nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Dat heb je natuurlijk met mensen die zich boven alles en iedereen verheven voelen. Had hij de dag nadien met een doos pralines en nederige excuses aangeklopt bij het politiebureau dan was dit direct vergeven en vergeten.
In plaats daarvan dacht hij zijn hooggeplaatste vriendjes te kunnen inzetten om alles onder de mat te vegen maar het is in zijn smoel ontploft.
Mensen pikken zo'n dingen niet meer en al zeker de politie niet want de politici hebben de laatste tijd al genoeg met hun kl*ten gespeeld.
In plaats daarvan dacht hij zijn hooggeplaatste vriendjes te kunnen inzetten om alles onder de mat te vegen maar het is in zijn smoel ontploft.
Mensen pikken zo'n dingen niet meer en al zeker de politie niet want de politici hebben de laatste tijd al genoeg met hun kl*ten gespeeld.
Misschien is zijn misprijzen tegenover de politie, zijn opvatting over de persvrijheid en zijn “ons kent ons” mentaliteit mbt politie en gerecht wel erger dan zijn ongepaste opmerking over de Roma gemeenschap.
Inderdaad.
Nog een voorbeeld van hoe de nieuwe zonnekoning zich beter voelt dan al de rest. Hopelijk doet hij zo verder tot hij met niemand nog door dezelfde deur kan, dan zijn wij er ook vanaf.
https://www.hln.be/binnenland/jongsocia ... ~a34e8d89/
https://www.hln.be/binnenland/jongsocia ... ~a34e8d89/
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh, die Roma zijn echt wel erg hoor blijkbaar. Maar de waarheid mag daar niet over gezegd worden ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Natuurlijk bezorgen die Roma overlast. --KNIP--
Probleem is dat de sossen en Groen de migrantenpartijen zijn van dit land.
Nva en VB uiten al jaren kritiek op migranten, sossen laten ze vlotjes binnen en naturaliseerden al eens massaal.
Dus het gaat gewoon over King Connor die niet de partijlijn volgt met die gedachten. Maar meerderheid vlamingen denkt wel hetzelfde vermoed ik. Vooruit moet echter stemmen halen bij die groep.
Nva en VB uiten al jaren kritiek op migranten, sossen laten ze vlotjes binnen en naturaliseerden al eens massaal.
Dus het gaat gewoon over King Connor die niet de partijlijn volgt met die gedachten. Maar meerderheid vlamingen denkt wel hetzelfde vermoed ik. Vooruit moet echter stemmen halen bij die groep.
Ik denk niet dat hij dat heeft gezegd om stemmen te halen.
Als je zijn lompheid in De Zevende Dag zag, zal het die 100 stemmen niet waard zijn voor hem
Natuurlijk denkt iedereen wat hij denkt, maar het verschil is dat wij het niet zeggen tegen een politieagent
Als politicus moet je nu eenmaal politiek correct zijn in je uitdrukkingen, dat is bijna de definitie.
ALs je niet politiek correct wilt zijn, moet je niet in de politiek gaan, of bij Vlaams Belang.
Gelukkig hebben wij op een anoniem forum niet de plicht om politiek correct te zijn.
Als je zijn lompheid in De Zevende Dag zag, zal het die 100 stemmen niet waard zijn voor hem
Natuurlijk denkt iedereen wat hij denkt, maar het verschil is dat wij het niet zeggen tegen een politieagent
Als politicus moet je nu eenmaal politiek correct zijn in je uitdrukkingen, dat is bijna de definitie.
ALs je niet politiek correct wilt zijn, moet je niet in de politiek gaan, of bij Vlaams Belang.
Gelukkig hebben wij op een anoniem forum niet de plicht om politiek correct te zijn.
Ik geloof niet dat hij om stemmen te halen bij andere partijen gezegd heeft "wat de meerderheid van de Vlamingen denkt". Het zou dan ook raar zijn dat hij nu in alle toonaarden probeert aan te tonen dat hij niet zo is of niet zo denkt. En hij herinnert er zich niks van ...kingsfan schreef: ↑9 oktober 2023, 07:16 Natuurlijk bezorgen die Roma overlast. Wie niet in een blank reservaat woont in een landelijk gebied of rijke randgemeente, weet dat ook.
Maar waar je wel gelijk hebt: Vooruit en Groen hebben Roma (en andere bevolkingsgroepen) vlotjes binnengelaten in dit land, al dan niet met nadien nog een naturalisatie. Ik verschiet er van dat in een provinciestadje als Sint-Niklaas zowat 1.000 Roma zouden wonen. Ook in Gent zou er een grote concentratie van Roma zijn en af en toe "samenlevingsproblemen".
Ik zou graag ook eens statistieken willen zien over een aantal sociaal-economische factoren bij die groep, bv. werkgelegenheid, onderwijs/school, gezondheidszorg, criminaliteit, steunmaatregelen (ocmw, kindergeld, werkloosheid ...). Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk wegens racistisch.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je kan misschien ook de statistieken eens opvragen van de 'gemiddelde-volledig-uit-blanke-rasechte-vlamingen'-sociale wijk, je ogen zullen open gaan. Het "probleem" zit overal hoor, het is niet gelimiteerd tot iemands afkomst en/of geloof en/of huidskleur. Niemand zal ontkennen dat er problemen zijn maar denk aub niet dat we plots in het walhalla zullen terechtkomen mochten die groepen plots van de aardbodem verdwenen zijn.m-peeters schreef: ↑9 oktober 2023, 10:00 Ik zou graag ook eens statistieken willen zien over een aantal sociaal-economische factoren bij die groep, bv. werkgelegenheid, onderwijs/school, gezondheidszorg, criminaliteit, steunmaatregelen (ocmw, kindergeld, werkloosheid ...). Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk wegens racistisch.
Ik heb daar geen enkel probleem mee om ook die statistieken onder de ogen te krijgen, integendeel zelf.Abatoetnie schreef: ↑9 oktober 2023, 10:34Je kan misschien ook de statistieken eens opvragen van de 'gemiddelde-volledig-uit-blanke-rasechte-vlamingen'-sociale wijk, je ogen zullen open gaan. Het "probleem" zit overal hoor, het is niet gelimiteerd tot iemands afkomst en/of geloof en/of huidskleur. Niemand zal ontkennen dat er problemen zijn maar denk aub niet dat we plots in het walhalla zullen terechtkomen mochten die groepen plots van de aardbodem verdwenen zijn.m-peeters schreef: ↑9 oktober 2023, 10:00 Ik zou graag ook eens statistieken willen zien over een aantal sociaal-economische factoren bij die groep, bv. werkgelegenheid, onderwijs/school, gezondheidszorg, criminaliteit, steunmaatregelen (ocmw, kindergeld, werkloosheid ...). Maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk wegens racistisch.
Ik zeg ook nergens dat we plots in het walhalla zouden terechtkomen, noch dat die groepen van mij van de aardbodem moeten verdwijnen. Enkel hoop ik dat er ergens eens wat cijfers kunnen en mogen bekendgemaakt worden zodat ik, en bij uitbreiding de ganse bevolking, weet wat die ongebreidelde immigratie en multiculti ons al dan niet opgebracht heeft.
-
- Full Member
- Contacteer:
Je zegt het niet maar je denkt het wel, er bestaat zoiets als tussen de lijnen lezen... best niet teveel alcohol drinken of je zou wel eens kunnen varen zoals ons mateke
En wat zou je dan doen als je die cijfers ziet en als blijkt dat die "multiculti" ons niks heeft opgeleverd ? Ze moeten, als ik je moet geloven, niet van de aardbodem verdwijnen maar wat zou je er dan wel mee doen ?
Denk vooral niet dat ik het probleem ontken, eerder omgekeerd, het "probleem" is er en het zal er blijven. Dat is de realiteit, natuurlijk is het gemakkelijker geloven in een droomwereld van gouden paplepels en wulpse nimfen mocht het nu niet van die "vuile" roma, die "vuile en luie" Walen, die immigranten, allochtonen, Limburgers, enz. zijn.
(en wat ik tussen aanhalingstekens zet is niet mijn mening maar een clichébeeld in het geval er een leukerd zijn die een moderator wil inschakelen, ik denk aan niemand specifiek )
We kunnen misschien beginnen met de grenzen te sluiten (voor zover dat mogelijk is) en de huidige problemen oplossen?!Abatoetnie schreef: ↑9 oktober 2023, 12:19Je zegt het niet maar je denkt het wel, er bestaat zoiets als tussen de lijnen lezen... best niet teveel alcohol drinken of je zou wel eens kunnen varen zoals ons mateke
En wat zou je dan doen als je die cijfers ziet en als blijkt dat die "multiculti" ons niks heeft opgeleverd ? Ze moeten, als ik je moet geloven, niet van de aardbodem verdwijnen maar wat zou je er dan wel mee doen ?
Mij lijkt het best om het Deense voorbeeld te volgen (met turbo). Ik heb nu echt wel genoeg flauw gezever over "samenleven" gehoord, zoals we nu bezig zijn werkt het niet. De problemen worden met de dag groter en je kan ze niet oplossen met meer geld. Sommige mensen wil niet assimileren, integreren... noem het wat je wil. Zacht voor wie het goed voor heeft, hard voor wie vijandig is. Sociaal, maar met de ogen open.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Het maken van de oefening die m-peeters voorstelt, lijkt me alleszins nuttig. Wat er vervolgens mee gebeurt/juridisch mee kan gebeuren, is een andere zaak. Het debat wordt vandaag vervuild, langs beide kanten, door dooddoeners en veralgemeningen. Het zou goed zijn dat er objectieve informatie voorhanden is. Mijn verwachting is dat zal blijken dat er met bv. Roma grote problemen zijn, maar ik laat me - echt waar - graag verrassen.
In deze discussie denken we min of meer hetzelfde. We zouden met cijfermateriaal over verschillende sociaal-economische criteria in ieder geval naar de toekomst toe onze migratiepolitiek (is die er momenteel ?) er op af kunnen stemmen. En het zou misschien ook bepaalde bevolkingsgroepen de ogen kunnen openen. En inderdaad, misschien komen er ook wel positieve verrassingen naar boven.Spaarplan schreef: ↑9 oktober 2023, 12:39We kunnen misschien beginnen met de grenzen te sluiten (voor zover dat mogelijk is) en de huidige problemen oplossen?!Abatoetnie schreef: ↑9 oktober 2023, 12:19
Je zegt het niet maar je denkt het wel, er bestaat zoiets als tussen de lijnen lezen... best niet teveel alcohol drinken of je zou wel eens kunnen varen zoals ons mateke
Mij lijkt het best om het Deense voorbeeld te volgen (met turbo). Ik heb nu echt wel genoeg flauw gezever over "samenleven" gehoord, zoals we nu bezig zijn werkt het niet. De problemen worden met de dag groter en je kan ze niet oplossen met meer geld. Sommige mensen wil niet assimileren, integreren... noem het wat je wil. Zacht voor wie het goed voor heeft, hard voor wie vijandig is. Sociaal, maar met de ogen open.
De dingen als voldongen feiten beschouwen of de discussie ridiculiseren lost in ieder geval niks op …
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben net diegene die de discussie niet ridiculiseert, komaan zeg, de grenzen sluiten, hoe gaan we dat doen ? Aan iedere grenspost (en te velde) iemand zetten om te kijken of er geen onverlaat de grens oversteekt. En ja, de dingen zijn voldongen feiten. En ja, er zijn problemen, ik heb daarvoor geen cijfermateriaal nodig, net zoals ik geen cijfermateriaal nodig heb om diezelfde problemen in de volledig-uit-vlamingen-bestaande-sociale-wijk te (h)erkennen.m-peeters schreef: ↑9 oktober 2023, 12:59We zouden met onderbouwd cijfermateriaal in ieder geval naar de toekomst toe onze migratiepolitiek (is die er momenteel ?) er op af kunnen stemmen. En het zou misschien ook bepaalde bevolkingsgroepen de ogen kunnen openen.Spaarplan schreef: ↑9 oktober 2023, 12:39
We kunnen misschien beginnen met de grenzen te sluiten (voor zover dat mogelijk is) en de huidige problemen oplossen?!
De dingen als voldongen feiten beschouwen of de discussie ridiculiseren lost in ieder geval niks op …
Het zijn net al die dooddoeners als "we sluiten de grenzen" of "vreemdelingen buiten" die de indruk willen geven dat daarmee de problemen opgelost zullen worden. Problemen waren er, zijn er ... and guess what, zullen er altijd zijn.
En laat ons eerlijk zijn, de "problemen" die wij hier hebben, zijn klein bier met wat er op dit moment op andere plaatsen in de wereld bezig is. Laat ons in onze pollekes wrijven dat het dat maar is, wij moeten niet vrezen dat onze kinderen die op een festival staan te dansen zullen worden aangevallen door een bende Waalse fanaten.