Dierenverzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Dierenverzekering
Graag had ik wat info vernomen ivm de beste dierenverzekering voor een raskat.
Zeker nadat ik toch al mensen gezien heb die pech hebben gehad en maandlonen buiten zagen vliegen aan dierenarts kosten. Ik verzeker liever goed en volledig aan een vast bedrag. Dan ken je de kost en weet je waar je voor staat.
Verzekeraars die we al bekeken hebben:
Figo
Santevet
Petexpert
....
Liefst meest complete dekking en minste kleine lettertjes ...
Zeker nadat ik toch al mensen gezien heb die pech hebben gehad en maandlonen buiten zagen vliegen aan dierenarts kosten. Ik verzeker liever goed en volledig aan een vast bedrag. Dan ken je de kost en weet je waar je voor staat.
Figo
Santevet
Petexpert
....
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Re: Dierenverzekering
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21 ... pulairder/Verzekering voor huisdieren steeds populairder, ...
Maar waar moet je op letten als je een huisdierenverzekering afsluit? Radio2 geeft tips.
Waarschuwing van Assuralia voor Figo, zie laatste paragraaf.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
PaperbackWriter schreef: ↑15 oktober 2023, 10:56 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21 ... pulairder/
Waarschuwing van Assuralia voor Figo, zie laatste paragraaf.
Allemaal goed en wel, maar wat betekent dat nu concreet? Welk risico loop je dan juist?Zij zijn geen lid van onze sectorfederatie en hebben dus niet onze gedragsregels en conventies ondertekend
Idd. Want figo lijkt op de beste keuze ...
Zoek een dierenarts die niet voor het geld gaat maar voor het welzijn van het dier.paraman schreef: ↑15 oktober 2023, 09:16 Graag had ik wat info vernomen ivm de beste dierenverzekering voor een raskat.
Figo
Santevet
Petexpert
....
Mijn dierenarts is er een die kost/baten analyse maakt en gewoon zegt of een behandeling gaat werken of dat het zinloos is.
Raskat of whatever, doet er niet toe, het Asiel zit vol beesten die een goed huis kunnen gebruiken.
Klinkt hard, maar als de kosten te hoog zijn, spuitje geven, en volgende adopteren.
Ik doe dit al jaren met honden, elke keer veel verdriet, maar je krijgt er zoveel voor terug.
Mijn dierenarts weet dit, doet het zelf ook, en stelt grenzen aan de kosten.
Als je ten koste van alles behandelingen wil blijven geven, moet je je afvragen of je wel van dieren houd.
Een dier laat je niet lijden......als je dat wel doet, moet je jezelf afvragen of je wel bezig bent met het welzijn van dieren.
Klinkt hard, maar er zijn zoveel dieren die wachten op een goed huis.....
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Of dat verschil uitmaakt in verband met eventuele risico's weet ik niet.
Dit trok toevallig mijn aandacht en daarom wou ik het hier delen. Er moet een reden zijn waarom hiervoor gewaarschuwd wordt, toch?
Wat ik daar persoonlijk over denk is: de gedragsregels en conventies die door de verzekeraars ondertekend werden zijn waarschijnlijk gebaseerd op veelvoorkomende ervaringen. En over het algemeen zijn de normen in ons land veel strenger dan in de ons omringende landen.
Maar evengoed zou het kunnen zijn dat ze bij Figo net strengere normen toepassen.
Ik zal een voorbeeld geven van kennis.Bassie schreef: ↑15 oktober 2023, 18:59Zoek een dierenarts die niet voor het geld gaat maar voor het welzijn van het dier.paraman schreef: ↑15 oktober 2023, 09:16 Graag had ik wat info vernomen ivm de beste dierenverzekering voor een raskat.
Figo
Santevet
Petexpert
....
Mijn dierenarts is er een die kost/baten analyse maakt en gewoon zegt of een behandeling gaat werken of dat het zinloos is.
Raskat of whatever, doet er niet toe, het Asiel zit vol beesten die een goed huis kunnen gebruiken.
Klinkt hard, maar als de kosten te hoog zijn, spuitje geven, en volgende adopteren.
Ik doe dit al jaren met honden, elke keer veel verdriet, maar je krijgt er zoveel voor terug.
Mijn dierenarts weet dit, doet het zelf ook, en stelt grenzen aan de kosten.
Als je ten koste van alles behandelingen wil blijven geven, moet je je afvragen of je wel van dieren houd.
Een dier laat je niet lijden......als je dat wel doet, moet je jezelf afvragen of je wel bezig bent met het welzijn van dieren.
Klinkt hard, maar er zijn zoveel dieren die wachten op een goed huis.....
Kat heeft abscess door wss een vreemd voorwerp. 1 operatie, 2 drainages, 1 ct scan en dit alles samen 3k verder is het dier mogelijks geholpen. Dat is geen reden voor inslapen maar met goede verzekering max 500 euro per jaar voor eigenaar als die sneller verzekering aanging. Dus in deze situatie in voordeel van de kat en eigenaar.
Ik denk dat de voornaamste reden is dat Figo niet bij die belangenvereniging is aangesloten en dat de belangenvereniging er baat bij heeft dat je bij een van hun leden een verzekering neemt.PaperbackWriter schreef: ↑15 oktober 2023, 20:26 Of dat verschil uitmaakt in verband met eventuele risico's weet ik niet.
Dit trok toevallig mijn aandacht en daarom wou ik het hier delen. Er moet een reden zijn waarom hiervoor gewaarschuwd wordt, toch?
Wat ik daar persoonlijk over denk is: de gedragsregels en conventies die door de verzekeraars ondertekend werden zijn waarschijnlijk gebaseerd op veelvoorkomende ervaringen. En over het algemeen zijn de normen in ons land veel strenger dan in de ons omringende landen.
Maar evengoed zou het kunnen zijn dat ze bij Figo net strengere normen toepassen.
Voor mij is dat laten inslapen en kat uit asiel een goed leven geven.paraman schreef: ↑15 oktober 2023, 20:36 Ik zal een voorbeeld geven van kennis.
Kat heeft abscess door wss een vreemd voorwerp. 1 operatie, 2 drainages, 1 ct scan en dit alles samen 3k verder is het dier mogelijks geholpen. Dat is geen reden voor inslapen maar met goede verzekering max 500 euro per jaar voor eigenaar als die sneller verzekering aanging. Dus in deze situatie in voordeel van de kat en eigenaar.
Sorry hoor, ze laten daar dagelijks katten inslapen omdat die geen thuis vinden.
Onlangs is mijn hond behandeld door mijn dierenarts, operatie, ctscan, labo-onderzoek, de totale kostprijs nog geen 250 euro.
Maar dit is dan ook gedaan door een dierenarts die geen geldwolf is, zoals de meesten wel zijn.
Vraag op voorhand opgave van kosten en als het je te duur lijkt, bol het dan gewoon af.
Dierenartsen durven nogal eens door te rekenen en je letterlijk kaal te plukken, zoek dan een ander.
De overheid zou moeten verplichten dat dierenartsen kosten in een prijslijst ophangen voor de meest ganbare zaken zodat je ze zou kunnen vergelijken.
Er zitten enorme geldwolven tussen, en de zijn er meer dan je denkt.
Groeten Bas.
Santevet is het beste qua afhandeling en service. Vind je online makkelijk terug. Ik zou de andere 2 niet aanraden. Dan kun je nog beter bij Belfius direct gaan.
Als je een verzekering voor je huisdier onderschrijft worden hierdoor vooral de verzekeringsmaatschappij en de dierenarts rijker. Immers de dierenarts zal meer aanrekenen wanneer hij weet dat je een verzekering hebt.
Zet zelf elke maand de premie opzij die je zou betalen en leg zo een spaarpotje aan voor onverwachte gebeurtenissen.
Zet zelf elke maand de premie opzij die je zou betalen en leg zo een spaarpotje aan voor onverwachte gebeurtenissen.
Ja, een verzekering betalen gaat automatisch.
Een centje elke maand opzij zetten en zelf doen en bijhouden veel te veel werk.
Ja, gebrek aan budget beheer zeker.
Een extra spaarrekening openen en voorbehouden voor iets, zeg veel te veel tijd kan dan minder tijd op fuckbook besteden.
Och ja zelf meerdere sr voor die speciallekes.
Verjaardagen, kleding, ziekte, onkosten enz. elke maand centje opzij op aparte sr.
Iets onverwacht centjes beschikbaar.
Veel bullshit en aannames, maar je bent ergens de inhoud vergetenMadame schreef: ↑17 oktober 2023, 14:32
Ja, een verzekering betalen gaat automatisch.
Een centje elke maand opzij zetten en zelf doen en bijhouden veel te veel werk.
Ja, gebrek aan budget beheer zeker.
Een extra spaarrekening openen en voorbehouden voor iets, zeg veel te veel tijd kan dan minder tijd op fuckbook besteden.
Och ja zelf meerdere sr voor die speciallekes.
Verjaardagen, kleding, ziekte, onkosten enz. elke maand centje opzij op aparte sr.
Iets onverwacht centjes beschikbaar.
Je hebt 95 % kans dat je verzekering je pakken meer gaat kosten dan wat je ooit zult kunnen terug krijgen van zulke verzekering .
Als je een aandeel koopt en je hebt 95 % kans om geld te verliezen lijkt dit een goede keuze
Als je een aandeel koopt en je hebt 95 % kans om geld te verliezen lijkt dit een goede keuze