De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Voor beleggen in Coca-Cola is het maar de vraag of het de onderneming (KO) of een of meedere van haar bottelarijen is. Met de Paris 2024 Olympic games zou bottelaar Coca-cola Euopacific partners (CCEP) op zeer korte termijn wel eens een beter keuze kunnen zijn. Die sluit de contracten met de retailers en groothandelaren in West-Europa, Australië, Nieuw-Zeeland en Papua Nieuw Guinea af. Zie ook
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231005_94727026 en https://www.cocacolaep.com/investors/
KO zelf haalt de omzet uit de verkoop van de stropen en dividendinkomsten uit de bottelaars. Zie https://investors.coca-colacompany.com/
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231005_94727026 en https://www.cocacolaep.com/investors/
KO zelf haalt de omzet uit de verkoop van de stropen en dividendinkomsten uit de bottelaars. Zie https://investors.coca-colacompany.com/
Dus de wereldbevolking gaat minder koekjes eten en cola drinken door Ozempic? Gaan alle westerse mensen met een BMI boven de 25 dat spul innemen? Vandaag Mondelez al -4%, Nestle -3%, Cola weer -1%. Da’s toch niet meer serieus.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar kloeg de oudere generatie over toen ze nog jong waren?vortex schreef: ↑6 oktober 2023, 11:16Altijd grappig die wij en jullie discussies. Wij ouderen hebben er wel voor gezorgd dat de levensstandaard aanzienlijk is gestegen. Wie vandaag op pensioen is of gaat zal best wel het verschil tussen nu en het begin van zijn loopbaan kennen, de evolutie over die afgelopen 45 jaar is enorm. Als de realisatie van een betere levensstandaard al geen toekomstvisie was, ben ik benieuwd wat de jonge generatie er van gaat bakken, nu is het aan jullie, eens zien hoe de wereld er over 40 jaar zal uitzien. Vergeet niet dat jullie dan rekenschap mogen afleggen aan volgende generaties. Moeilijk kan het niet zijn, jullie weten immers wat wij allemaal verkeerd gedaan hebben, zijn beter opgeleid, beschikken over heel veel meer informatie, beschikken over heel veel meer technologie en hebben naar eigen zeggen wel een toekomstvisie
O en met klagen en zagen over de vorige generaties gaat het niet lukken hoor, de jeugd zal toch wat daadkracht aan de dag moeten leggen om iets ten goede te veranderen. Maar misschien eerst nog 5 paar schoenen bij Zalando bestellen, 8 uur per dag TikTok-en, een wat pizza laten leveren voor je er aan begint
Orakel van Brakel schreef: ↑6 oktober 2023, 16:27Waar kloeg de oudere generatie over toen ze nog jong waren?vortex schreef: ↑6 oktober 2023, 11:16
Altijd grappig die wij en jullie discussies. Wij ouderen hebben er wel voor gezorgd dat de levensstandaard aanzienlijk is gestegen. Wie vandaag op pensioen is of gaat zal best wel het verschil tussen nu en het begin van zijn loopbaan kennen, de evolutie over die afgelopen 45 jaar is enorm. Als de realisatie van een betere levensstandaard al geen toekomstvisie was, ben ik benieuwd wat de jonge generatie er van gaat bakken, nu is het aan jullie, eens zien hoe de wereld er over 40 jaar zal uitzien. Vergeet niet dat jullie dan rekenschap mogen afleggen aan volgende generaties. Moeilijk kan het niet zijn, jullie weten immers wat wij allemaal verkeerd gedaan hebben, zijn beter opgeleid, beschikken over heel veel meer informatie, beschikken over heel veel meer technologie en hebben naar eigen zeggen wel een toekomstvisie
O en met klagen en zagen over de vorige generaties gaat het niet lukken hoor, de jeugd zal toch wat daadkracht aan de dag moeten leggen om iets ten goede te veranderen. Maar misschien eerst nog 5 paar schoenen bij Zalando bestellen, 8 uur per dag TikTok-en, een wat pizza laten leveren voor je er aan begint
Dat zij dagelijks hard moesten werken, opdat zij brood op de plank wilden, voor hun gezin!
-
- Verbannen Gebruiker
Ga naar de kroeg als jullie zattemanspraat à la Conner Rousseau willen verkopen
inderdaad, maar op de beurs wordt altijd enorm overdreven, zowel opwaarts als neerwaarts
Ik wacht al 1jaar om KO onder de 55 te kopen en KHC onder de 33. Ik ben blij dat mijn geduld beloond wordt. Mister Market is in een depressieve bui zijn pareltjes à h buiten smijten. Heerlijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou net het omgekeerde denken! Dat spul is net goed nieuws voor de voedingsindustrie.
Als er een pilletje bestaat om af te slanken, waarom zou ik dan minder chips/koekjes eten en cola/bier drinken?
Ik zou verdorie net meer (of toch op zijn minst hetzelfde ) van dat doen want het is toch zo lekker allemaal. En nadien gewoon dat pilletje pakken.
Nee, ik zie de mens zijn gedrag niet veranderen
Gilgamesh schreef: ↑6 oktober 2023, 17:35Ik zou net het omgekeerde denken! Dat spul is net goed nieuws voor de voedingsindustrie.
Als er een pilletje bestaat om af te slanken, waarom zou ik dan minder chips/koekjes eten en cola/bier drinken?
Ik zou verdorie net meer (of toch op zijn minst hetzelfde ) van dat doen want het is toch zo lekker allemaal. En nadien gewoon dat pilletje pakken.
En wie gaat jouw consumptiegedrag betalen? Juist, jij.
-
- Verbannen Gebruiker
Aan de zattemanspraat à la Conner Rousseau hier te zien, zijn de politici die we hebben een doorslag van de maatschappij, en van het spaargids publiek.
Ga naar de kroeg om zattemanspraat te verkopen. Rousseau doet dat ook.
Ga naar de kroeg om zattemanspraat te verkopen. Rousseau doet dat ook.
Werkzaam middel Semaglutide doet jouw hongergevoel verdwijnen, ze krijgen zelfs een afkeer voor vetrijke producten.Gilgamesh schreef: ↑6 oktober 2023, 17:35
Ik zou net het omgekeerde denken! Dat spul is net goed nieuws voor de voedingsindustrie.
Mijn vraag is of al die medicatie wel betaalbaar blijft voor de Amerikanen want levenslang moeten ze het innemen.
Het is ook zo dat Amerikanen die minder kapitaalkrachtig zijn (en zo zijn er veel) die niet kunnen betalen en eerder naar fastfood grijpen.
Over KO spreek ik niet, maar je bent er van bewust dat een bedrijf als KHC met dalende volumes af te rekenen heeft, dit al jaren. De volumedaling bleek in de laatste paar kwartaalrapporten zelfs nog te versnellen. Ik heb deze eind 2022 de deur uit gedaan voor 40.xx om deze reden. Nu moet ik zeggen dat ik daarnet wel weer een kleine initiële aankoop heb gedaan op 31.38$. Ik verwacht geen grote groeier, het is voor mij wrs ook geen lange termijn investering.
Omzet en EBIT zitten toch weer op niveau v voor Corona en aan de huidige koers krijg je 5% dividend. Daarenboven hebben ze in vgl met hun peers ook behoorlijk weinig netto schulden, wat in deze tijden toch belangrijk is.