Rendement Integrale 786 tak 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Rendement Integrale 786 tak 21
Heb net een brief gekregen dat alle van wie ze een emailadres hebben, in oktober een email zullen ontvangen met inlogprocedure voor MyMonument. (Had ze een email hieromtremt gestuurd.)
a
Laatst gewijzigd door ova103 op 13 september 2022, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
'info.mabs@monumentinsurance.com'fellowship schreef: ↑11 september 2022, 13:07
Dank voor de update. Heb jij een e-mailadres van een contactpersoon?
-
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt, ja die heb ik ook gebruikt maar ze zijn wel nogal traaaaaag in hun reactie heb ik de indruk.ova103 schreef: ↑13 september 2022, 19:42'info.mabs@monumentinsurance.com'fellowship schreef: ↑11 september 2022, 13:07
Dank voor de update. Heb jij een e-mailadres van een contactpersoon?
Heb net mail ontvangen met inlogprocedure voor MyMonument.
Ze zijn inderdaad nogal traaaaag.
Maar ik moet toegeven, nog op tijd.
Ze zijn inderdaad nogal traaaaag.
Maar ik moet toegeven, nog op tijd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb onze rendementen eens bekeken van ons Lange Termijnsparen bij Integrale, nu Monument Re, en ik zie dat die gedaald zijn van 2 % vorig jaar (uittreksel 31/07/21) naar 1,88 % (uittreksel 31/07/022). Hoe kan er een daling zijn, als er in die periode geen enkel bedrag gestort werd ? Bestaande contracten geven toch blijvend hetzelfde rendement ?
Ik had wel nog een storting gedaan in februari 2021 en was van plan dit nu nog te doen voor het einde van het jaar, maar als het jaarlijks gemiddeld rendement zomaar daalt zonder een bijstorting, dan begin ik te twijfelen.
Ik had wel nog een storting gedaan in februari 2021 en was van plan dit nu nog te doen voor het einde van het jaar, maar als het jaarlijks gemiddeld rendement zomaar daalt zonder een bijstorting, dan begin ik te twijfelen.
De bonus van de tak 21 investeringsverzekeringen is voor een commerciele beslissing.
In tegenstelling tot een fonds is een tak21 niet een afzonderlijke entiteit. De bonus is gebaseerd op de winst van alle aktiviteiten van de verzekeringsmaatschappij.
In tegenstelling tot een fonds is een tak21 niet een afzonderlijke entiteit. De bonus is gebaseerd op de winst van alle aktiviteiten van de verzekeringsmaatschappij.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 2 december 2022, 12:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja, de gewaarborgde rente zou gelijk moeten blijven maar kijk eens na welk deel uit gewaarborgde rente en welk deel uit winstdeelname bestaat, dat laatste is namelijk variabel. Weet ook dat veel van die TAK 21 de afgelopen jaren geadverteerd hebben met een vrij grote winstdeelname terwijl hun gewaarborgde rente minder dan 1% was. Of de stijgende rente zich ook zal vertalen in meer winstdeelname valt te betwijfelen, alle lopende obligaties in een TAK 21 zakken dan in waarde, terwijl er weinig instroom zal zijn, er zijn immers weer betere alternatieven.witte merel schreef: ↑2 december 2022, 11:28 Ik heb onze rendementen eens bekeken van ons Lange Termijnsparen bij Integrale, nu Monument Re, en ik zie dat die gedaald zijn van 2 % vorig jaar (uittreksel 31/07/21) naar 1,88 % (uittreksel 31/07/022). Hoe kan er een daling zijn, als er in die periode geen enkel bedrag gestort werd ? Bestaande contracten geven toch blijvend hetzelfde rendement ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vortex schreef : Ja, de gewaarborgde rente zou gelijk moeten blijven maar kijk eens na welk deel uit gewaarborgde rente en welk deel uit winstdeelname bestaat, dat laatste is namelijk variabel. Weet ook dat veel van die TAK 21 de afgelopen jaren geadverteerd hebben met een vrij grote winstdeelname terwijl hun gewaarborgde rente minder dan 1% was. Of de stijgende rente zich ook zal vertalen in meer winstdeelname valt te betwijfelen, alle lopende obligaties in een TAK 21 zakken dan in waarde, terwijl er weinig instroom zal zijn, er zijn immers weer betere alternatieven.
De winstdeelname was in 2021 ongeveer een 220 euro voor een bedrag van 27. 000 euro en voor 2022 een paar euro's meer, dus ook hier kan het niet aan liggen. Aangezien er niet gestort werd, moesten de aangekochte stukken toch hetzelfde rendement opgebracht hebben als het jaar daarvoor. Ik vind dat we hier op geen enkele transparantie manier informatie krijgen waarom deze rente dan met 0,12 % daalt t.o.v. het jaar voordien. Ik neem aan dat het gemiddelde rendement daalt,als je elk jaar stukken bij koopt met een lagere gewaarborgde rente, maar hier was er niet bijgekocht. Ik vind dat het gemiddeld rendement nu toch te snel naar beneden gaat, als je jaren lang een vaste rente van 3,25 % genoot. Maar goed, dit wantrouwen is logisch, als zij geen extra informatie over die gemiddelde rentevoet geven en als hier nergens een controle mogelijk is.
Kijk ook eens naar de beheerskosten.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beheerskosten optrekken, zou kunnen. Maar als Monument Re de beheerskosten serieus opgetrokken heeft t.o.v. Integrale, moesten zij hun cliënten daar dan niet over ingelicht hebben ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Met de stijgende rentes indachtig, zou Monument Re nog bonussen uitkeren of gaan ze ons tot afloop contract het minimum geven? (enkel de gegarandeerde rente)
1. Bonus is een commerciele beslissingen, enkel nuttig om nieuwe klanten te lokken.
2. Omdat de rente gestegen is, zijn de obligaties die in de tak21 zitten gedaald. Geen reden om bonus te betalen.
3. Veel van de contracten betalen nog altijd veel meer dan de huidige rente.
2. Omdat de rente gestegen is, zijn de obligaties die in de tak21 zitten gedaald. Geen reden om bonus te betalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zat in 2022 aan een gemiddeld rendement van 2,04%. Dit zal dus blijven dalen als ze geen bonus meer uitkeren op de rente.B7H4long schreef: ↑26 mei 2023, 07:21 1. Bonus is een commerciele beslissingen, enkel nuttig om nieuwe klanten te lokken.
Daarom dat ik nu nadenk of het niet beter is om alles af te halen en in een andere tak 21 of termijnrekening te storten?
Nu zie je al gegarandeerde netto rentes van 2,1% of hoger zonder risico.
-
- Full Member
- Contacteer:
Heeft er iemand recent nog contact met Monument Insurance gehad? Iemand zijn jaarlijks rekeninguittreksel al ontvangen? De snelheid waarmee ze klanten te woord staan via e-mail is niet meteen bevorderlijk voor het vertrouwen.