De bemoeizucht van onze politiekers
Re: De bemoeizucht van onze politiekers
m-peeters schreef: ↑22 maart 2023, 10:56Didier heeft wel gelijk bij deze...pukkie007 schreef: ↑22 maart 2023, 07:45
Zolang de federale regering alleen maar aan meer uitgaven denkt en niet aan besparingen in uitgaven, zal er niet veel veranderen inzake begroting. Of ze moeten nog wat nieuwe belastingen invoeren.
Daar zijn de franstalige politici niet tegen. Zoals Didier Reynders ooit zei: bijkomende uitgaven komen vooral ten goede aan de franstaligen, bijkomende belastingen worden vooral door de Vlamingen gedragen.
Tja, in het stikstof akkoord hebben ze niet veel kunnen betekenen voor de boeren, nu nog de tuinders wegjagen door hun omzet naar beneden te halen zodat ze zich binnenkort enkel nog op de bejaarden hoeven focussen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De federale overheid struint nu ook al immosites af om de burger zijn KI te kunnen verhogen:
Overheid gebruikt foto’s van immosites om kadastraal inkomen te controleren
Ik heb zonet mijn huis te koop aangeboden op immoweb, met een foto van mijn toilet:
Nu maar hopen dat mijn onroerende voorheffing daalt ...
(Mopje gestolen van Twitter)
Ik heb zonet mijn huis te koop aangeboden op immoweb, met een foto van mijn toilet:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wow; dat noem ik nu eens een "groen toilet"!CarpeNoctem schreef: ↑13 september 2023, 17:35 De federale overheid struint nu ook al immosites af om de burger zijn KI te kunnen verhogen:
Heb je geen Turbo voor nodig hoor....een Honda RV-213 1L V4 maakt 230pk.PinkPanther1970 schreef: ↑12 oktober 2022, 13:35Dat is het probleem tegenwoordig met die kleine grasmaaiermotortjes waar ze een turbo opsmijten en er 200pk proberen uithalen. En dat ligt dan te janken als een gekeeld varken als die in de toeren gaat.haelewyn schreef: ↑12 oktober 2022, 12:02 Wel... ik heb een auto gehad op benzine, met directe injectie, turbo, hoog vermogen en die had door kleine ritten olievervuiling. De motorolie werd verdund door benzine. Het oliepeil steeg en de auto begon op den duur de olie te verbranden/ buiten te smijten.
Iedere benzinemotor kan daar ook al niet meer tegen, tegen die korte ritten.
Een atmosferische 2.5l hier, nog een echte klassieke motor. Spint rustig als een katje.
https://www.fl.honda.be/motorcycles/ran ... honda.html
Kunnen veel koekblik-motoren nog iets van leren
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De Vlaamse politiekers hebben in ijltempo de Belgische ziekte overgenomen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Full Member
- Contacteer:
Belasting op het leed van mensen, de meest schandalige vorm van geld afnemen van de "gewone" man ... ja, de gewone man want al wie geld bezit zet constructies op om er geen te betalen. ... en als je het een beetje doortrekt doen ze het voor alle soorten belastingen.CarpeNoctem schreef: ↑5 oktober 2023, 20:45 De Vlaamse politiekers hebben in ijltempo de Belgische ziekte overgenomen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan moet men die constructies (zwaarder) belasten natuurlijk
Ik heb op dit forum trouwens ook al meermaals gepleit voor een PROGRESSIEVE vennootschapsbelasting, die volledig gelijk loopt met de particuliere personenbelasting.
Zowel uw dokter als uw loodgieter, ruitenwasser en zelfs een 'officiële' poetsvouw hebben een (eenmans-)vennootschap.
Huisbazen vormen ook gaandeweg een vennootschap.
Veel verpleegsters hebben hun werknemers-statuut bij hun ziekenhuis opgezegd en factureren nu hun diensten aan dezelfde instellingen als vennootschap (vrijgesteld van BTW). Ze moeten op jaarbasis wel een 5tal klanten hebben, anders riskeren ze als schijnzelfstandige aanzien te worden. Dat kunnen ze wel fiksen.
Interimarissen in het onderwijs zouden dat misschien ook kunnen doen, waardoor het leraren-tekort kan opgelost raken maar vooralsnog niet toegestaan
Ik heb op dit forum trouwens ook al meermaals gepleit voor een PROGRESSIEVE vennootschapsbelasting, die volledig gelijk loopt met de particuliere personenbelasting.
Zowel uw dokter als uw loodgieter, ruitenwasser en zelfs een 'officiële' poetsvouw hebben een (eenmans-)vennootschap.
Huisbazen vormen ook gaandeweg een vennootschap.
Veel verpleegsters hebben hun werknemers-statuut bij hun ziekenhuis opgezegd en factureren nu hun diensten aan dezelfde instellingen als vennootschap (vrijgesteld van BTW). Ze moeten op jaarbasis wel een 5tal klanten hebben, anders riskeren ze als schijnzelfstandige aanzien te worden. Dat kunnen ze wel fiksen.
Interimarissen in het onderwijs zouden dat misschien ook kunnen doen, waardoor het leraren-tekort kan opgelost raken maar vooralsnog niet toegestaan
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Abatoetnie schreef: ↑5 oktober 2023, 23:00Belasting op het leed van mensen, de meest schandalige vorm van geld afnemen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat zijn er toch van die kant waar alleen maar goeie zitten ?CarpeNoctem schreef: ↑5 oktober 2023, 20:45 De Vlaamse politiekers hebben in ijltempo de Belgische ziekte overgenomen:
Welke Belgische ziekte ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Iets dat ik nooit goed heb gesnapt.
Waarom moeten muzikanten (bij Sabam blijft er uiteraard heel veel kleven) tot in de "eeuwigheid" verdienen op iets dat ze hebben uitgebracht ? Krijgen schrijvers dit ook telkens iemand een boek leest in de bib of als ik mijn boek thuis doorgeef aan iemand anders ? Krijgen schilders dit ook telkens iemand een schilderij van hen bekijkt ? ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Iets dat ik nooit goed heb gesnapt.
Waarom moeten muzikanten (bij Sabam blijft er uiteraard heel veel kleven) tot in de "eeuwigheid" verdienen op iets dat ze hebben uitgebracht ? Krijgen schrijvers dit ook telkens iemand een boek leest in de bib of als ik mijn boek thuis doorgeef aan iemand anders ? Krijgen schilders dit ook telkens iemand een schilderij van hen bekijkt ? ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Jij ergert je enkel aan politici als ze van jouw gevreesde partij komen.haelewyn schreef: ↑4 januari 2024, 23:25Dat zijn er toch van die kant waar alleen maar goeie zitten ?CarpeNoctem schreef: ↑5 oktober 2023, 20:45De Vlaamse politiekers hebben in ijltempo de Belgische ziekte overgenomen:
Ik schop elke politieker die zich komt bemoeien met mijn vrijheid van mijn erf. Ongeacht van welke partij hij/zij is.