Athora Serenity Prime
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Athora Serenity Prime
Wat denken jullie van dit produkt?
Bij storting van min 50.000 (geen instapkosten) kom ik aan ongeveer 2,57% netto 8 jaar lang gegarandeerd. Eventuele bonus is mogelijk.
3% - (0,015 x 12 maandelijkse) beheerskost komt op 2,82%.
2% taks/8jaar is 0,25%.
2,82 - 0,25 = 2,57% netto.
Klopt deze berekening?
Op mijn Integrale 786 krijg ik nog een gemiddeld rendement van 2% en zal enkel maar dalen.
Ik overweeg dan ook een volledig afkoop en over te zetten naar Athora.
Bij storting van min 50.000 (geen instapkosten) kom ik aan ongeveer 2,57% netto 8 jaar lang gegarandeerd. Eventuele bonus is mogelijk.
3% - (0,015 x 12 maandelijkse) beheerskost komt op 2,82%.
2% taks/8jaar is 0,25%.
2,82 - 0,25 = 2,57% netto.
Klopt deze berekening?
Op mijn Integrale 786 krijg ik nog een gemiddeld rendement van 2% en zal enkel maar dalen.
Ik overweeg dan ook een volledig afkoop en over te zetten naar Athora.
Re: Athora Serenity Prime
Zit ook massaal in tak21.
Volgens mij klopt de berekening.
(PS: die andere Athora tak21, kan je op 2 verzekeringnemers en 2 verzekerden afsluiten: deze ook ?: gunstig voor erfbelasting als je een partner hebt...)
Volgens mij klopt de berekening.
(PS: die andere Athora tak21, kan je op 2 verzekeringnemers en 2 verzekerden afsluiten: deze ook ?: gunstig voor erfbelasting als je een partner hebt...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2,5% netto maar centen zijn dan wel "geblokkeerd" gedurende 8 jaar - dus na inflatie misschien een negatief rendement - misschien interessant product voor angsthazen maar ben eerder voorstander van IWDA
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Zet jij dan alles op de beurs?
Je kan er toch voor kiezen om een deel van uw kapitaal op goeie spaar/termijn/tak21 rekeningen te zetten...daarvoor ben je toch geen angsthaas?
Bedankt voor uw reactie.
Ik zet niet alles op de beurs ;-). Een deel staat zelfs op een "goede" spaarrekening (buffer van 6 maand nettoloon). Als je geen enkel risico wilt lopen, kan ik jou begrijpen en kies je beter voor het vermelde tak 21 contract op voorwaarde dat je dat geld niet nodig hebt de eerste 8 jaar (anders zwaar belast en negatief rendement). kheb geen glazen bol maar denk dat op een termijn van zo'n 10 jaar IWDA meer zal opbrengen dan 2,5%.
Ik zet niet alles op de beurs ;-). Een deel staat zelfs op een "goede" spaarrekening (buffer van 6 maand nettoloon). Als je geen enkel risico wilt lopen, kan ik jou begrijpen en kies je beter voor het vermelde tak 21 contract op voorwaarde dat je dat geld niet nodig hebt de eerste 8 jaar (anders zwaar belast en negatief rendement). kheb geen glazen bol maar denk dat op een termijn van zo'n 10 jaar IWDA meer zal opbrengen dan 2,5%.
Bedankt voor uw reactie.
-
- Full Member
- Contacteer:
Er zijn ook mensen die 8 jaar lang zekerheid en gemoedsrust willen.calimero1 schreef: ↑5 oktober 2023, 07:06 Bedankt voor uw reactie.
Als de rente in 2029 daalt dan is deze tak 21 anno 2023 wel een goede zet.
Maar we hebben geen glazen bol…