nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Een (ex-?)trainer van een handvol voetbalploegen, en komt af en toe op tv als analist(of regelmatig)
Tot daar mijn kennis van voetbal.
Tot daar mijn kennis van voetbal.
De zatte of de nuchtere Conner Rousseau? Want dat zijn blijkbaar twee heel verschillende personen …
Wat de schending van het beroepsgeheim betreft: ik vermoed dat de politieagent die gelekt heeft naar moeder Rousseau (ex-burgemeester Christel Geerts) zijn beroepsgeheim geschonden heeft. Sinds wanneer moet een ex-burgemeester van politionele zaken op de hoogte worden gebracht?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat van kwaad naar erger voor de voormalige liberale partij, volgens de laatste peiling zakken ze nu zelfs onder de 8%:CarpeNoctem schreef: ↑3 oktober 2023, 19:58Tja, als er één positief punt aan dit Vivaldicircus is dan is het toch wel dat zowel de partij van Gwijde Verhoogtax als Groen gedecimeerd gaan worden.
Open Vld duikt in nieuwe peiling onder 8 procent en wordt zo kleinste partij van Vlaanderen
De peiling werd wel uitgevoerd vooraleer Conner de matrakken wou laten roderen op de Roma.Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, zakken de liberalen onder de 8 procent. Het is de slechtste peiling ooit voor de partij van de premier
Vooruit blijft scoren en behaalt 16,1 procent in de peiling (een pak beter dan bij de verkiezingen waar ze 10,8 procent van de stemmen behaalde). Opmerkelijk: de peiling is uitgevoerd voordat de racistische opmerking van partijvoorzitter Conner Rousseau aan het licht kwamen, maar lang nadat hij werd beschuldigd van zedenfeiten.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De kiesdrempel van 5% komt in zicht voor Open VLD, zeker omdat die niet over gans Vlaanderen wordt berekend maar per kieskring (6 in totaal, de 5 Vlaamse provincies + Brussel). Het ziet er naar uit dat de drempel in bepaalde kieskringen waar Open VLD niet sterk staat (Antwerpen bijvoorbeeld) mogelijk niet zal gehaald worden ...CarpeNoctem schreef: ↑13 oktober 2023, 10:01Het gaat van kwaad naar erger voor de voormalige liberale partij, volgens de laatste peiling zakken ze nu zelfs onder de 8%:CarpeNoctem schreef: ↑3 oktober 2023, 19:58
Tja, als er één positief punt aan dit Vivaldicircus is dan is het toch wel dat zowel de partij van Gwijde Verhoogtax als Groen gedecimeerd gaan worden.
Open Vld duikt in nieuwe peiling onder 8 procent en wordt zo kleinste partij van VlaanderenDe peiling werd wel uitgevoerd vooraleer Conner de matrakken wou laten roderen op de Roma.Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, zakken de liberalen onder de 8 procent. Het is de slechtste peiling ooit voor de partij van de premierVooruit blijft scoren en behaalt 16,1 procent in de peiling (een pak beter dan bij de verkiezingen waar ze 10,8 procent van de stemmen behaalde). Opmerkelijk: de peiling is uitgevoerd voordat de racistische opmerking van partijvoorzitter Conner Rousseau aan het licht kwamen, maar lang nadat hij werd beschuldigd van zedenfeiten.
Trouwens, de kleinste partij van Vlaanderen kan nog altijd de premier leveren
Wat het effect van de "zattemanspraat" van Conner is op de peilingen valt nog af te wachten. Misschien stijgt Vooruit wel verder doordat onze posterboy/wit konijn recent ook een aantal menselijke kantjes heeft laten zien ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nog kleiner dan GROEN of de PVDA? Geen schoner vermaak dan leedvermaak zeker
Ik ben ervan overtuigd dat het hem netto stemmen gaat opleveren. De echte sossen zijn allang naar de PVDA gevlucht. Er zullen wel een aantal politiek-correcten aanstoot aan zijn parler vrai genomen hebben, maar hij is bij de jeugdige vlottende kiezers zeker stemmen weest rapen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Er zijn ook nog de voortdurende leugens, de censuur, de pogingen tot machtsmisbruik (die nu uiteraard ook wel een ander licht werpen op die voorgaande seponeringen), zijn neerbuigende attitude (politie, Roma, mensen die hem zijn démarches niet in dank afnemen ...), die "excuses" die er geen waren want het "was geen censuur en ook geen racisme" en ze kwamen sowieso veel te laat om gemeend te zijn (als al je manipulaties mislukt zijn, krijg je ineens spijt ?)
Dat jonge kiespubliek is nog niet zo cynisch, schaamteloos en gewetenloos.
Dat narcistje mag blij zijn met de oorlog in het Midden-Oosten en alle calamiteiten die zijn streken nog naar de achtergrond duwen voor de verkiezingen.
Dat jonge kiespubliek is nog niet zo cynisch, schaamteloos en gewetenloos.
Dat narcistje mag blij zijn met de oorlog in het Midden-Oosten en alle calamiteiten die zijn streken nog naar de achtergrond duwen voor de verkiezingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Naar ik mij zo herinner was het eigenlijk Sammy Mahdi die als eerste probeerde wat "rechtser" "over te komen".
Daarna is Conner Rouseau er inderdaad ook mee begonnen om op een nog iets straffere manier "de indruk te geven" van toch wat "rechtser" te zijn. Kwestie van Sammy de loef af te steken wellicht.
In beide gevallen is echter wat van belang is: "over komen", "de indruk geven", noem het zoals je wil, maar waar het eigenlijk om gaat is kiezers voor zich winnen (of denken dat daarmee te kunnen doen).
M.a.w. het gaat niet over waar ze voor staan of wat ze zouden willen verwezenlijken, maar om stemmen, gewoon pure hypocrisie dus.
Daarna is Conner Rouseau er inderdaad ook mee begonnen om op een nog iets straffere manier "de indruk te geven" van toch wat "rechtser" te zijn. Kwestie van Sammy de loef af te steken wellicht.
In beide gevallen is echter wat van belang is: "over komen", "de indruk geven", noem het zoals je wil, maar waar het eigenlijk om gaat is kiezers voor zich winnen (of denken dat daarmee te kunnen doen).
M.a.w. het gaat niet over waar ze voor staan of wat ze zouden willen verwezenlijken, maar om stemmen, gewoon pure hypocrisie dus.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 13 oktober 2023, 19:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Je overschat het jeugdige, Vlaams kiespubliek, MVER. Stel hen alsjeblief geen 2 vragen over politiek. Tenzij ze hem van de lijst afhalen zal hij een hoge score halen. Conner moet gewoon, de laatste week voor de verkiezingen, zoveel mogelijk zijn kop laten zien. Politiek kan simpel zijn ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik ga akkoord met jouw visie hoor. Maarre:mver schreef: ↑13 oktober 2023, 18:50Er zijn ook nog de voortdurende leugens, de censuur, de pogingen tot machtsmisbruik (die nu uiteraard ook wel een ander licht werpen op die voorgaande seponeringen), zijn neerbuigende attitude (politie, Roma, mensen die hem zijn démarches niet in dank afnemen ...), die "excuses" die er geen waren want het "was geen censuur en ook geen racisme" en ze kwamen sowieso veel te laat om gemeend te zijn (als al je manipulaties mislukt zijn, krijg je ineens spijt ?)
Hier deel ik je mening wel niet. Conner was van dag één een narcistisch leeghoofd, maar toch gaat Vooruit er in alle peilingen op vooruit (pun intended). Mij maak je niet wijs dat die extra stemmen van die hard-sossen komen die terugkeren van de PVDA.
Ik zie integendeel een verloop richting extreem-links. Maar die wegtrekkers worden ruimschoots goedgemaakt door nieuw kiesvee. Conner boort ongetwijfeld een unserved audience aan. En jij en ik kunnen ons wel vrolijk maken over dat publiek, maar hun stem weegt wel even zwaar door als onze stem.
Ik denk niet dat zijn kiespubliek wakker ligt van internationale politiek
Maar goed, time will tell...
@pukkie Ja, misschien is het wishful thinking van mij dat al die hypocrisie afgestraft zal worden. Dan zullen ze inderdaad de politici krijgen die ze verdienen. Die kerel mag voor mij nooit macht krijgen.
Maar het helpt keizer Rousseau natuurlijk ook dat er sowieso weinig fatsoenlijke politici zijn. Die poging tot beïnvloeding is strafbaar (staat in de grondwet), maar de andere partijen hebben zo'n dodelijke schrik van het Vlaams Belang dat ze dit allemaal zo snel mogelijk met de mantel der liefde willen bedekken. Wat hebben ze nog om dat cordon te verantwoorden? En waarschijnlijk hebben ze zelf te veel te verbergen op het gebied van machtsmisbruik en poging tot beïnvloeding .
Ik ben wel blij met de reactie van jong Vooruit. Er zijn nog fatsoenlijke jongeren die dit niet (moeten) pikken omwille van de stemmen. De partij Vooruit gaat hier voor mij ook af als een gieter.
Maar het helpt keizer Rousseau natuurlijk ook dat er sowieso weinig fatsoenlijke politici zijn. Die poging tot beïnvloeding is strafbaar (staat in de grondwet), maar de andere partijen hebben zo'n dodelijke schrik van het Vlaams Belang dat ze dit allemaal zo snel mogelijk met de mantel der liefde willen bedekken. Wat hebben ze nog om dat cordon te verantwoorden? En waarschijnlijk hebben ze zelf te veel te verbergen op het gebied van machtsmisbruik en poging tot beïnvloeding .
Ik ben wel blij met de reactie van jong Vooruit. Er zijn nog fatsoenlijke jongeren die dit niet (moeten) pikken omwille van de stemmen. De partij Vooruit gaat hier voor mij ook af als een gieter.
Ik denk dat dat publiek iedere hype achterna loopt. En als zijn krediet op is, loopt het de andere richting uit. Zijn krediet zou op moeten zijn. Ik hoop dat er genoeg zijn die dat inzien.CarpeNoctem schreef: ↑13 oktober 2023, 19:17Ik ga akkoord met jouw visie hoor. Maarre:mver schreef: ↑13 oktober 2023, 18:50Er zijn ook nog de voortdurende leugens, de censuur, de pogingen tot machtsmisbruik (die nu uiteraard ook wel een ander licht werpen op die voorgaande seponeringen), zijn neerbuigende attitude (politie, Roma, mensen die hem zijn démarches niet in dank afnemen ...), die "excuses" die er geen waren want het "was geen censuur en ook geen racisme" en ze kwamen sowieso veel te laat om gemeend te zijn (als al je manipulaties mislukt zijn, krijg je ineens spijt ?)Hier deel ik je mening wel niet. Conner was van dag één een narcistisch leeghoofd, maar toch gaat Vooruit er in alle peilingen op vooruit (pun intended). Mij maak je niet wijs dat die extra stemmen van die hard-sossen komen die terugkeren van de PVDA.
Ik zie integendeel een verloop richting extreem-links. Maar die wegtrekkers worden ruimschoots goedgemaakt door nieuw kiesvee. Conner boort ongetwijfeld een unserved audience aan. En jij en ik kunnen ons wel vrolijk maken over dat publiek, maar hun stem weegt wel even zwaar door als onze stem.Ik denk niet dat zijn kiespubliek wakker ligt van internationale politiek
Maar goed, time will tell...
Laat ons dan samen hopen/dromen dat Conner de kieslijsten niet haalt. Maar dat wordt helemaal het Waterloo van Vooruit. Niet voor niets dan 'men' al zijn daden met een vergrootglas volgt. Geen Conner, is dikke winst voor alle andere partijen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb het hier ergens gepost, wat Rousseau nodig had was ander nieuws om de aandacht af te leiden.
Is het toeval dat Hamas 1 week later Israel aanvalt ?
Ik denk het niet.
Is het toeval dat Hamas 1 week later Israel aanvalt ?
Ik denk het niet.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ik mag hopen dat hij Hamas toch nog niet onder speeddial zitten heeft .