De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De nasdaq is de voobije weken bijna 10% gedaald.
De bredere markten staan zo'n 4-5% lager.
Gemiddeld is er elk jaar een correctie (-15%) van de markt, dit is nog niet het geval.
Merk op dat er de laatste marktdag terug een stijging was/is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Is 24 dan zo abnormaal voor de S&P500 ?BRT schreef schreef: Je zou maar eens in een tracker zitten momenteel ! Bv. De S&P500 heeft een P/E van 24. Waar is de risico premie? Geef mij maar small en mid caps met een netto cash positie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door karine op 29 september 2023, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet het niet, al leid ik uit de grafiek af dat het antwoord is "ja, slechts 3 periodes noteerde de p/e hoger dan 25"
Ik zie er toch meer dan 3, tenzij je periodes anders wens te definiëren.
Langjarig lijkt een cijfer rond de 15 'gemiddeld' maar.... de wereld is uiteraard veranderd, de big tech mastodonten zijn zo'n groeimotoren dat ze mogelijk een hoger cijfer rechtvaardigen?
-
- Verbannen Gebruiker
Beleggers worden verondersteld vooruit te kijken. Niet achteruit.BRT schreef: ↑28 september 2023, 22:07
Je zou maar eens in een tracker zitten momenteel ! Bv. De S&P500 heeft een P/E van 24. Waar is de risico premie?
Daarom moet je niet naar de huidige p/e kijken maar naar de toekomstige. En bij alle projecties zakt de p/e van de s&p 500 onder de 20.