De Beurs vandaag
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Fear and greed indicator staat op 17.
De markt is weer aan het overdrijven.
AMG strong buy. Zeg da ik het gezegd heb
Ik vind van niet, ik denk dat de markt eindelijk beetje wakker wordt, eerder.
Het feit dat we nog zo hoge waarderingen hebben is moeilijk te verdedigen.
En dan nog, het is geen -10%, we moeten ook niet overdrijven
Vergeet niet dat de megacaps niet zijn mee gedaald, die moeten nog dalen, en dat de dollar zo sterk is.
Dat geeft nog veel potentieel voor wat lager (maar daar hebben vooral de indexbeleggers last van, voor mij is het op zich wel ok)
(maar ik moet zeggen dat de 2 laatste dagen niet bepaald mijn beste ooit waren )
Het feit dat we nog zo hoge waarderingen hebben is moeilijk te verdedigen.
En dan nog, het is geen -10%, we moeten ook niet overdrijven
Vergeet niet dat de megacaps niet zijn mee gedaald, die moeten nog dalen, en dat de dollar zo sterk is.
Dat geeft nog veel potentieel voor wat lager (maar daar hebben vooral de indexbeleggers last van, voor mij is het op zich wel ok)
(maar ik moet zeggen dat de 2 laatste dagen niet bepaald mijn beste ooit waren )
Gewoon blijven zitten, alle aandelen gaan weer stijgen als de rente daalt.
Het probleem is voor de 'bankiers' (lees politiekers) door hebben dat de ECB en de FED de economie kapot doen, dan zijn er vele banen om zeep.
Hoge rente is nooit goed.
Het grote probleem is dat de inflatie aangewakkerd is door de politiekers die weigerden belastingen te verlagen.
De arme burger is hier de dupe, die verliest zijn baan. Dat is er nu aan het gebeuren. Wie gaan de schuld krijgen? Wij de beleggers, let maar op.
De politieker is gewoon dom, ook het enige beroep naast prostitutie waar je niks voor moet kennen maar wel goed opbrengt!
Het probleem is voor de 'bankiers' (lees politiekers) door hebben dat de ECB en de FED de economie kapot doen, dan zijn er vele banen om zeep.
Het grote probleem is dat de inflatie aangewakkerd is door de politiekers die weigerden belastingen te verlagen.
De arme burger is hier de dupe, die verliest zijn baan. Dat is er nu aan het gebeuren. Wie gaan de schuld krijgen? Wij de beleggers, let maar op.
De politieker is gewoon dom, ook het enige beroep naast prostitutie waar je niks voor moet kennen maar wel goed opbrengt!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Euh wat? Belastingen verlagen werkt inflatoir, niet deflatoir.Bassie schreef: ↑3 oktober 2023, 18:26 Gewoon blijven zitten, alle aandelen gaan weer stijgen als de rente daalt.
Home bias.
Ageas is inderdaad voor een groot stuk van de verhoopte groei een Aziatisch verhaal, maar de afdeling in Hong Kong werd wel verkocht. Het ontbreekt me volgens mij wat aan een duidelijke strategie: kopen in Portugal maar verkopen in Frankrijk, verkopen in Hong Kong maar kopen in China, enz. terwijl ik liever gezonde organische groei zie en een risicobewust evenwicht tussen een Chinese black box en Europese zichtbaarheid.
Weinig last voor de indexbeleggers lijkt me, de aankopen kunnen stilaan weer beginnen.(fear index op extreme fear)
iShares Core MSCI World UCITS ETF USD (Acc)
(9,15%)jaar tot nu toe
(5,71%)afgelopen 6 maanden
(-3,40%)afgelopen maand
We hebben tijd en geld, laat maar zakken.
Helemaal mee eens.
Heb nu flink wat cash, en dat brengt sinds een tijdje ca. 3% op.
Kijk eens op www.raisin.nl
Daarmee nog minder haast om meer te gaan beleggen....
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, zal verhogen moeten zijn neem ik aan.Picaro schreef: ↑3 oktober 2023, 19:06Euh wat? Belastingen verlagen werkt inflatoir, niet deflatoir.Bassie schreef: ↑3 oktober 2023, 18:26 Gewoon blijven zitten, alle aandelen gaan weer stijgen als de rente daalt.
Divi schreef: ↑2 oktober 2023, 15:17 Wat je moet je daar nu mee?
UBS verlaagt deze morgen zijn advies over Ageas tot "verkopen" !
Het koersdoel wordt op 35.50 euro gezet.
Daarmee verschilt UBS dus grondig met de doorsnee spaargidser,die alles een stuk positiever ziet...
Of zien spaargidsers ,alles wat Belgisch is, te rooskleurig??
De aandelenkoers van Ageas is dit jaar met 10 procent gedaald en dat heeft vooral te maken met vraagtekens rond het slotdividend 2023. Dit bleek woensdag uit een rapport van de analisten Michael Huttner en Tryfonas Spirou van Berenberg.
De analisten houden het koersdoel voor Ageas ongewijzigd op 54,90 euro met handhaving van het koopadvies.
Dat betekent dat er 40 procent opwaarts potentieel is bij dit aandeel.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Met alle risico in de markt momenteel in de markt, daar ben ik het volkomen mee oneens. Het risico is reëel dat de hoge rente iets kapot gaat doen. Momenteel ZIJN deze rentes op het punt om dingen kapot te kunnen doen. Deze correctie is dan naar mijn mening ook volkomen terecht. De markt is/was bovendien wat overgewaardeerd (voornamelijk door enkele AI en Tesla achtige bedrijven). Voor mij is een SPX onder 4200 in de koopzone en daar wacht ik al op sinds maart. Idem voor de Europeese beurzen, zelf heb ik IMAE.AS en deze begint stilaan weer koopwaardig te worden.
Analisten,he !!reteiP schreef: ↑4 oktober 2023, 09:18Divi schreef: ↑2 oktober 2023, 15:17 Wat je moet je daar nu mee?
UBS verlaagt deze morgen zijn advies over Ageas tot "verkopen" !
Het koersdoel wordt op 35.50 euro gezet.
Daarmee verschilt UBS dus grondig met de doorsnee spaargidser,die alles een stuk positiever ziet...
Of zien spaargidsers ,alles wat Belgisch is, te rooskleurig??De aandelenkoers van Ageas is dit jaar met 10 procent gedaald en dat heeft vooral te maken met vraagtekens rond het slotdividend 2023. Dit bleek woensdag uit een rapport van de analisten Michael Huttner en Tryfonas Spirou van Berenberg.
De analisten houden het koersdoel voor Ageas ongewijzigd op 54,90 euro met handhaving van het koopadvies.
Dat betekent dat er 40 procent opwaarts potentieel is bij dit aandeel.
De één met een koersdoel van 54.90 (Berenberg),de andere met 35.50 euro (UBS).
Dus daar schiet je niet mee op. Ik bekijk het zo...
Als je de koers bekijkt over 1 jaar, 3jaar en 5 jaar dan is het "gene vette". Nauwelijks tot geen winst vanuit de beurskoers.
Je winst komt dus voornamelijk uit de dividendbetalingen.
En nu gaat uitgerekend deze beurslieveling het lef hebben om een dividendknip uit te voeren !!!??
Dat zal nog al een koersreactie naar beneden geven !
Awel ja,dat is wat de analist van UBS, Nasib Ahmed, neerschrijft in zijn analyse over ageas.
"Het dividend per aandeel over het boekjaar 2024 kan in het slechtste geval 20 pct onder de verwachtingen van de beleggers liggen "
wat verder schrijft hij dit :
"Volgens onze inschattingen is de dividendgroei van 5 pct op middellange termijn niet gedekt door de vrije kasstroom "
"Het dividend per aandeel over het boekjaar 2024 kan in het slechtste geval 20 pct onder de verwachtingen van de beleggers liggen "
wat verder schrijft hij dit :
"Volgens onze inschattingen is de dividendgroei van 5 pct op middellange termijn niet gedekt door de vrije kasstroom "