gebruik in Turkije
Re: gebruik in Turkije
Ik zou zeggen : in de luchthaven voor wat je nodig hebt om tot op je bestemming te geraken. Daarna ter plaatse wisselen.
Luchthaven : overtuigend slechtere koersen.
Luchthaven : overtuigend slechtere koersen.
Klopt! Kijk en vergelijk, benedenverdiep nabij ingang BTS.
https://www.superrichthailand.com/
https://www.superrichthailand.com/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik las de titel en dacht dat de poster een drugsprobleem had. Ben ik de enige?
Zoals je zegt, daar ontsnapt men toch niet aan.
Mijn ervaring is wel dat men de laatste jaren steeds transparanter wordt hierover, automaat kondigt het duidelijk aan vooraleer de transactie afgewerkt wordt, enz.
Mijn tip is om de meest voor de hand liggende ATMs als reiziger juist te vermijden, die hebben vaak hogere kosten. Zoals die op luchthaven (en dat wist je al) maar ook die eenzame ATMs aan grote kruispunten en zo. Zoek de grootste lokale bank waar al de locals bankieren, ook al vraagt dit iets meer tijd en moeite (soms moet men naar het 4de verdiep en komt men een heel leger veiligheidsagenten voorbij )
Laatst gewijzigd door Gerard_M op 29 augustus 2023, 11:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Bwahaha Ik zocht gewoon een thread waar al over N26 en zo werd geconverseerd, om geen nieuwe te moeten starten. Toegegeven het gaat allang niet meer specifiek over Turkije en haar dealers rondom de goedkoopste hotels.
Ik wil niet moeilijk doen, maar waarom neem je geen Euro's in cash mee tot de legeale limiet?
Want de turken hebben liever Euro's dan Lira, zo zijn ze zeker dat het een dag later niks meer waard is.
Betalingen zou ik doen met Mastercard of Visa van je bank, maar neem voor contante zaken gewoon euro's mee.
Neem nooit geld op in zulke landen, eender welke kaart dan ook want je betaald enorme kosten.
Want de turken hebben liever Euro's dan Lira, zo zijn ze zeker dat het een dag later niks meer waard is.
Betalingen zou ik doen met Mastercard of Visa van je bank, maar neem voor contante zaken gewoon euro's mee.
Neem nooit geld op in zulke landen, eender welke kaart dan ook want je betaald enorme kosten.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.