De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Als je in individuele aandelen wilt investeren dan moet je zelf je huiswerk maken, en niet kijken naar wat analisten schrijven. Hoogstens gebruik je dat als tegengas. Zijn er elementen die ik zelf over het hoofd heb gezien, klopt het wat ik zelf denk? Over- of onderschat ik bepaalde zaken?
We zullen zien, we komen van 1,5+1,5 en de volgende 1,5 staat al vast.Divi schreef: ↑4 oktober 2023, 10:39 Awel ja,dat is wat de analist van UBS, Nasib Ahmed, neerschrijft in zijn analyse over ageas.
"Het dividend per aandeel over het boekjaar 2024 kan in het slechtste geval 20 pct onder de verwachtingen van de beleggers liggen "
wat verder schrijft hij dit :
"Volgens onze inschattingen is de dividendgroei van 5 pct op middellange termijn niet gedekt door de vrije kasstroom "
In het voorjaar wordt het dus 1,6 of 1,65 of 1,7. De groei is dan respectievelijk 3,3% of 5% of 6,7%
Ik houd in mijn excel rekening met 1,5+1,6 en dat is ruim voldoende want meer dan 8% bruto op de huidige koers.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
[/quote]
Met alle risico in de markt momenteel in de markt, daar ben ik het volkomen mee oneens. Het risico is reëel dat de hoge rente iets kapot gaat doen. Momenteel ZIJN deze rentes op het punt om dingen kapot te kunnen doen. Deze correctie is dan naar mijn mening ook volkomen terecht. De markt is/was bovendien wat overgewaardeerd (voornamelijk door enkele AI en Tesla achtige bedrijven). Voor mij is een SPX onder 4200 in de koopzone en daar wacht ik al op sinds maart. Idem voor de Europeese beurzen, zelf heb ik IMAE.AS en deze begint stilaan weer koopwaardig te worden.
[/quote]
Zonder de stijging van de magnificent 7 dit jaar, doet de S&P500 eigenlijk weinig. Net zoals ook Europa, STOXX Europe 600 heeft een ytd van amper 2,84%.
Geen idee of de AI waarderingen niet terecht zullen blijken. Als de beloofde AI verbeteringen uitkomen, zijn ze nog steeds een koopje voor de lange termijn maar kunnen ook veel loze beloften inzitten.
Met alle risico in de markt momenteel in de markt, daar ben ik het volkomen mee oneens. Het risico is reëel dat de hoge rente iets kapot gaat doen. Momenteel ZIJN deze rentes op het punt om dingen kapot te kunnen doen. Deze correctie is dan naar mijn mening ook volkomen terecht. De markt is/was bovendien wat overgewaardeerd (voornamelijk door enkele AI en Tesla achtige bedrijven). Voor mij is een SPX onder 4200 in de koopzone en daar wacht ik al op sinds maart. Idem voor de Europeese beurzen, zelf heb ik IMAE.AS en deze begint stilaan weer koopwaardig te worden.
[/quote]
Zonder de stijging van de magnificent 7 dit jaar, doet de S&P500 eigenlijk weinig. Net zoals ook Europa, STOXX Europe 600 heeft een ytd van amper 2,84%.
Geen idee of de AI waarderingen niet terecht zullen blijken. Als de beloofde AI verbeteringen uitkomen, zijn ze nog steeds een koopje voor de lange termijn maar kunnen ook veel loze beloften inzitten.
Graag had ik enkele aandelen Tesla gekocht. Ik heb rekeningen bij Deutsche Bank , Keytrade en Medirect. Welke is het goedkoopst hier voor ?
Zonder het na te kijken, zou ik zeggen dat Medirect het goedkoopste zal zijn. (gevolgd door Deutsche bank denk ik)
Maar ik ken niet alle tarieven van buiten, je zou het beter moeten weten dan wij
Maar ik ken niet alle tarieven van buiten, je zou het beter moeten weten dan wij
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou graag wat grondstofaandelen toevoegen aan mijn portefeuille. Vooral lithium en uranium. Ik twijfel echter om een lithium ETF en uranium ETF (bv. Global x) te kopen of losse aandelen zoals AMG en Cameco. Wat raden jullie aan?
Zal niet zo heel veel schelen lijkt me, doe waar je je het beste bij voelt.
In bijvoorbeeld de Uranium ETF zal Cameco veruit de grootste positie zijn, en al die uraniummijners volgens zelfde koersverloop doorgaans.
Lithium weet ik minder van.
In bijvoorbeeld de Uranium ETF zal Cameco veruit de grootste positie zijn, en al die uraniummijners volgens zelfde koersverloop doorgaans.
Lithium weet ik minder van.
AMG = nobrainer aan huidige koers als je een lithium speler wilt. Ideale swingtrade ook. Cameco staat veel te duur. Uranium heeft al een, deels speculatieve, bullrun achter de rug dus daar riskeer je bagholder te zijn.
Grappig hoe mensen antwoorden op vragen die niet gesteld worden (de vraag hiervoor ook al)
Hij vraagt toch niet of hij erin moet beleggen, hij vraagt via welk product hij het zou moeten doen als hij erin wil beleggen
Hij vraagt toch niet of hij erin moet beleggen, hij vraagt via welk product hij het zou moeten doen als hij erin wil beleggen
Is er paniek bij de beleggers?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Munt ?
Ordergrootte ?
Totaal vermogen bij Deutsche Bank ?
Hoe lang aanhouden ?
...
In hoeverre dit on-topic is, laat ik in het midden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb wat Arcelor en Solvay bijgekocht.
Momenteel wel zwaar verlies op Cofinimmo. Dat is toch effe slikken
Momenteel wel zwaar verlies op Cofinimmo. Dat is toch effe slikken
Ik heb in juni '23 nog enkele grondstoffen etf's in een voorbeeldportefeuille gezet.mickeymouse schreef: ↑4 oktober 2023, 17:34 Ik zou graag wat grondstofaandelen toevoegen aan mijn portefeuille. Vooral lithium en uranium. Ik twijfel echter om een lithium ETF en uranium ETF (bv. Global x) te kopen of losse aandelen zoals AMG en Cameco. Wat raden jullie aan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.