Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Re: Waarom kunnen we geen AFKEUR stem uitbrengen?
Veel gekker moet het niet worden. Straks moeten we nog blij zijn dat de Walen en Brusselaars ons onderhouden!Bassie schreef: ↑20 september 2023, 18:59Het is wel dubbel zo groot want er wonen 4 miljoen mensen, en die moeten de oppervlakte vullen met wegen.m-peeters schreef: ↑20 september 2023, 18:52 Voor mij moet België niet per se gesplitst worden maar Vlaanderen moet niet steeds als het zwakke broertje worden afgeschilderd terwijl het net de economische motor is van dit land.
By the way, Wallonië is NIET dubbel zo groot als Vlaanderen in oppervlakte. Door zomaar onzinnige beweringen te maken ondergraaf je de geloofwaardigheid van jouw beweringen. Een minuutje opzoekingswerk levert dit op,
In 2022 bedraagt de totale oppervlakte van België 30.689 km². De totale oppervlakte van het Vlaams Gewest bedraagt 13.626 km², het Waals Gewest 16.901 km² en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 162 km²
Ik had natuurlijk moeten zeggen aantal inwoners/km². Sorry daarvoor.
Dat Vlaanderen de motor van België is, dat is niet waar. Want mensen betalen belastingen waar ze wonen en niet waar ze werken.
Raar dat je dit gegeven voor het gemak even vergeet. Alsook het nodeloze leger van politiekers en hun aanhang die de schatkist plunderen.
Terug 1 land met 1 regering met 1 kieskring, pas dan hebben we een democratie en kan deze polarisatie stoppen.
Trouwens, we zitten nog steeds met een enorm duur koningshuis, door de Vlaming! De Walen wilden er van af.....de Vlaming koos voor de monarchie en klaagt nu dat ze Franstalig zijn in hoofdzaak. Ook zoiets.
Personenbelasting komt in de federale schatkist terecht, ongeacht waar men werkt of woont. Enkel de gemeentebelasting komt bij de lokale overheid (stad of gemeente) terecht. Logisch ook want daar woon je, gaan je kinderen naar school, ga je naar dokter of ziekenhuis, maak je gebruik van de lokale faciliteiten (sport, cultuur …. ), Trouwens, dat geldt ook voor Brusselaars en Walen die in Vlaanderen werken …
We hebben het al over “werken“ gehad, laten we ook eens spreken over “niet-werken”:
- Werkloosheidsuitkeringen: in 2021 lag de werkloosheidsgraad in het Vlaamse Gewest (3,9%) veel lager dan in het Waalse Gewest (8,9%), in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest (12,5%) en in België als geheel (6,3%). In absolute cijfers gaat het om ca. 184.000 werklozen in Vlaanderen, 87.000 in Brussel en 215.000 in Wallonië.
- Leefloners: het gemiddelde maandelijkse aantal leefloners in 2022 bedraagt 44.093 in Brussel, 37.437 in Vlaanderen en 70.745 in Wallonië.
Ik rust mijn valies …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 20 september 2023, 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt voor de opmerking. Ik heb de typo intussen verbeterd.Abatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 20:16't Best dat je nieren nog werken anders zat je met een probleem
Ook nog inhoudelijke opmerkingen?
Ja de vragen van hierboven / opmerkingen van hierboven die je als slappe politicus steeds ontwijkt ook eens te beantwoorden i.p.v. zo graag over Franky, PS, Wallonië , werklozen , ... te willen praten ... :
Je praat graag over de 100den EUROs waar elke werkloze of profiteurs , etc mee gaat gaan lopen (die zich voornamelijk in Wallonië en Brussel bevinden).
Hoe sta je dan tegenover het veelvoud van die 100den EUROs waar de politiek superieuren mee gaan gaan lopen ?
NVA graaiende Sigfried is volkomen normaal.
Ik stem op die partij die het dichtste aanleunt bij mijn gewenst maatschappijbeeld. Ik denk positief, dus niks met afkeurstemmen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, helemaal niet. Je hebt volkomen gelijk, we zijn nu eenmaal superieur tegenover die Waalse luizakken.
(opmerking voor diegenen die niet weten wat ironie is : https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie)
... Voeg daarbij ook nog "Brusselse"... zonder Remco, hé!Abatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 21:25Nee, helemaal niet. Je hebt volkomen gelijk, we zijn nu eenmaal superieur tegenover die Waalse luizakken.
(opmerking voor diegenen die niet weten wat ironie is : https://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie)
Remco is van Schepdaal, dat is Vlaams-Brabant en dus Vlaanderen!Sammy2 schreef: ↑20 september 2023, 23:15... Voeg daarbij ook nog "Brusselse"... zonder Remco, hé!Abatoetnie schreef: ↑20 september 2023, 21:25
Nee, helemaal niet. Je hebt volkomen gelijk, we zijn nu eenmaal superieur tegenover die Waalse luizakken.
Met andere woorden je keurt alles van de huidige regering(en) goed.
Want ze vormen een regering met onverkozenen en ze negeren ook alle beloftes aan de kiezer.
Noem mij eens 1 partij die doet wat ze beloven NA de verkiezingen....ja je moet compromissen aangaan, maar hoe ver ga je?
De NVa sloot de kerncentrales zonder probleem, waar ze nu oppositie voeren tegen het sluiten.
Verder zitten steeds dezelfde partijen op dezelfde postjes, OpenVLD is al decennia Justitie met als gevolg dat Justitie verworden is tot klasse-justitie waar je alles kan afkopen als je maar geld hebt of mensen kent.
CD&V zit al jaren op Zorg en Binnenlandse zaken, al jaren is het er een puinhoop en gaat alles kapot bij het gevang, rusthuizen, politie, leger enz. Ons Jantje Janbon zat er een blauwe maandag en ging Brussel opkuizen, wat is daarvan gekomen?
Je moet wel een heel raar beeld hebben van de maatschappij om niet te zien dat de machtspartijen ons land gewoon afbreken tot op de grond maar zelf rijker er rijker worden.
Ze lachen ons gewoon uit. Het probleem zijn niet de mensen in dit land, het probleem is de politieke elite dit zichzelf verrijkt en laat omkopen. Daar zit het probleem.
Ga jij stemmen, ik ga niet meer. Heb genoeg van die clowns.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zeer merkwaardige afleiding. De rest is dus wellicht complete onzin. En na lezing blijkt dat ook.
Zei Bassie.
Overigens: met Sammy2 is het ook moeilijk om een serieuze conversatie te voeren, maar met Bassie is dat exponentiëel.
Ik zal ws op GROEN stemmen; zij voeren hun programma uit na de verkiezingen "groene energie", "groene" auto's of geen auto's; "groene" verwarming, eigendom ontraden, grenzen afschaffen, individueel verkeer afschaffen, vliegen enkel nog indien dringende reden binnen de EU, enz... Voor een GROENE en leefbaar VL, BE, EU, globaal! Mijn droom.Bassie schreef: ↑29 september 2023, 18:15Met andere woorden je keurt alles van de huidige regering(en) goed.
Want ze vormen een regering met onverkozenen en ze negeren ook alle beloftes aan de kiezer.
Noem mij eens 1 partij die doet wat ze beloven NA de verkiezingen....ja je moet compromissen aangaan, maar hoe ver ga je?
De NVa sloot de kerncentrales zonder probleem, waar ze nu oppositie voeren tegen het sluiten.
Verder zitten steeds dezelfde partijen op dezelfde postjes, OpenVLD is al decennia Justitie met als gevolg dat Justitie verworden is tot klasse-justitie waar je alles kan afkopen als je maar geld hebt of mensen kent.
CD&V zit al jaren op Zorg en Binnenlandse zaken, al jaren is het er een puinhoop en gaat alles kapot bij het gevang, rusthuizen, politie, leger enz. Ons Jantje Janbon zat er een blauwe maandag en ging Brussel opkuizen, wat is daarvan gekomen?
Je moet wel een heel raar beeld hebben van de maatschappij om niet te zien dat de machtspartijen ons land gewoon afbreken tot op de grond maar zelf rijker er rijker worden.
Ze lachen ons gewoon uit. Het probleem zijn niet de mensen in dit land, het probleem is de politieke elite dit zichzelf verrijkt en laat omkopen. Daar zit het probleem.
Ga jij stemmen, ik ga niet meer. Heb genoeg van die clowns.
EarthNvstr1 schreef: ↑29 september 2023, 18:33Zeer merkwaardige afleiding. De rest is dus wellicht complete onzin. En na lezing blijkt dat ook.
Zei Bassie.
Overigens: met Sammy2 is het ook moeilijk om een serieuze conversatie te voeren, maar met Bassie is dat exponentiëel.
Correct, ik ben niet "mainstream". Probleem voor jou? En jij bent een saai pietje
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
"En jij bent een saai pietje " ... dit hoorde ook nog bij de copy-paste; correcte info verspreiden, hé
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: