nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Pas maar op. Van de zomer zijn Vlaamse scouts op vakantie in de Ardennen aangevallen door Waalse jongeren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Juist ja ... stel je dat maar even voor maar 100 keer erger.
We moeten niet "de grenzen sluiten", dat zeg ik ook nergens. Net zoals ik nergens zeg "vreemdelingen buiten" ... maar we mogen wel eens kritisch kijken naar onze migratieprocedures en bij uitbreiding de migratieprocedures van de EU.
De huidige "open deur" politiek lijkt me ook niet echt geslaagd ...
Ik schreef dan ook:
De huidige "open deur" politiek lijkt me ook niet echt geslaagd ...
Ik schreef dan ook:
BTW, door vergelijkingen te maken met Palestina/Israël of Rusland/Oekraïne kan je zowat alles wegrelativeren ...We zouden met cijfermateriaal over verschillende sociaal-economische criteria in ieder geval naar de toekomst toe onze migratiepolitiek (is die er momenteel ?) er op af kunnen stemmen.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 9 oktober 2023, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zou bijna gaan denken dat De Croo invloed heeft bij Hamas.
Maar bon, dan heeft hij toch tenminste ergens invloed
Zo een goed afleidingsmaneuvre voor zijn begrotingsgesprekken, je leest er quasi niks over.
Maar bon, dan heeft hij toch tenminste ergens invloed
Zo een goed afleidingsmaneuvre voor zijn begrotingsgesprekken, je leest er quasi niks over.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Poetin zit ook in zijn handen te wrijven.
Precies op het juiste moment
Precies op het juiste moment
Je moet niet alles op één hoopje gooien, problemen met inwoners van buitenlandse afkomst ga je niet op lossen door grenzen te sluiten, die Roma zijn trouwens Europeanen. De problemen met die Roma vallen onder orde handhaving, en daar faalt onze overheid grandioos in. Meer nog die gemeenschappen laat men betijen, men gedoogd vanalles waar de brave Vlaming wel een bekeuring of straf voor krijgt. Politie grijpt niet in omdat direct het discriminatie of racisme vlagje getrokken wordt en indien ze wel aanhouden of een PV opmaken loopt het spaak bij justitie. De bepampering door de linkse politiek help natuurlijk ook voor geen meter. Kortom straffeloosheid wat alleen maar tot nog meer wandaden leidt. --KNIP--
Je scheert iedereen van die gemeenschap over dezelfde kam. Er zitten bij elke gemeenschap overal goeie en slechte elementen. Je zou ervan verschieten hoeveel mensen uit de blanke gemeenschap facturen noch boetes betalen.
Om dan een hele gemeenschap met de matrak af te rossen is er een beetje over. In Iran doen ze zo iets maar in beschaafde landen waar ik (voorlopig nog) België bij reken doen ze dat niet.
Ons mateke heeft nu trouwens een strafklacht aan zijn been. Benieuwd wat daarvan zal komen.
https://www.hln.be/binnenland/brusselse ... ~a9e523b7/
Trivium schreef: ↑11 oktober 2023, 10:18Je scheert iedereen van die gemeenschap over dezelfde kam. Er zitten bij elke gemeenschap overal goeie en slechte elementen. Je zou ervan verschieten hoeveel mensen uit de blanke gemeenschap facturen noch boetes betalen.
Om dan een hele gemeenschap met de matrak af te rossen is er een beetje over. In Iran doen ze zo iets maar in beschaafde landen waar ik (voorlopig nog) België bij reken doen ze dat niet.
Ons mateke heeft nu trouwens een strafklacht aan zijn been. Benieuwd wat daarvan zal komen.
https://www.hln.be/binnenland/brusselse ... ~a9e523b7/
Ik heb bv. tijdens het WK voetbal "feesttaferelen" in ons "beschaafd" BE gezien. Meen je dit "beschaafd" België?
Er zijn in dit land trouwens al mensen veroordeeld voor aanzetten tot haat en geweld gewoon omdat ze vreedzaam een spandoek toonden.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210526_92593073
Zij hebben in tegenstelling tot mateke geen smaad aan de politie gepleegd, waren niet openbaar dronken en hebben niet de woorden bruin mannen, matrak en kloppen gebruikt. En toch een veroordeling.
Ze hadden de verkeerde partijkaart.
Zij hebben in tegenstelling tot mateke geen smaad aan de politie gepleegd, waren niet openbaar dronken en hebben niet de woorden bruin mannen, matrak en kloppen gebruikt. En toch een veroordeling.
De veroordeling van VP voor het dragen van dit spandoek is het gevolg van een veel te brede wetgeving rond racisme (dit heeft hier in mijn ogen niets te maken met racisme maar alles met vrijheid van meningsuiting). CR ging inderdaad wel over de schreef: bruin mannen, matrak... en tegelijk de politie schofferen is er duidelijk over. Toch noem ik CR geen racist, voor de mannen (mannen, meestal toch) van VP heb ik meer dan twijfels, maar twijfels zijn niet genoeg in een rechtstaat.
Nogmaals we bekampen racisme met een middel (oa censuur) die onze "samenleving" op lange termijn nog veel zieker zal maken.
Nogmaals we bekampen racisme met een middel (oa censuur) die onze "samenleving" op lange termijn nog veel zieker zal maken.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Jeetje, is het echt al zover bij ons gekomen? Vrije meningsuiting en het recht op betogen worden dan blijkbaar steeds verder uitgehold, toch voor wie niet van de "juiste" politieke strekking is.Trivium schreef: ↑11 oktober 2023, 11:10 Er zijn in dit land trouwens al mensen veroordeeld voor aanzetten tot haat en geweld gewoon omdat ze vreedzaam een spandoek toonden.
Inderdaad het gaat heel traag en subtiel maar we zijn goed op weg om een totalitaire staat te worden.
Tobback beschuldigt zelfs de politie van schriftvervalsing. Hoe ver moet je heen zijn als het woord van een beëdigd ambtenaar al niet meer telt.
“Afgelopen weekend zat onze voorzitter Alekov Biser in het RTL-programma ‘C’est pas tous les jours dimanche’. Voormalig minister van Binnenlandse zaken Louis Tobback (Vooruit) noemde het proces-verbaal met de uitspraken van Vooruit-voorzitter Rousseau daar vlakaf ‘getrukeerd’. . Dan stellen we ons ernstig vragen bij de spijt die Conner Rousseau zogezegd zou hebben. Deze minimaliserende houding was de spreekwoordelijke druppel om strafklacht in te dienen.” Lahlali: “De politie op een gratuite manier beschuldigen van schriftvervalsing is heel ernstig."
Ik ben nog nooit zo benieuwd geweest wat er na de verkiezingen zal gebeuren.
Tobback beschuldigt zelfs de politie van schriftvervalsing. Hoe ver moet je heen zijn als het woord van een beëdigd ambtenaar al niet meer telt.
“Afgelopen weekend zat onze voorzitter Alekov Biser in het RTL-programma ‘C’est pas tous les jours dimanche’. Voormalig minister van Binnenlandse zaken Louis Tobback (Vooruit) noemde het proces-verbaal met de uitspraken van Vooruit-voorzitter Rousseau daar vlakaf ‘getrukeerd’. . Dan stellen we ons ernstig vragen bij de spijt die Conner Rousseau zogezegd zou hebben. Deze minimaliserende houding was de spreekwoordelijke druppel om strafklacht in te dienen.” Lahlali: “De politie op een gratuite manier beschuldigen van schriftvervalsing is heel ernstig."
Ik ben nog nooit zo benieuwd geweest wat er na de verkiezingen zal gebeuren.