Holdings
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Holdings
Rendement is nu al 6,6% op 3 jaar.
8,8% op 5 jaar.
9% op 1 jaar.
Dat zijn junk bonds. Maar wie denkt dat het weer goed komt met Atenor: ga je gang
De bond traders van Bolero die de de obligatie selectie van Bolero opstellen, hebben als privé persoon in Atenor obligaties belegd, maar zijn wel zo slim om Atenor niet op te nemen in de bolero lijst.
zou Immobel hetzelfde lot kunnen ondergaan als Atenor ?
of is dit een gezonder bedrijf
iemand ?
of is dit een gezonder bedrijf
iemand ?
Je moet bij vastgoed wegblijven, period. Hebben een enorme rugwind en belachelijke waarderingen gehad 2018-2021 door de extreem lage rente. Die marktomgeving is voorgoed verleden tijd. Belgen hebben daar een vertekend beeld van, maar vastgoed is helemaal geen 'veilige' belegging. Je hoeft maar naar eender werk vastgoedbedrijf te kijken. Amerikaanse REITs liggen ook op de slachtbank, Canada en Australië zitten met een komende vastgoedcrisis en in China is die al een tijdje slapend bezig (bv Evergrande-debacle).
Dalende rentes kunnen een stimulerend effect hebben, maar dat geldt evengoed voor growth-aandelen die sneller groeien en winstgevender zijn.
Dat iedereen zich maar blind staart op de vele 'goedkope' bedrijven. Ge-ga-ran-deerd underperformance tov big tech en growth. De markt gaat de komende tijd (mogelijks jaren) zijwaarts bewegen, met uitzondering van de FAANG en een select groepje kwaliteitsbedrijven. Daar moet je zitten, en nergens anders.
En als je niet in tech/growth wilt zitten heb je een zee aan obligaties waar je vlot 4-5% rendement kan gaan zoeken. Nog altijd beter dan te blijven zitten met de Ageas, Payton Planars, Roularta's, GBL's, Umicores of AB Inbevs van deze wereld.
Dalende rentes kunnen een stimulerend effect hebben, maar dat geldt evengoed voor growth-aandelen die sneller groeien en winstgevender zijn.
Dat iedereen zich maar blind staart op de vele 'goedkope' bedrijven. Ge-ga-ran-deerd underperformance tov big tech en growth. De markt gaat de komende tijd (mogelijks jaren) zijwaarts bewegen, met uitzondering van de FAANG en een select groepje kwaliteitsbedrijven. Daar moet je zitten, en nergens anders.
En als je niet in tech/growth wilt zitten heb je een zee aan obligaties waar je vlot 4-5% rendement kan gaan zoeken. Nog altijd beter dan te blijven zitten met de Ageas, Payton Planars, Roularta's, GBL's, Umicores of AB Inbevs van deze wereld.
Erg interessant allemaal, maar kunnen we het hier misschien terug over holdings hebben? Iemand Brederode al aan het inslaan?
Heb je een voorkeur voor Brederode boven Sofina en waarom?
Persoonlijk lichte voorkeur naar Sofina: geven meer informatie, zetten ongeveer 30% in op groeilanden (ook dus een groter risico met de relaties tussen China en de VS)
Persoonlijk lichte voorkeur naar Sofina: geven meer informatie, zetten ongeveer 30% in op groeilanden (ook dus een groter risico met de relaties tussen China en de VS)
Vandaag gaat mijn voorkeur dan toch uit naar Brederode. Het draait niet lekker bij Sofina. Bedenkelijke investeringsbeslissingen en grote participaties die afboekingen moeten ondergaan. Rente die maar blijft stijgen.. Misschien een goeie contra-indicator…
Ik zou toch eens goed de wallstreet cheat sheet bekijken en BREB en SOF op de Monthly zetten. In elk geval, ik bezit beide ook, maar hier stop ik toch even met bijkopen.
Buy bitcoin
Ik blijf nog steeds aan de zijlijn voor Brederode. Ze zetten nog steeds lagere koersen neer... De bodem ligt volgens mij nog wat lager...
En wat de keuze tussen Brederode en Sofina betreft... Brederode is misschien minder communicatief maar toch vind ik het een veiligere keuze. Bovendien zit je bij Brederode trouwens ook een stuk in Sofina en Prosus en heb je toch ook blootstelling aan groeimarkten.
Maar ieder z´n meug...
En wat de keuze tussen Brederode en Sofina betreft... Brederode is misschien minder communicatief maar toch vind ik het een veiligere keuze. Bovendien zit je bij Brederode trouwens ook een stuk in Sofina en Prosus en heb je toch ook blootstelling aan groeimarkten.
Maar ieder z´n meug...
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
Het lijkt idd nog wat te vroeg om (bij) te kopen.
Wendel en Eurazeo worden ook wel weer terug interessant.
Wendel en Eurazeo worden ook wel weer terug interessant.
Bedoel je dit? https://www.newtraderu.com/2021/06/13/w ... eat-sheet/
We zitten iets voorbij het rode pijltje. We zijn er dus wel bijna
Of… zijn we net voorbij complacency…?
Yep. Wie zal het zeggen. Volgens mij zitten we toch in contractie ipv expansie. Maar ik kan mij vergissen!
Buy bitcoin
Uit De Tijd:
Bank Degroof verhoogt in een vers kwartaalrapport over holdings het advies voor Investor AB van 'houden' naar 'kopen'. Ook het koersdoel gaat de hoogte in van 230 naar 252 SEK.
Analisten Joren Van Aken en Kris Kippers onderzochten of de best presterende holdings over de voorbije tien jaar ook jaarlijks consistent goed presteren. Bijgevolg keken de analisten naar de beste presteerders in elk jaar tussen 2011 en 2023.
Wat blijkt: Investor AB, landgenoot Latour AB en het in Amsterdam genoteerde Exor hebben 75 % van de keren beter gepresteerd dan de markt. In negen van de twaalf jaren presteerden ze superieur. 'Vaardigheid is geen toeval', besluiten Van Aken en Kippers. 'Een bovengemiddelde groei van de intrinsieke waarde per aandeel is het resultaat van een goedwerkende strategie en management.'
Onder de Belgische gediversifieerde holdings hebben Brederode en Ackermans met 58 % van de keren het vaakst de sector geklopt.
Bank Degroof verhoogt in een vers kwartaalrapport over holdings het advies voor Investor AB van 'houden' naar 'kopen'. Ook het koersdoel gaat de hoogte in van 230 naar 252 SEK.
Analisten Joren Van Aken en Kris Kippers onderzochten of de best presterende holdings over de voorbije tien jaar ook jaarlijks consistent goed presteren. Bijgevolg keken de analisten naar de beste presteerders in elk jaar tussen 2011 en 2023.
Wat blijkt: Investor AB, landgenoot Latour AB en het in Amsterdam genoteerde Exor hebben 75 % van de keren beter gepresteerd dan de markt. In negen van de twaalf jaren presteerden ze superieur. 'Vaardigheid is geen toeval', besluiten Van Aken en Kippers. 'Een bovengemiddelde groei van de intrinsieke waarde per aandeel is het resultaat van een goedwerkende strategie en management.'
Onder de Belgische gediversifieerde holdings hebben Brederode en Ackermans met 58 % van de keren het vaakst de sector geklopt.
Ik veronderstel dat niemand toegang heeft tot dit kwartaalrapport om eens na te lezen? :-)dreamy schreef: ↑9 oktober 2023, 14:56 Uit De Tijd:
Nog een mooi artikeltje over kwaliteitsholdings:
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... d316feeeba
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... d316feeeba