Day/swing traden op de amerikaanse stockmarkt - belastingen
TIP
Re: Day/swing traden op de amerikaanse stockmarkt - belastingen
Goedemiddag Allen,
Graag zou ik hier een paar vragen willen stellen. Ik zie namelijk dat er meer geintereseerde en al (day)traders hier aanwezig zijn.
Ik ben een beginnend trader en loop momenteel nogal vast. Ik zal het zo kort mogelijk houden:
Vraag 1: Als ik enkel daytraden op klassieke aandelen als inkomen heb. Dien ik me dan aan te melden als zelfstandige? (BE)
Vraag 2: Ik probeer iemand te vinden die mij hierin advies kan geven omtrent belastingen etc, ga ik dan beter naar een boekhouder een accountant of een belastingadviseur? Ik merk dat de meeste mensen die (belasting) advies geven niet bekend zijn met daytraden -_- om moe van te worden gewoon. Hopelijk kunnen jullie mij op weg hiermee helpen.
Ook zie ik dat 3 dagen geleden de Belgische wet is aangepast omtrent de winst belasting. Ook interessant om dit eens te bekijken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Graag zou ik hier een paar vragen willen stellen. Ik zie namelijk dat er meer geintereseerde en al (day)traders hier aanwezig zijn.
Ik ben een beginnend trader en loop momenteel nogal vast. Ik zal het zo kort mogelijk houden:
Vraag 1: Als ik enkel daytraden op klassieke aandelen als inkomen heb. Dien ik me dan aan te melden als zelfstandige? (BE)
Vraag 2: Ik probeer iemand te vinden die mij hierin advies kan geven omtrent belastingen etc, ga ik dan beter naar een boekhouder een accountant of een belastingadviseur? Ik merk dat de meeste mensen die (belasting) advies geven niet bekend zijn met daytraden -_- om moe van te worden gewoon. Hopelijk kunnen jullie mij op weg hiermee helpen.

Ook zie ik dat 3 dagen geleden de Belgische wet is aangepast omtrent de winst belasting. Ook interessant om dit eens te bekijken.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes

Eenvoudig ja op de eerste vraag. Die 3 adviseurs heb je zeker nodig. Die zullen u ook helpen met de keuze tussen zelfstandige zonder vennootschap (belast in pb) of zelfstanduge met vennootschap (oprichting vennootschap en Venn B). Naast alle andere rompslomp (papieren of elektronische) zoals ondernemingsloket, Soc Sec, enz.
Daarnaast https://www.google.com/search?ie=UTF-8& ... den+belgie
Veel leesplezier, dat is alle hulp die je van mij krijgt!
Daarnaast https://www.google.com/search?ie=UTF-8& ... den+belgie
Veel leesplezier, dat is alle hulp die je van mij krijgt!
Volgens mij is de 33% speculatietaks afgschaft sinds 2016