Belfius verhoogt spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Belfius verhoogt spaarrente
ING biedt in Nederland tot 1,25% op een spaarrekening en 1,80% op een termijnrekening van 1 jaar.
Ook hier graag terug on topic: de spaarrentes bij Belfius.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Juist, maar mij als belegger gaat het mij om de % rente. Niet of ze in België groot of klein zijn.
Mij gaat het als belegger erom om ook het "waarom" de dingen te begrijpen. Het zou hier anders maar een saai topic zijn: "Belfius verhoogt rente van x% naar y%. --- Topic afgesloten".
Het wordt toch pas interessant als spaarrentes van Belfius vergeleken worden?
Wat biedt Belfius meer aan om lagere rente te verantwoorden? Belfius gaat voor 95% tevreden klanten. Dus blijkbaar maken ze ergens anders het verschil. Maar waar?
Altijd afgevraagd waarom die andere 5% niet tevreden zijn...
Los daarvan, ik spaar liever bij een Santander die internationaal toch wat meer voorstelt dan Belfius en de top is qua rente in België. En niet elke bank met hogere rente wil ik, want bij medirect bijvoorbeeld kunnen ze een rente niet eens juist simuleren...
Wat biedt Belfius meer aan om lagere rente te verantwoorden? Belfius gaat voor 95% tevreden klanten. Dus blijkbaar maken ze ergens anders het verschil. Maar waar?
Altijd afgevraagd waarom die andere 5% niet tevreden zijn...
Los daarvan, ik spaar liever bij een Santander die internationaal toch wat meer voorstelt dan Belfius en de top is qua rente in België. En niet elke bank met hogere rente wil ik, want bij medirect bijvoorbeeld kunnen ze een rente niet eens juist simuleren...
Er was ooit eens een bejubelde Ijslandse bank aanbevolen door Test Aankoop.
Hoe is dat ook weer afgelopen.....
Die Zwitserse was ook een monument een paar maanden terug.
Santander 100.000 € waarborg en minimum inleg 125.000 €.
Blijft nog over welke het gaat Vision + of Max.
Santander vergelijken met die kleine Ijslandse bank. Serieus ?
Santander is één van de grootste bank in de wereld en zelfs 2de in Europa denk ik.
Waarom zou Belfius beter zijn ? Al gehoord van Dexia ?
Santander is één van de grootste bank in de wereld en zelfs 2de in Europa denk ik.
Waarom zou Belfius beter zijn ? Al gehoord van Dexia ?
100x liever mijn geld geplaatst bij Santander dan bij een micro bankje in België.Madame schreef: ↑6 oktober 2023, 10:32Er was ooit eens een bejubelde Ijslandse bank aanbevolen door Test Aankoop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ervan uitgaande dat Spanje als dekking gever van de 100.000 € over de brug komt.
Wat zou het eenvoudigst zijn om terug te betalen, een gigant of een micro bankje.
Wat denk je.
Maar ja ieder zijn mening.
Zeg nooit, nooit.
En spaargeld is bij ons enkel een paar maanden inkomen.
Kaupthing heeft hier op zich niet zoveel mee te maken. Waarborg was toen ook maar 20000 euro en is overgenomen door Keytrade in België. Was een andere situatie. Een kleine bank uit een land met 300000 inwoners... Mensen die toen bij Dexia (waarvan Belfius de mooie erfgenaam is) ondertussen wel "veilige" arcoparspaarproducten aangesmeerd kregen. Ja, want dan kreeg je korting op je dure zichtrekening en van risico was er nooit sprake... Wie is beter af gebleken?Madame schreef: ↑6 oktober 2023, 10:32
Er was ooit eens een bejubelde Ijslandse bank aanbevolen door Test Aankoop.
Trouwens er zijn meerdere spaarrekeningen bij Santander waar je geen 125000 euro moet inleggen en -on topic- die leveren nog steeds veel meer op dan die bij Belfius.
Arcopar waren aandelen.(is altijd zo aan de man gebracht)
Al wat toen meer aan rente was dan spaarboek was risico kapitaal.
Toen ze volop Lernhout & Hauspie promoten, en dit daar na op de fles ging, toen niemand gehoord.
Maar ja Arcopar en ze wisten niet ..........
Toen die Bacob aandelen jaarlijks meer dan 8 % opbrachten, toen klaagde er niemand.
Wie daar nu nog voor eender wat klant is, begrijpen wie kan.
En agenda punten van een jaarlijkse vergadering lezen ook een aanrader om zinkende schepen te verlaten.
Agenda punt dat men uittreden kon tegenhouden zal ook wel niemand in de Volksmacht hebben gelezen.
Was voor ons sein om alles buiten te kieperen.
Maar ieder maakt zijn eigen keuze.
En ter zake: waarom daar nog miljarden aan spaargeld staat......... gezien hogere vergoeding elders?
We moeten ons zo wie zo geen illusies maken. Er is maar geld in de Europese cash die banken redt om 8% terug te betalen van alle 100.000€/klant/bank bescherming.Madame schreef: ↑6 oktober 2023, 18:16Ervan uitgaande dat Spanje als dekking gever van de 100.000 € over de brug komt.
Wat zou het eenvoudigst zijn om terug te betalen, een gigant of een micro bankje.
Wat denk je.
Maar ja ieder zijn mening.
Zeg nooit, nooit.
En spaargeld is bij ons enkel een paar maanden inkomen.
Idem in de US.
Als ze iedereen zijn 100.000€/klant/bank willen teruggeven moeten ze vele 10-tallen BILJOENEN € bijdrukken.
Stop 10% van je vermogen in goud en zilver, palladium etc...iets wat niet bijgedrukt kan worden en geen counterparty risk heeft.
Het is toch eerder omgekeerd. Hoe groter de bank, hoe meer de kans dat hij wordt gered.
Kaupthing was een kleine bank van een klein land. Daarom hebben ze die bank laten failliet gaan.
Dexia, Fortis en KBC zijn veel grotere banken. Daarom zijn die banken gered met steun van de overheid. In 2008 is de Belgische staatsschuld fors getegen door die banken te redden.
Kaupthing was een kleine bank van een klein land. Daarom hebben ze die bank laten failliet gaan.
Dexia, Fortis en KBC zijn veel grotere banken. Daarom zijn die banken gered met steun van de overheid. In 2008 is de Belgische staatsschuld fors getegen door die banken te redden.