Holdings
TIP
Re: Holdings
Nee inderdaad, redelijk geconcentreerd.
Gbl en Gimv lijken in mijn bescheiden mening de 2 beste te zijn van uw viertal.Brugse Leeuw schreef: ↑20 september 2023, 12:08Ikzelf twijfel om GBL, Tinc of Bois Sauvage bij te kopen.Braathund schreef: ↑20 september 2023, 11:24 Ik zou mijn ETF-portefeuille graag uitbreiden met een Belgische holding.
Keuze genoeg natuurlijk, maar ik was voornamelijk aan het kijken naar Ackermans & Van Haaren & GBL.
Ik heb reeds een kleine positie GBL. Ik zou deze kunnen uitbreiden, maar het is beter om een extra holding toe te voegen denk ik (i.v.m. spreiding).
Welke (Belgische) holdings staan momenteel op jullie radar?
Ofwel terug instappen in Gimv
Vooral bij Gimv zullen er in de toekomst wel eens leuke koopjes te doen zijn...
Nu de Vlaamse politici van hun 28% pct participatie willen afgeraken. De steenezels konden natuurlijk geen beter moment kiezen om tot verkoop over te gaan. Op het hoogtepunt van de rentecyclus . Het zal geen sinecure worden om er vanaf te geraken. Zeker als de rente nog wat doorstijgt..
Mooi op vinkeslag liggen om ten gepaste tijde toe te slaan. Als dividendbelegger staat Gimv op mijn lijstje met een mooi jaarlijks stijgend dividend !
Een jaarlijks mooi dividend ( plus 4%) licht stijgend. Stabiel was betere woordkeuze geweest.
Stevig gevecht bij Brederode. Gisteren werden er 17.000 stuks verhandeld, vandaag zitten we daar ook al aan. Normaal een dikke 3000 stuks per dag.
Mogelijks een bodem aan het vormen ne een dalende trend sinds januari?
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Laatste 5 dagen toch een bounce op 94,90...
Zit zo´n beetje rond de 25% korting op Intrinsieke waarde.
Maar ik heb een lagere GAK en blijf gezien de marktomstandigheden aan de zijlijn wat Brederode betreft.
Kinnevik ondertussen ook een heel pak gedaald. Daar is nog geen bodem aan het vormen. Beetje te vroeg ingestapt rond de 140sek dit jaar... Hopelijk netere cijfers binnenkort.
Zit zo´n beetje rond de 25% korting op Intrinsieke waarde.
Maar ik heb een lagere GAK en blijf gezien de marktomstandigheden aan de zijlijn wat Brederode betreft.
Kinnevik ondertussen ook een heel pak gedaald. Daar is nog geen bodem aan het vormen. Beetje te vroeg ingestapt rond de 140sek dit jaar... Hopelijk netere cijfers binnenkort.
Gestart in februari 2021.
Dit is mij ook opgevallen. De koers staat nu op minder dan 1/3 van de top twee jaar geleden.
Het aandeel noteert nu met een korting van zo'n 43% op de laatst gepubliceerde NAV (SEK 192 op 30 juni).
Ik ben benieuwd waar de bodem ligt en wanneer het aandeel gaat opveren.
Luxempart laat (wederom) degelijke resultaten zien over het eerste halfjaar:
- Net assets of € 2.2 billion (€ 110.67 per share)
- Overall performance of +4.1% for our shareholders (dividend reinstated)
- Consolidated net result of € 89.2 million
klopt,dreamy schreef: ↑2 oktober 2023, 17:44 Luxempart laat (wederom) degelijke resultaten zien over het eerste halfjaar:
- Net assets of € 2.2 billion (€ 110.67 per share)
- Overall performance of +4.1% for our shareholders (dividend reinstated)
Het aandeel noteert met een korting van zo'n 36% op de NAV van 30 juni.
- Consolidated net result of € 89.2 million
zit er al jaren in maar hou ze nu wel in de gaten ivm de deelname in atenor (zie topic op dit forum).
Over een notering in Brussel blijft het ook stil. Misschien beter zo, als je kijkt wat er met sofina is gebeurt na opname in BEL 20. Lekker in de schaduw laten groeien weg van de beursstormen.
Als ik het verhaal met Atenor begrijp zijn het vooral de kleine aandeelhouders die gejosts zijn. De grootaandeelhouders zullen hun belang in Atenor zien toenemen. Zoals ik begrijp zal dit Atenor fiasco op lange termijn Luxempart ten goede komen.
opgepast met de obligaties van Atenor!!
zal op een bepaald moment ook beginnen zakken....
zal op een bepaald moment ook beginnen zakken....
Deze zijn al serieus gezakt. Maar dit grotendeels door de stijgende rente.