nieuwe federale regering
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik geef je gedeeltelijk gelijk, maar er zijn toch ook veel politici die Rousseau nog wat dieper de put in praten, type Sammy Mahdi.m-peeters schreef: ↑7 oktober 2023, 08:04Als pakweg Van Grieken of Dewinter zou gezegd en gedaan hebben wat Rousseau allemaal heeft gezegd en gedaan, dan zou het kot te klein zijn. Zou men ook van Van Grieken of Dewinter accepteren dat het maar “dronkemanspraat in een amicale en gezellige sfeer” was?Charlesvdw schreef: ↑6 oktober 2023, 21:23
Heel wat niet-VB stemmers hebben dezelfde mening.
Ik ben trouwens tegen het cordon sanitaire, zowel dat rond het VB als dat rond CR, daar geef ik je gelijk in.
Nu houden vele politici zich blijkbaar in om het incident te veroordelen. Hetzelfde geldt voor de kiezers van met name de traditionele partijen (ook op dit forum trouwens).
Nu op zich vind ik de uitspraken van Rousseau helemaal niet zo spectaculair, ga in elk Vlaams café langs en je zal wel soortgelijke praat horen.
Zijn die uitspraken racistisch ? Ja, tuurlijk. Maar in ieder mens zit er wel wat racisme, denk je niet dat die Roma zich stiekem ook beter voelen dan andere mensen ?
Het enige verrassende is dat dergelijke uitspraken gedaan werden door de voorzitter van de sossen.
Ik vind Rousseaus uitspraken niet zozeer erg als wel ongelooflijk dom. Je kan dat denken, maar om zoiets als voorzitter van de sossen luidop te zeggen, dat is de overtreffende trap van domheid.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Op zich heb je gelijk. Hij heeft gezegd "bruin mannen" en je ziet op de foto's mannen staan en ze zijn bruin dus eigenlijk heeft hij gewoon beschreven wat er staat.vortex schreef: ↑7 oktober 2023, 13:37Heb het gelezen en heb ook het interview met Van Grieken gezien waarin hij zegt dat hij (Van Grieken) nooit zoiets zou zeggen. Als dat niet schijnheilig woke is weet ik het ook niet meer.
Ja, trouwens waar gaat dit gans gedoe in godsnaam over? Zat konijn heeft uiteindelijk juist maar gezegd wat vele buurtbewoners over die Roma gemeenschap zouden zeggen. Als ik mijn afval op dezelfde manier buiten gooi, krijg ik een boete voor sluikstorten, van die Roma moeten we dat maar gedogen, er nog maar iets over zeggen is al direct racisme.
Dat onze Conner liegt en misschien zijn politieke macht heeft misbruikt is ook niks unieks, politiekers doen niks anders.
Maar ja, de aandacht van de meute wordt weer door de media op een opgeblazen onbenulligheid gevestigd, en iedereen direct woke omdat er iets racistisch gezegd zou zijn Ik zou zeggen laat je niet zo gemakkelijk manipuleren en leer zelf na te denken.
Over de beledigingen aan de politie wordt uiteraard met geen woord meer gerept.
Het probleem is mijns inziens niet zozeer hetgeen hij gezegd heeft maar wel de hypocrisie van de hele toestand en dat is wat Van Grieken wil aankaarten. Wie de problemen benoemt wordt door de linkse meute weggezet als een racist. Nu heeft Conner zelfs eens, weliswaar in benevelde toestand, de problemen benoemd dus is het wel leuk dat hij eens een koekje van eigen deeg krijgt. Eentje dat hem trouwens in elke komende discussie over deze problemen zal blijven achtervolgen.
Hij had beter wat meer respect getoond voor het werk van die agenten in plaats van hen uit te hoogte te vertellen wat ze beter wel of niet zouden doen en op welke manier. Dan was het nooit zover gekomen. Hij mag trouwens nog blij zijn dat ze hem niet bestuurlijk gearresteerd hebben want hij was blijkbaar kennelijk in staat gaan openbare dronkenschap hetgeen trouwens ook strafbaar is. Hij geeft het zelfs gewoon toe dat hij openbaar dronken was want wanneer je je niet meer herinnert wat je hebt verteld dan is dat niet van 3 pintjes te drinken.
-
- Verbannen Gebruiker
Rousseau heeft gewoon zijn mening verkondigd.Charlesvdw schreef: ↑7 oktober 2023, 15:02 Ik vind Rousseaus uitspraken niet zozeer erg als wel ongelooflijk dom. Je kan dat denken, maar om zoiets als voorzitter van de sossen luidop te zeggen, dat is de overtreffende trap van domheid.
Jij zegt dus dat de woke-cultuur zover is doorgeslagen dat men zijn mening niet meer mag verkondigen?
En je zegt dat niet enkel: je vindt het zelf overtreffende trap dom, om zijn mening te verkondigen?
Vrije meningsuiting = overtreffende trap dom
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het is toch zo dat Rousseau zijn mening niet mag verkondigen ? Zijn mening is dat "die bruin mannen enkel respect hebben voor de matrak", en kijk hoe hij ervoor gekruisigd wordt !
Dat zou trouwens ook al voor er van woke sprake was het geval geweest zijn.
Ik blijf erbij dat het in zijn positie ongelooflijk dom was om die uitspraak publiekelijk te doen.
Dat zou trouwens ook al voor er van woke sprake was het geval geweest zijn.
Ik blijf erbij dat het in zijn positie ongelooflijk dom was om die uitspraak publiekelijk te doen.
-
- Verbannen Gebruiker
Misschien was het net heel slim. Volgend jaar verkiezingen ... Wat zal het belangrijkste thema zijn, denk je? Groen is van de kaart geveegd. Blauw is van de kaart geveegd. CD&V is van de kaart geveegd. VB en Vooruit zitten in de lift. Het gaat dus over het voortbestaan van de welvaartsstaat en op welke manier we dat voortbestaan moeten garanderen. En dan moet je de mening van het volk verkondigen.Charlesvdw schreef: ↑7 oktober 2023, 15:28 Ik blijf erbij dat het in zijn positie ongelooflijk dom was om die uitspraak publiekelijk te doen.
Daarom is de reactie van Van Grieken zeer bizar: Rousseau is geen racist (de rest van de tekst van Van Grieken gaat verloren). Stem dus maar op Rousseau. Het is prima als je denkt wat Rousseau zegt.
Dom of slim van Conner R? Bewust of onbewust? Een politiek strategisch goede zet of een slechte zet?
Veel gespeculeer … terwijl het volgens hemzelf gewoon zattemanspraat is waarvan hij zich niks meer herinnert
Veel gespeculeer … terwijl het volgens hemzelf gewoon zattemanspraat is waarvan hij zich niks meer herinnert
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1. Zeker geen bewuste zet van Rousseau. Dat zou dan niet dronken om 6.00 's morgens gebeuren.
2. Het is niet omdat je eens iets racistisch zegt, of iets dat zo geïnterpreteerd kan worden, dat je plots een racist bent, hé. Dan kan je de meerderheid in Vlaanderen een racist noemen.
2. Het is niet omdat je eens iets racistisch zegt, of iets dat zo geïnterpreteerd kan worden, dat je plots een racist bent, hé. Dan kan je de meerderheid in Vlaanderen een racist noemen.
Volgens sommigen is de meerderheid in Vlaanderen ook racistisch.Charlesvdw schreef: ↑7 oktober 2023, 17:16
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Da's mijn punt net, het is niet omdat je eens iets racistisch zegt (of iets dat zo kan geïnterpreteerd worden) dat je plots een racist bent.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als je het nu over The Times of over The New York Times hebt, dat is me niet duidelijk, maar beweren dat het Britse en/of Amerikaanse volk er wel klaar voor is, is best grappig (om het nog heel beschaafd te houden).huisjetuintjefiets schreef: ↑7 oktober 2023, 14:11 Het niveau van The Times ga je hier niet vinden. Het volk is er niet klaar voor
-
- Verbannen Gebruiker
Misschien.Charlesvdw schreef: ↑7 oktober 2023, 17:16 1. Zeker geen bewuste zet van Rousseau. Dat zou dan niet dronken om 6.00 's morgens gebeuren.
Maar de persconferentie achteraf was in elk geval zeer bewust. "Ik was zat". En dan iedereen "wie zat is, zegt wat hij denkt". En hij denkt dus wat veel Vlamingen denken.
Dat is wat de kiezer volgend jaar zal onthouden: Rousseau heeft eens iets gezegd wat veel Vlamingen denken. En de traditionele politici zaten direct op zijn kap. Vooral Groen ... Dus zal de kiezer redeneren: eindelijk nog eens iemand die de dingen durft zeggen zoals ze zijn. Zoals Dedecker.
Vooruit zal volgend jaar nog hoger scoren dan de laatste peiling.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 7 oktober 2023, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen met gezond verstand weet dat CR geen racist is. Laat me duidelijk zijn: zelf ben ik geen voorstander van de (huidige) multiculturele "samenleving" (nooit geweest), wat we ervan gemaakt hebben is onrealistisch op lange termijn. Van de huidige wetgeving moeten we af, die is veel te streng. De wetgeving rond negationisme bijv. is meer dan een brug te ver.
Uiteindelijk is het voorval rond CR een scheet in een glas water, enkel het publicatieverbod vind ik een zeer slechte zaak voor de democratie.
Uiteindelijk is het voorval rond CR een scheet in een glas water, enkel het publicatieverbod vind ik een zeer slechte zaak voor de democratie.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
m-peeters schreef: ↑7 oktober 2023, 17:19Volgens sommigen is de meerderheid in Vlaanderen ook racistisch.Charlesvdw schreef: ↑7 oktober 2023, 17:16
Iedereen die niet mainstream denkt, is racistisch of "ondemocratisch" toch? Linkse logica.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik val vooral daarover.
Mocht CR in het begin er niet zo laag over hebben gedaan en gewoon alles op tafel hadden gesmeten dan was hij er beter uitgekomen in mijn ogen. Zoals velen zeggen de excuses zijn er te laat gekomen.
Hij kon aan alle info komen als die wou. En dat kon hij een maand geleden al hebben gedaan.