Holdings
TIP
Re: Holdings
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wat bedoelen zij dan met sector? Die van de holdings? Dat is toch heel divers.
Twee conclusies van het artikel uit De Tijd vallen mij op:
1) Over 10 jaar scoren de holdings beter dan het beursgemiddelde (hier dus de Stoxx600-index en blijkbaar zonder dividenden). Ook over 15 en 20 jaar doen de holdings het beter. Dit is dus het zoveelste artikel/rapport dat concludeert dat holdings gemiddeld beter presteren dan de index.
2) De belangrijkste conclusie voor de belegger is dat ‘talent geen toeval’ is. Bovengemiddelde groei van de intrinsieke waarde is volgens Degroof niet gewoon geluk, maar het resultaat van een goed werkende strategie en management. Als dit klopt, kun je dus beter niet teveel op de achterblijvers met grote kortingen op de NAV focussen.
Ik ben alvast blij dat Investor één van mijn grootste posities is en ik heb Latour op mijn watchlist gezet.
1) Over 10 jaar scoren de holdings beter dan het beursgemiddelde (hier dus de Stoxx600-index en blijkbaar zonder dividenden). Ook over 15 en 20 jaar doen de holdings het beter. Dit is dus het zoveelste artikel/rapport dat concludeert dat holdings gemiddeld beter presteren dan de index.
2) De belangrijkste conclusie voor de belegger is dat ‘talent geen toeval’ is. Bovengemiddelde groei van de intrinsieke waarde is volgens Degroof niet gewoon geluk, maar het resultaat van een goed werkende strategie en management. Als dit klopt, kun je dus beter niet teveel op de achterblijvers met grote kortingen op de NAV focussen.
Ik ben alvast blij dat Investor één van mijn grootste posities is en ik heb Latour op mijn watchlist gezet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand die Kinnevik volgt? Noteren vandaag onder 100sek.
Ja.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, maar een jaar geleden vond ik dat ook al, dus misschien houd je best geen rekening met mijn inzichten.
Zucht. Dat kun je niet concluderen uit het artikel.
Je hebt ongetwijfeld gemerkt dat de holdings waarover ze dit jaar schrijven niet de lijst is waarover ze 10 jaar geleden schreven.dreamy schreef: ↑16 oktober 2023, 15:41 1) Over 10 jaar scoren de holdings beter dan het beursgemiddelde (hier dus de Stoxx600-index en blijkbaar zonder dividenden). Ook over 15 en 20 jaar doen de holdings het beter. Dit is dus het zoveelste artikel/rapport dat concludeert dat holdings gemiddeld beter presteren dan de index.
Op elke periode doet de helft van de markt het beter dan de markt.
Het is dus niet moeilijk om een paar bedrijven te vinden die het de voorbije x jaren beter deden dan het gemiddelde.
Dit zegt niets over de klasse van de bedrijven, niet in het verleden en niet in de toekomst.
Het enige dat je kan besluiten is dat:
Je merkte zelf op dat dividenden niet meegerekend werden.Over 10 jaar scorDen deZE holdings beter dan het beursgemiddelde
Zeg nu zelf welke conclusie over rendement en presteren kan je daaruit den maken?
Zoals de lijst uit het artikel van 10 jaar geleden geen indicatie was voor de prestaties van het daaropvolgende decenia,dreamy schreef: ↑16 oktober 2023, 15:41 2) De belangrijkste conclusie voor de belegger is dat ‘talent geen toeval’ is. Bovengemiddelde groei van de intrinsieke waarde is volgens Degroof niet gewoon geluk, maar het resultaat van een goed werkende strategie en management. Als dit klopt, kun je dus beter niet teveel op de achterblijvers met grote kortingen op de NAV focussen.
kan je uit deze lijst geen conclusies trekken naar de toekomst toe.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ivm Kinnevik:
Uitgezonderd de TINA-rally van 2021 beweegt dat aandeel al 10 jaar zijwaarts. Voor "Europe's leading growth investor" is dat een belabberde prestatie. Net even de posities bekeken en ik ken enkel Vivino, dat ik enkel gebruik om wijnen op te zoeken, en vervolgens elders te kopen.
Ik begrijp niet wat mensen hier in zien, maar ieder zijn ding.
Uitgezonderd de TINA-rally van 2021 beweegt dat aandeel al 10 jaar zijwaarts. Voor "Europe's leading growth investor" is dat een belabberde prestatie. Net even de posities bekeken en ik ken enkel Vivino, dat ik enkel gebruik om wijnen op te zoeken, en vervolgens elders te kopen.
Ik begrijp niet wat mensen hier in zien, maar ieder zijn ding.
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Verbannen Gebruiker
Logica zeker. Het is niet mogelijk dat iedereen het beter doet dan het gemiddelde
Als je spijkers op laag water wilt zoeken, kun je erover argumenteren dat B7H4long misschien over de mediaan zou moeten spreken in plaats van over het gemiddelde. Of misschien: volgens het gewogen gemiddelde (volgens de grootte van de beleggingsportefeuille) doet de gemiddelde (of de mediaan) van de belegger ...
Het centrale idee is: alle beleggers, zonder enige uitzondering (uitgezonderd de IWDA beleggers e.d.), zijn ervan overtuigd dat ze beter doen dan de markt. Illusie natuurlijk. Hoe je het ook wiskundig uitdrukt.
Grosso modo zal 50% beter doen dan de markt. 50% minder.
Of misschien denk je dat vooral de zeer grote beleggers het slechter doen dan de markt. Dan zal 60% van de beleggers (waaronder jezelf!) het beter doen dan de markt. Dus hoe meer je ervan overtuigd bent dat de zeer grote beleggers het zeer slecht doen, hoe beter de kans dat je zelf beter doet dan de markt
De logica van de logica
Merk op dat er niet staat "de helft van de beleggers ..." en ook niet "de helft van de aandelen ... ".
De rest mag je zelf bepalen.
Hint van het internet: "de som van een aantal getallen gedeeld door het aantal getallen"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Kinnevik gekocht vandaag in de laatste minuut aan 99.2 SEK. NAV volgens rapport van vandaag gezakt naar 180 SEK/aandeel. Volgens analisten geen beterschap aan de horizon op de dealmarkt. Ideaal instapmoment dus.mickeymouse schreef: ↑18 oktober 2023, 14:59 Iemand die Kinnevik volgt? Noteren vandaag onder 100sek.
Er zit precies wel wat brol ik hun portefeuille maar dat heb je altijd bij zo’n holdings. En dan opeens zit er een diamant tussen zoals Zalando onlangs. Vergeet niet dat James Anderson daar nu mee aan de knoppen zit. Da’s geen idioot. Wel high risk, dus niet voor hartlijders.