welke brandverzekering?
welke brandverzekering?
Ethias heeft me uit hun rechtsbijstand van de familiale gezet na "grondig onderzoek van uw dossier". Ik heb zelf de verzekering niet gebruikt maar had wel verschillende dingen af te handelen die telkens zonder mijn toedoen gebeurd waren.
Nu denk ik erover na om alles op te zeggen bij Ethias. Ik ben het wat beu, hun communicatie (alles in een bijgevoegd pdf, zodat je de mailtjes niet uit elkaar kan houden, degoutant arrogante vertegenwoordiger op plaatsbezoek en nu bovendien het gegeven dat ze me eruit zetten).
Wat is een bruikbare brandverzekering voor een rijhuis? Ik ken niet veel van van verzekeringen en weet dus niet hoe ik de offertes zou moeten vergelijken. De premie maakt me niet zo veel uit. Het hoeft niet per se de goedkoopste te zijn, maar graag die met de meest omvattende dekking.
Nu denk ik erover na om alles op te zeggen bij Ethias. Ik ben het wat beu, hun communicatie (alles in een bijgevoegd pdf, zodat je de mailtjes niet uit elkaar kan houden, degoutant arrogante vertegenwoordiger op plaatsbezoek en nu bovendien het gegeven dat ze me eruit zetten).
Wat is een bruikbare brandverzekering voor een rijhuis? Ik ken niet veel van van verzekeringen en weet dus niet hoe ik de offertes zou moeten vergelijken. De premie maakt me niet zo veel uit. Het hoeft niet per se de goedkoopste te zijn, maar graag die met de meest omvattende dekking.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: welke brandverzekering?
Een "bruikbare" brandverzekering ?!?Bertram schreef: ↑4 augustus 2023, 08:45 Wat is een bruikbare brandverzekering voor een rijhuis? Ik ken niet veel van van verzekeringen en weet dus niet hoe ik de offertes zou moeten vergelijken. De premie maakt me niet zo veel uit. Het hoeft niet per se de goedkoopste te zijn, maar graag die met de meest omvattende dekking.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zou elke maatschappij de verzekering niet eenzijdig kunnen opzeggen als je te veel schadegevallen hebt?
Te veel schadegevallen? De verzekeraar mag je contract opzeggen.
(...)
Volgens Ethias ligt het aantal schadegevallen aan de basis voor de beslissing. “De reden daarvoor is dat we daardoor het solidariteitsprincipe niet meer kunnen garanderen. Als een kleine minderheid van de mensen te veel schadegevallen indient, zal uiteindelijk ook de grote meerderheid meer moeten betalen voor z’n verzekering. Dat zou niet fair zijn.”
Tja, ergens heeft Ethias wel gelijk.
Te veel schadegevallen? De verzekeraar mag je contract opzeggen.
(...)
Volgens Ethias ligt het aantal schadegevallen aan de basis voor de beslissing. “De reden daarvoor is dat we daardoor het solidariteitsprincipe niet meer kunnen garanderen. Als een kleine minderheid van de mensen te veel schadegevallen indient, zal uiteindelijk ook de grote meerderheid meer moeten betalen voor z’n verzekering. Dat zou niet fair zijn.”
Tja, ergens heeft Ethias wel gelijk.
Heeft er nog iemand een goede ervaring (vooral qua prijs !!!) met een woningverzekering ?
Het ziet er naar uit dat ik bij 2 maatschappijen jaarlijks een prijsverhoging te verwerken krijg.. en ik ga eens dringend moeten veranderen.
Tips ?
Voor mij is het mijn doel om niet de meest dekkende verzekering te vinden met de beste voorwaarden maar eerder de goedkoopste polis.
Als het kot zou afbranden en ik krijg het grootste deel van de schade terugbetaald is het al dik ok.
Extraatjes en liflafjes bovenop heb ik niet nodig.
Het ziet er naar uit dat ik bij 2 maatschappijen jaarlijks een prijsverhoging te verwerken krijg.. en ik ga eens dringend moeten veranderen.
Tips ?
Voor mij is het mijn doel om niet de meest dekkende verzekering te vinden met de beste voorwaarden maar eerder de goedkoopste polis.
Als het kot zou afbranden en ik krijg het grootste deel van de schade terugbetaald is het al dik ok.
Ben het met bovenstaande wel eens.
Ze vinden van alle uitzonderlijke gevallen uit die dan een lange lijst vormen maar als het erop aankomt maak je toch meestel enkel gebruik van de basisdekking die gewoon wettelijk geregeld is.
Wat ik wel in het verleden heb gehad is dat ze de uitbetaling beperken tot 80% ex BTW als ik niet herstelde of zelf herstelde. Daar let ik wel op dat het 100% is. Vraag ik schriftelijk aan de makelaar te bevestigen bij afsluiten en antwoord hou ik bij.
Ze vinden van alle uitzonderlijke gevallen uit die dan een lange lijst vormen maar als het erop aankomt maak je toch meestel enkel gebruik van de basisdekking die gewoon wettelijk geregeld is.
Wat ik wel in het verleden heb gehad is dat ze de uitbetaling beperken tot 80% ex BTW als ik niet herstelde of zelf herstelde. Daar let ik wel op dat het 100% is. Vraag ik schriftelijk aan de makelaar te bevestigen bij afsluiten en antwoord hou ik bij.
Bedoel je een prijsverhoging of een indexatie (ABEX)? Het eerste hangt af van maatschappij tot maatschappij. Het tweede doet iedereen en dan heeft het geen zin om te veranderen.haelewyn schreef: ↑11 oktober 2023, 12:15 Heeft er nog iemand een goede ervaring (vooral qua prijs !!!) met een woningverzekering ?
Tips ?
Brandverzekeringen zullen trouwens alleen maar duurder worden de komende jaren. Veelal dankzij de overheid die de verzekeraars verplicht heeft om schade door droogte retroactief te gaan verzekeren en de overstromingslimiet maal 4 te doen.
Veel mensen in mijn naaste omgeving zijn aan het overgaan naar Yuzzu.
Heb deze ook even ingekeken want moet binnenkort ook een keuze maken. Ze zijn van prijs alvast zeer competitief en op enkele van mijn extra vragen reageren ze toch zeer compleet.
Bij hun brandverzekering kan je echter niet de rechtsbijstand eruit halen, die zit er standaard in. Sommige mensen vinden dat niet zo leuk.
Algemeen principe van verzekeringen is echter wel: ze zijn allemaal slecht zodra je ze nodig hebt.
Kennis van mij, eerst Axa gehad tot hij ze nodig had omdat iemand in zijn huis had gereden. Een ramp was het, duurde 1 jaar voordat schade hersteld was omdat "dader" een peperdure verzekering had, 3 expertise bureaus en op alles kritiek had.
Nadien Ethias en ze vlogen buiten nadat hij (niet in fout en als zwakke weggebruiker) in een ongeval verzeild geraakte. Ze zitten hem nu van controlearts naar controlearts te sturen en draaien elk factuur om. Sleept ook al 1 jaar aan. Uit pure miserie een minnelijke schikking aanvaard om er vanaf te zijn.
Nu Yuzzu. Ben benieuwd welk verhaal dit zal worden als hij ze nodig heeft.
Heb deze ook even ingekeken want moet binnenkort ook een keuze maken. Ze zijn van prijs alvast zeer competitief en op enkele van mijn extra vragen reageren ze toch zeer compleet.
Bij hun brandverzekering kan je echter niet de rechtsbijstand eruit halen, die zit er standaard in. Sommige mensen vinden dat niet zo leuk.
Algemeen principe van verzekeringen is echter wel: ze zijn allemaal slecht zodra je ze nodig hebt.
Kennis van mij, eerst Axa gehad tot hij ze nodig had omdat iemand in zijn huis had gereden. Een ramp was het, duurde 1 jaar voordat schade hersteld was omdat "dader" een peperdure verzekering had, 3 expertise bureaus en op alles kritiek had.
Nadien Ethias en ze vlogen buiten nadat hij (niet in fout en als zwakke weggebruiker) in een ongeval verzeild geraakte. Ze zitten hem nu van controlearts naar controlearts te sturen en draaien elk factuur om. Sleept ook al 1 jaar aan. Uit pure miserie een minnelijke schikking aanvaard om er vanaf te zijn.
Nu Yuzzu. Ben benieuwd welk verhaal dit zal worden als hij ze nodig heeft.
Yuzzu is een onderdeel van de AXA-groep. Dus de cirkel is rond voor uw kennis . Het is een prijsbreker binnen de AXA-groep.
Veel mensen vinden verzekeraars trouwens slecht omdat ze onrealistische verwachtingen hebben en daardoor slepen veel schadedossiers veel langer aan dan nodig. Indien je bestek billijk is, ben je vaak binnen de maand vergoed. Om maar een voorbeeld te geven indien je nu een tegel hebt liggen van 30 euro/m2, kun je na een schadegeval niet verwachten dat ze een parket van 100 euro/m2 gaan vergoeden. Maar veel mensen verwachten dit wel.
Veel mensen vinden verzekeraars trouwens slecht omdat ze onrealistische verwachtingen hebben en daardoor slepen veel schadedossiers veel langer aan dan nodig. Indien je bestek billijk is, ben je vaak binnen de maand vergoed. Om maar een voorbeeld te geven indien je nu een tegel hebt liggen van 30 euro/m2, kun je na een schadegeval niet verwachten dat ze een parket van 100 euro/m2 gaan vergoeden. Maar veel mensen verwachten dit wel.
-
- Full Member
- Contacteer:
De ervaring die ik heb met yuzzu(noemde toen nog touring verzekeringen) is dat het zowat de goedkoopste was toen ik hun simulatie deed en ik ook mijn verzekeringen( brand en autoverzekeringen) aan die prijs kreeg van de simulatie. Probleem was dat na 6jaar klant te zijn alles verdubbeld was. Nu komt het, dan deed ik simulatie en kwam ik terug op dezelfde prijzen van toen ik er klant werd. Ik heb dit dan voorgelegd, maar konden niks regelen, het beste dat ik kon doen was jaar elders gaan en terugkomen, dan konden ze me terug die prijzen geven...
ps. Anders geen problemen met gehad als verzekering.
ps. Anders geen problemen met gehad als verzekering.
-
- Full Member
- Contacteer:
Vraagje van mijn kant, ik ben nu verzekerd bij Belfius. (Auto's, brand, familiale), als ik nu de simulatie doe bij de nieuwe verzekering van Belfius (belfius direct) kom ik hetzelfde tegen als bij Yuzzu. Voor brandverzekering kom ik stuk goedkoper uit, terwijl ik voor de autoverzekeringen aan de helft minder kom. Iemand met dezelfde ervaring of met raad wat te doen? (Voorleggen bij het Belfius kantoor??)
Ook meegemaakt met de simulatie van KBC. Blijkbaar proberen ze nieuwe klanten te lokken met hun heel goede prijzen op de simulatie maar na 2 jaren (in mijn geval) beginnen ze al fors te verhogen. Heb toen KBC gecontacteerd en ze hebben hun prijs aangepast maar één jaar later opnieuw een forse verhoging. Niets aan te doen, denk ik.Gwendoline1 schreef: ↑13 oktober 2023, 13:04 Vraagje van mijn kant, ik ben nu verzekerd bij Belfius. (Auto's, brand, familiale), als ik nu de simulatie doe bij de nieuwe verzekering van Belfius (belfius direct) kom ik hetzelfde tegen als bij Yuzzu. Voor brandverzekering kom ik stuk goedkoper uit, terwijl ik voor de autoverzekeringen aan de helft minder kom. Iemand met dezelfde ervaring of met raad wat te doen? (Voorleggen bij het Belfius kantoor??)
Inboedel en de rest verhuizen naar andere verzekeraar.Ayhrual schreef: ↑13 oktober 2023, 15:26
Ook meegemaakt met de simulatie van KBC. Blijkbaar proberen ze nieuwe klanten te lokken met hun heel goede prijzen op de simulatie maar na 2 jaren (in mijn geval) beginnen ze al fors te verhogen. Heb toen KBC gecontacteerd en ze hebben hun prijs aangepast maar één jaar later opnieuw een forse verhoging. Niets aan te doen, denk ik.
Aan wat overblijft aan stenen gaan ze minder kunnen verdienen.
Doet kantoor of agent moeilijk, contacteer dan live.
-
- Full Member
- Contacteer:
Pfffe, inderdaad was bij mij hetzelfde. Eigenlijk ben je dan beter dat je om de 3 a 4 jaar veranderd. Je zou eerder denken dat ze meer doen voor mensen die al lang klant zijn, maar nee...Ayhrual schreef: ↑13 oktober 2023, 15:26Ook meegemaakt met de simulatie van KBC. Blijkbaar proberen ze nieuwe klanten te lokken met hun heel goede prijzen op de simulatie maar na 2 jaren (in mijn geval) beginnen ze al fors te verhogen. Heb toen KBC gecontacteerd en ze hebben hun prijs aangepast maar één jaar later opnieuw een forse verhoging. Niets aan te doen, denk ik.Gwendoline1 schreef: ↑13 oktober 2023, 13:04 Vraagje van mijn kant, ik ben nu verzekerd bij Belfius. (Auto's, brand, familiale), als ik nu de simulatie doe bij de nieuwe verzekering van Belfius (belfius direct) kom ik hetzelfde tegen als bij Yuzzu. Voor brandverzekering kom ik stuk goedkoper uit, terwijl ik voor de autoverzekeringen aan de helft minder kom. Iemand met dezelfde ervaring of met raad wat te doen? (Voorleggen bij het Belfius kantoor??)
Allebei, en dat jaarlijks opnieuw.
Slechte ervaringen mee met de autoverzekering, toen dat nog Touring verzekeringen was.
Yuzzu is inderdaad onderdeel van Axa verzekeringen en laat dat nu net de maatschappij zijn die jaarlijks zijn prijzen verhoogt. In het verleden meer dan eens daarvoor gebeld en gezegd dat ik de intentie had om op te zeggen... En kijk eens aan, wonder boven wonder wordt de prijs dan ineens teruggeschroefd.
Yuzzu was ook de maatschappij waar ik tijdens een lopend jaar een detail aan de verzekering moest veranderen. Iedereen was het er over eens dat het risico daarmee lichter werd maar toch steeg de prijs. Uitleg van Yuzzu aan de telefoon : door deze wijziging mogen wij de polis herbereken en dat hebben we dan ook gedaan.
Dus : lichter risico betekent opslag. Byebye Yuzzu.
Van die dieven zou ik liever niets meer kopen.
Maar aangezien Yuzzu goeie tarieven hanteert voor nieuwe klanten : wie weet dat ik ze voor 1 of 2 jaar mij laat verzekeren !
Ik zou eerst proberen een nieuwe verzekeringsaanvraag te doen bij Belfius direct en hen de polis van Belfius te laten beeindigen en overnemen. Online en dus zonder het kantoor.Gwendoline1 schreef: ↑13 oktober 2023, 13:04 Vraagje van mijn kant, ik ben nu verzekerd bij Belfius. (Auto's, brand, familiale), als ik nu de simulatie doe bij de nieuwe verzekering van Belfius (belfius direct) kom ik hetzelfde tegen als bij Yuzzu. Voor brandverzekering kom ik stuk goedkoper uit, terwijl ik voor de autoverzekeringen aan de helft minder kom. Iemand met dezelfde ervaring of met raad wat te doen? (Voorleggen bij het Belfius kantoor??)
Want die hebben alleen winst op de duurdere Belfius verzekering en niet op de goedkope Belfius online verzekering.
Zie het zo : een nieuwe klant werven ze aan een tarief waar ze niet veel winst aan maken.Gwendoline1 schreef: ↑13 oktober 2023, 22:18
Pfffe, inderdaad was bij mij hetzelfde. Eigenlijk ben je dan beter dat je om de 3 a 4 jaar veranderd. Je zou eerder denken dat ze meer doen voor mensen die al lang klant zijn, maar nee...
Ze halen die binnen, houden die een jaar (of 2 jaar) zoet en dan beginnen ze met winst te maken op die klant.
Wetende dat de doorsnee burger niet elk jaar wil veranderen en daar enige luiheid in vertoont ... rinkelt de kassa weer.