden voor elke premie die je stort, deze informatie wordt niet altijd duidelijk weergegeven op de websites.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
- Newbie
- Contacteer:
Een sociaalVAPZ lijkt voordeliger omdat je jaarlijks een hoger percentage van je inkomen mag sparen. Onder andere SVMB biedt dat aan.
Ik heb dezelfde vraag... door het contract van zenito na te lezen merk ik dat er 7% wordt afgehouden van iedere storting (naast de 10% solidariteitsbedrijge in geval van een svap).
Het lijkt me veel, vooral omdat kbc, voor zover ik zie, 5% afroomt.
Bovendien verschaft zenito geen historische rendementen. Toch vrij belangrijk op zo'n lange termijn.
Wat is de beste maatschappij/bank om een VAPZ of SVAPZ bij af te sluiten? Is de afhouding onderhandelbaar? Dank !
Het lijkt me veel, vooral omdat kbc, voor zover ik zie, 5% afroomt.
Bovendien verschaft zenito geen historische rendementen. Toch vrij belangrijk op zo'n lange termijn.
Wat is de beste maatschappij/bank om een VAPZ of SVAPZ bij af te sluiten? Is de afhouding onderhandelbaar? Dank !
Denk dat de laatste jaren Acerta wel een van de goedkoopste was van werkingskosten. Wat rendement betreft hangen de grotere spelers op de markt allemaal in elkaars buurt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Acerta is een sociaal verzekeringsfonds voor zelfstandigen met een lage beheerskost, dat is juist.
Mààr het VAPZ dat ze aanbieden is van KBC. En dat is niet interessant qua rendement en kostenstructuur.
Ik spreek uit ondervinding: de instapkost is 5% op elke storting, en gewaarborgd rendement 2,5% met een bonus van 0,3%.
Daar de markt voor VAPZ contracten vrij is, kan je een nieuw kontrakt bij een andere speler afsluiten.
Nu vindt je gemakkelijk instapkosten van 3% en een gewaarborgd rendement van 3,25%.
Mààr het VAPZ dat ze aanbieden is van KBC. En dat is niet interessant qua rendement en kostenstructuur.
Ik spreek uit ondervinding: de instapkost is 5% op elke storting, en gewaarborgd rendement 2,5% met een bonus van 0,3%.
Daar de markt voor VAPZ contracten vrij is, kan je een nieuw kontrakt bij een andere speler afsluiten.
Nu vindt je gemakkelijk instapkosten van 3% en een gewaarborgd rendement van 3,25%.
Weet iemand of Securex met zijn 3% instapkost interessant is? Ik vind wel geen rendement van de laatste recente jaren.
-
- Newbie
- Contacteer:
Totaal rendement VAPZ van SECUREX bij een gewaarborgde rente van 3,25%
2002: 5,00%
2003: 4,75%
2004: 4,50%
2005: 4,10%
2006: 4,75%
2007: 3,75%
2008: 3,25%
2009: 3,25%
2002: 5,00%
2003: 4,75%
2004: 4,50%
2005: 4,10%
2006: 4,75%
2007: 3,75%
2008: 3,25%
2009: 3,25%
niet slecht !