nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Als zelfstandige stemde ik destijds op de PVV. Zowel lokaal, gewestelijk als nationaal bleek dat een verkeerde keuze. Ttz, hun daden kwamen niet overeen met 'onze' noden. Het Vlaams Blok leek een alternatief, tot het cordon er kwam natuurlijk. Dan maar naar de NVA overgelopen. Lokaal een grote verbetering maar voor Vlaanderen en de natie niet de gehoopte ommekeer. In tegenstelling tot Bassie ga ik straks wel nog stemmen, de keuze staat ook vast. Het wordt terug bruin, terug als proteststem. De tijd dat ik nog energie in politieke discussies stak, ligt achter mij. Woorden zijn nog nooit zo hol geweest, daden zijn er amper. Hoop is er enkel voor diegenen die gelovig zijn of de realiteit niet willen zien. Ik probeer te overleven met klassieke/ouderwetse/voorbijgestreefde normen. Het puin zal ook in 2024 niet geruimd worden. Of is er toch iemand met deze ambitie? Liefst iemand met een leger volgelingen. Allemaal bekwaam, ideologisch en volhardend. Utopisch (!) (?)
Nog nooit van het "cordon sanitaire" gehoord?
Je kan moeilijk "verantwoordelijkheid opnemen" als alle andere partijen jou (en jouw kiezers) buiten spel zetten. Of je zou al een absolute meerderheid moeten halen ...
-
- Full Member
- Contacteer:
Alsof je vanuit de oppositie geen verantwoordelijkheid kan nemen ... nog nooit veel van gemerkt, een eenzame uitzondering niet te na gesproken.
Als dat je (al of niet) utopisch droombeeld is hoop ik dat het utopie blijft. Dergelijke "leiders" hebben nog nooit veel goeds betekend voor de maatschappij, voor zijn directe entourage natuurlijk des te meer.
Verantwoordelijkheid opnemen betekent in de eerste plaats"besturen" of "regeren".Abatoetnie schreef: ↑12 oktober 2023, 09:55Alsof je vanuit de oppositie geen verantwoordelijkheid kan nemen ... nog nooit veel van gemerkt, een eenzame uitzondering niet te na gesproken.
Je kan als oppositiepartij in het parlement of de gemeenteraad altijd proberen om een voorstel te lanceren maar in ons politiek systeem van particratie zal je weinig kans maken als oppositiepartij. Meestal eindigt dat in een spelletje meerderheid vs. minderheid, ongeacht de inhoud of het nut van het voorstel. Zeker als het voorstel komt van een oppositiepartij waartegen een "cordon sanitaire" in stand wordt gehouden ...
Inderdaad, bespaar ons dat. Denk maar aan leidersfiguren zoals Mao of Kim Jong Un ...Abatoetnie schreef: ↑12 oktober 2023, 09:55 Als dat je (al of niet) utopisch droombeeld is hoop ik dat het utopie blijft. Dergelijke "leiders" hebben nog nooit veel goeds betekend voor de maatschappij, voor zijn directe entourage natuurlijk des te meer.
Ik dacht eerder aan een bekwaam en eerlijk politicus. Jullie maken daar direct een Mao en een Kim van. Blijkt wel hoe utopisch mijn gedachte was.
Niet zo verwonderlijk als je zelf de volgende omschrijving geeft waaraan die politicus moet voldoen ...
Macht corrumpeert. Een bekwaam en eerlijk politicus zal dat niet blijven wanneer hij aan de macht is.
Liefst iemand met een schare medewerkers. Allemaal bekwaam, met beroepsernst en niet uit hun lood te slaan door het eerste akkefietje met de huidige lichting politici. Een afkooksel van het systeem in de USA eigenlijk. Spuw nu maar de meest incompetente staatshoofden uit hun geschiedenis.
Ik had vooral mijn focus gelegd op "een leger volgelingen", "ideologisch" en "volhardend".pukkie007 schreef: ↑12 oktober 2023, 11:09Liefst iemand met een schare medewerkers. Allemaal bekwaam, met beroepsernst en niet uit hun lood te slaan door het eerste akkefietje met de huidige lichting politici. Een afkooksel van het systeem in de USA eigenlijk. Spuw nu maar de meest incompetente staatshoofden uit hun geschiedenis.
Misschien iemand zoals (de Vlaamse versie van) Donald Trump?
Klinkt als Conner Rousseau als die tegen de politie spreekt...
Trouwens, in het PV tegen CR heeft er wie allemaal (wie niet) zijn beroepsgeheim geschonden?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Zo'n kans laat (Bob) Peeters, zelfs op zijn oudere dag, niet liggen. Heeft het ver gebracht met zijn zeer beperkte voetbalcapaciteiten. Bekken trekken en flauwe humor lagen hem beter. Off-topic, I know, maar dit topic is ook op weg naar de 1000 pagina's.m-peeters schreef: ↑12 oktober 2023, 11:26Ik had vooral mijn focus gelegd op "een leger volgelingen", "ideologisch" en "volhardend".pukkie007 schreef: ↑12 oktober 2023, 11:09
Liefst iemand met een schare medewerkers. Allemaal bekwaam, met beroepsernst en niet uit hun lood te slaan door het eerste akkefietje met de huidige lichting politici. Een afkooksel van het systeem in de USA eigenlijk. Spuw nu maar de meest incompetente staatshoofden uit hun geschiedenis.
Misschien iemand zoals (de Vlaamse versie van) Donald Trump?
Wie is Bob Peeters ?