nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Trivium schreef: ↑1 oktober 2023, 21:06 https://www.hln.be/binnenland/de-90-sec ... ~af3426f4/
Voor diegenen die Instagram hebben, volgen maar dan kun je eens lachen.
P.S. sorry voor de link sammy maar je bent niet verplicht om erop te klikken.
Ik vergeef jou; kleine mens.
Het probleem is dat het geen belastingverschuiving is maar een belastingverhoging. Ze hebben meer geld nodig, that’s it.Timoootjex schreef: ↑1 oktober 2023, 20:13Dat zeker. Het is gewoon belachelijk. Pas op ik ben Links minded maar ik vind dat mensen die een miljoen hebben staan niet zo fors belast worden en al zeker niet om een put te vullen. Een grondige hervorming en tax shift hierin zie ik wel zitten omdat de belasting op arbeid veel te hoog is en die op vermogen eigenlijk al bij al meevalt. Maar zomaar extra gaan belasten om een put te vullen dat kan er bij mij niet in. Stel u voor dat ze het doordrukken om 1,2 miljard op te halen met een verviervoudiging van de effectentaks dus 0,6%. Als ze dat integraal compenseren met een belastings op arbeids maatregel dan ok. Maar nu is het weer plat belasten.CarpeNoctem schreef: ↑1 oktober 2023, 19:39
Natuurlijk ligt het probleem in het land met de hoogste belastingen ter wereld niet aan de inkomstenzijde.
Maar zoals alles in dit land is dit communautair geladen. Die hoge belastingen worden vooral door de Vlamingen opgehoest terwijl eindelijk eens besparen vooral aan de Franstalige kant zou gevoeld worden. En aangezien de Vlamingen met een knoert van een Stockholmsyndroom worstelen is het duidelijk waar dit weer toe gaat leiden
De lasten op arbeid blijven dus even hoog, die op vermogen verhogen.
Een ander probleem is dat iets begint als “enkel voor de rijken” (want enkel voor vermogens van meer dan 1 miljoen euro) maar al snel wordt uitgebreid naar andere categorieën. Nu spreekt de PS al over vermogens van 100.000 euro. Dat is Dan de (vooral Vlaamse) werkende middenklasse met 2 verdieners …
En die 0,15% kan gemakkelijk 0,30% of 0,60% worden … waarom niet?
m-peeters schreef: ↑1 oktober 2023, 22:48Het probleem is dat het geen belastingverschuiving is maar een belastingverhoging. Ze hebben meer geld nodig, that’s it.Timoootjex schreef: ↑1 oktober 2023, 20:13
Dat zeker. Het is gewoon belachelijk. Pas op ik ben Links minded maar ik vind dat mensen die een miljoen hebben staan niet zo fors belast worden en al zeker niet om een put te vullen. Een grondige hervorming en tax shift hierin zie ik wel zitten omdat de belasting op arbeid veel te hoog is en die op vermogen eigenlijk al bij al meevalt. Maar zomaar extra gaan belasten om een put te vullen dat kan er bij mij niet in. Stel u voor dat ze het doordrukken om 1,2 miljard op te halen met een verviervoudiging van de effectentaks dus 0,6%. Als ze dat integraal compenseren met een belastings op arbeids maatregel dan ok. Maar nu is het weer plat belasten.
Een ander probleem is dat iets begint als “enkel voor de rijken” (want enkel voor vermogens van meer dan 1 miljoen euro) maar al snel wordt uitgebreid naar andere categorieën. Nu spreekt de PS al over vermogens van 100.000 euro. Dat is Dan de (vooral Vlaamse) werkende middenklasse met 2 verdieners …
En wij kunnen ons niet verweren tegen dit systeem, de PS?
Ze halen zowat 25% van de stemmen in Wallonië en Brussel en beide regio's zijn samen goed voor 40% van de Belgische populatie. Dus is de PS goed voor "amper" 25% * 40% = 10% van de stemmen van alle Belgen ... en toch blijken ze telkens weer de lakens uit te delen op federaal niveau, ongeacht of ze nu de premier leveren of niet.Sammy2 schreef: ↑1 oktober 2023, 23:29En wij kunnen ons niet verweren tegen dit systeem, de PS?m-peeters schreef: ↑1 oktober 2023, 22:48
Het probleem is dat het geen belastingverschuiving is maar een belastingverhoging. Ze hebben meer geld nodig, that’s it.
Eigenlijk zijn ze nog op hun sterkst als ze een Vlaming (zoals Decroo of Leterme) premier laten worden. Want die willen dan per sé alles doen om hun regering niet te laten vallen. En de PS wordt natuurlijk ook geholpen door hun programma, nl. niets doen en alles bij het oude laten (ongeacht of de begroting explodeert of de schuldenberg te hoog wordt).
-
- Verbannen Gebruiker
Bouchez van MR is de enige die ons verdedigt tegen de waanzin van links. Geen belastingverhogingen. En geen tax shift zolang er geen einde gesteld wordt aan de misbruiken in de sociale zekerheid bij werklozen, zieken, pensioenen (mensen die nooit gewerkt hebben en die sneller in pensioen gaan met een hoger pensioen dan anderen).
Bouchez is de enige die durft zijn mond open doen tegen Magnette.
m-peeters schreef: ↑2 oktober 2023, 12:01Ze halen zowat 25% van de stemmen in Wallonië en Brussel en beide regio's zijn samen goed voor 40% van de Belgische populatie. Dus is de PS goed voor "amper" 25% * 40% = 10% van de stemmen van alle Belgen ... en toch blijken ze telkens weer de lakens uit te delen op federaal niveau, ongeacht of ze nu de premier leveren of niet.
Eigenlijk zijn ze nog op hun sterkst als ze een Vlaming (zoals Decroo of Leterme) premier laten worden. Want die willen dan per sé alles doen om hun regering niet te laten vallen. En de PS wordt natuurlijk ook geholpen door hun programma, nl. niets doen en alles bij het oude laten (ongeacht of de begroting explodeert of de schuldenberg te hoog wordt).
Volgens mij is dit een gewilde toestand door alle politieke partijen: het komt hun goed uit; STILSTAND en de postjes kunnen lustig verdeeld worden.
Inderdaad. Je mag niet vergissen dat dit ZEER onpopulaire standpunten zijn in zijn deel van het land. Hij had ook nog gepoogd zieltjes te winnen in Vlaanderen (een open sollicitatie als premier), door aan een vlaams TV programma mee te doen waaruit zijn heldhaftigheid zou blijken.huisjetuintjefiets schreef: ↑2 oktober 2023, 12:06 Bouchez van MR is de enige die ons verdedigt tegen de waanzin van links. Geen belastingverhogingen. En geen tax shift zolang er geen einde gesteld wordt aan de misbruiken in de sociale zekerheid bij werklozen, zieken, pensioenen (mensen die nooit gewerkt hebben en die sneller in pensioen gaan met een hoger pensioen dan anderen).
Je kan je ook afvragen waarom dit onpopulaire maatregelen zijn. Het gaat toch om misbruiken aanpakken, geen belastingen verhogen … Wie kan daar tegen zijn ?sintorama schreef: ↑2 oktober 2023, 12:26Inderdaad. Je mag niet vergissen dat dit ZEER onpopulaire standpunten zijn in zijn deel van het land. Hij had ook nog gepoogd zieltjes te winnen in Vlaanderen (een open sollicitatie als premier), door aan een vlaams TV programma mee te doen waaruit zijn heldhaftigheid zou blijken.huisjetuintjefiets schreef: ↑2 oktober 2023, 12:06 Bouchez van MR is de enige die ons verdedigt tegen de waanzin van links. Geen belastingverhogingen. En geen tax shift zolang er geen einde gesteld wordt aan de misbruiken in de sociale zekerheid bij werklozen, zieken, pensioenen (mensen die nooit gewerkt hebben en die sneller in pensioen gaan met een hoger pensioen dan anderen).
Tja, degenen die er van profiteren uiteraard. Als jouw inkomen de belasting is die iemand anders betaalt, dan ben je uiteraard geen voorstander om de belastingen niet te verhogen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, als er één positief punt aan dit Vivaldicircus is dan is het toch wel dat zowel de partij van Gwijde Verhoogtax als Groen gedecimeerd gaan worden.
Voor Groen zit de kans er zelfs in dat ze net zo hard gaan afgestraft worden als na dat eerste paarsgroen debacle:
Ik heb hier In tempore non suspecto nog de lof van Twitter gezongen, wel: telkens een sujet als Jeremie Vaneeckhout daar een tweet plaatst denk ik dat er weer een cohorte kiezers die partij de rug toekeert
Maar ik heb medelijden met de volgende regering. Die gaan die puinhoop mogen opruimen. Ik zet alvast de popcorn klaar
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vele mensen vereenzelvigen de co voorzitster waarschijnlijk met mevrouw Kauwekiwi. Misschien eens van kapsel veranderen ?
Misschien moeten Groen en Open VLD de krachten bundelen en een nieuwe partij oprichten met een klinkende naam (zoals Open Groen!) en met minimaal 3 partijvoorzitters (mix van m/v/x/…).CarpeNoctem schreef: ↑3 oktober 2023, 19:58Tja, als er één positief punt aan dit Vivaldicircus is dan is het toch wel dat zowel de partij van Gwijde Verhoogtax als Groen gedecimeerd gaan worden.
Voor Groen zit de kans er zelfs in dat ze net zo hard gaan afgestraft worden als na dat eerste paarsgroen debacle:
Ik heb hier In tempore non suspecto nog de lof van Twitter gezongen, wel: telkens een sujet als Jeremie Vaneeckhout daar een tweet plaatst denk ik dat er weer een cohorte kiezers die partij de rug toekeert
Maar ik heb medelijden met de volgende regering. Die gaan die puinhoop mogen opruimen. Ik zet alvast de popcorn klaar
Werelddierendag vandaag, ook bij Open VLD …
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed idee. Dan blijft er ook nog wat over als een voorzitter er plots de brui aan zou geven.
(ervanuitgaande dat ze niet allemaal gaan inzien dat er een kapitale fout werd gemaakt)
Intussen is in Sint-Niklaas iemand heel druk bezig om te achterhalen wat hij al dan niet in een dronken bui heeft gezegd
Conner Rousseau heeft persoonlijk en/of via zijn advocate Christine Mussche contact gezocht met de burgemeester van Sint-Niklaas, de korpschef van de politie van die stad én met de speurder in Gent die het dossier over de vermeende racistische uitspraken van Conner ondertussen op zijn bureel heeft liggen.
Conner Rousseau heeft persoonlijk en/of via zijn advocate Christine Mussche contact gezocht met de burgemeester van Sint-Niklaas, de korpschef van de politie van die stad én met de speurder in Gent die het dossier over de vermeende racistische uitspraken van Conner ondertussen op zijn bureel heeft liggen.