De Beurs vandaag part 2
TIP
De Beurs vandaag part 2
Het vervolg topic van het oorspronkelijke De Beurs vandaag topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Off topic gaan
Ik heb vooral de indruk dat de gestegen olieprijs nog weinig wordt doorgerekend in de waardering van de aandelen.
De indices houden stand, volgens mij gaan beleggers ervan uit (terecht, denk ik) dat dit gewoon een kleine piek is.
Maar ik denk dat ze wel voorbij gaan aan een onderliggende lange termijn trend
De indices houden stand, volgens mij gaan beleggers ervan uit (terecht, denk ik) dat dit gewoon een kleine piek is.
Maar ik denk dat ze wel voorbij gaan aan een onderliggende lange termijn trend
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: De Beurs vandaag part 2
Weer wat aandelen in NOKjes-land gekocht, zoals Hafnia en Equinor ASA.
Dit zijn bedrijven die handelen in Gas en olie producten, met enorme dividend uitkeringen.
Ben al een tijdje in NOKjes aandelen aan het handelen want die maken meer winst en groeien ook nog eens enorm.
Gezien de Noorse beurs een onderdeel is van Euronext is het geen probleem er te handelen.
Zoek maar eens op wat die aandelen doen
Dit zijn bedrijven die handelen in Gas en olie producten, met enorme dividend uitkeringen.
Ben al een tijdje in NOKjes aandelen aan het handelen want die maken meer winst en groeien ook nog eens enorm.
Gezien de Noorse beurs een onderdeel is van Euronext is het geen probleem er te handelen.
Zoek maar eens op wat die aandelen doen
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik zit zelf in Aker ASA.
Stom verhaal: ik wou Aker BP kopen, maar ik was lomp en kocht de verkeerde Aker
Maar eigenlijk wel blij van mijn fout, niet qua rendement, maar ik vind het wel goed, wat minder puur olie en gas, een klein beetje renewables blootstelling daardoor.
Noorwegen zit eigenlijk niet zo veel interessant, heb het al heel vaak bekeken omdat ik goede contacten heb met hen.
Veel zalmkwekers, dat wel, maar sinds de grote zalmtax, is het beetje wild geworden.
Wel een interessante currency die volgens mij op termijn terug zal herstellen, dus bonuspunt voor Noorse aandelen.
PS: jammer dat de mod mijn (volledig on-topic) bericht heeft verwijderd, maar misschien is de olieprijs niet on-topic genoeg voor dit topic.
Om me dan toch maar volledig in te dekken: Aker ASA is vandaag met 0,22% gestegen.
Maar eigenlijk wel blij van mijn fout, niet qua rendement, maar ik vind het wel goed, wat minder puur olie en gas, een klein beetje renewables blootstelling daardoor.
Noorwegen zit eigenlijk niet zo veel interessant, heb het al heel vaak bekeken omdat ik goede contacten heb met hen.
Veel zalmkwekers, dat wel, maar sinds de grote zalmtax, is het beetje wild geworden.
Wel een interessante currency die volgens mij op termijn terug zal herstellen, dus bonuspunt voor Noorse aandelen.
PS: jammer dat de mod mijn (volledig on-topic) bericht heeft verwijderd, maar misschien is de olieprijs niet on-topic genoeg voor dit topic.
Om me dan toch maar volledig in te dekken: Aker ASA is vandaag met 0,22% gestegen.
Niet echt verwijderd Aerolla. Dat draadje heeft nu de naam "off-topic" en ja, daar is jouw bericht off-topic toch ? Dat krijg je dan als je je wel braaf aan de regels houdt en interessante dingen post. Maar Vaganzza doet wat hij kan. We maken het hem niet gemakkelijk. Het is beter dan dat er grote stukken van een draad gewoon weg zijn ineens.
Ik ben dit niet met je eens, de banken in Noorwegen geven ook leuk rendement aan dividend.
Zoals bv deze:
https://www.dividendmax.com/norway/oslo ... /dividends
Toch behoorlijk wat hoger dan de meeste banken.
Verder exporteren ze enorm veel Gas en Olie, sorry het is nu eenmaal zo, want ze vervangen nu grotendeels de leveringen van Rusland.
Verder zijn banken in Spanje ook zeer interessant want de economie is daar aan een enorme opmars bezig.
Groeten Bas.
Hou er wel rekening mee dat die Noorse beurs genoteerde gasbedrijven een sabotage risico lopen, nog maar een paar dagen geleden is de Baltic connector gesaboteerd. Dit zou wel eens nieuwe fase in de economische oorlog tussen Rusland en Europa kunnen zijn. Europa is nu zeer afhankelijk van Noors gas het welke via een paar duizend kilometers onderzeese pijpleidingen getransporteerd wordt.
Hmm, zou dit alweer een off-topic post zijn Voor de zekerheid beurs genoteerde toegevoegd
Hmm, zou dit alweer een off-topic post zijn Voor de zekerheid beurs genoteerde toegevoegd
Deze bedrijven hebben ook schepen....het meeste gas komt via LNG-schepen en olie via tankers.vortex schreef: ↑16 oktober 2023, 18:23 Hou er wel rekening mee dat die Noorse beurs genoteerde gasbedrijven een sabotage risico lopen, nog maar een paar dagen geleden is de Baltic connector gesaboteerd. Dit zou wel eens nieuwe fase in de economische oorlog tussen Rusland en Europa kunnen zijn. Europa is nu zeer afhankelijk van Noors gas het welke via een paar duizend kilometers onderzeese pijpleidingen getransporteerd wordt.
Ze kunnen leidingen opblazen, ik stel me vragen bij wie dat doet maar dat terzijde.
Hoe meer leidingen opgeblazen worden, of niet te gebruiken zijn, hoe meer winsten deze bedrijven gaan maken met hun schepen.
De burger gaat hier zwaar de rekening voor betalen, maar de aandeelhouder gaat grof geld verdienen.
Ik wil wel eens zien hoe de overheden dit gaan uitleggen/compenseren naar de burger. Sorry hoor, maar ik beleg in deze bedrijven, zonder hen gaat het licht uit.
Groeten Bas.
Als je niet kijkt naar de pauout ratio lijkt dit op het eerste zicht interessant .Bassie schreef: ↑16 oktober 2023, 18:16Ik ben dit niet met je eens, de banken in Noorwegen geven ook leuk rendement aan dividend.
Zoals bv deze:
https://www.dividendmax.com/norway/oslo ... /dividends
Toch behoorlijk wat hoger dan de meeste banken.
Verder exporteren ze enorm veel Gas en Olie, sorry het is nu eenmaal zo, want ze vervangen nu grotendeels de leveringen van Rusland.
Verder zijn banken in Spanje ook zeer interessant want de economie is daar aan een enorme opmars bezig.
Maar er zijn banken die 4% uitbetalen en hun payout ratio maar rond de 25 % ligt .
Wat is er dan zeer interessant aan uw voorbeelden ?
Beginners fouten zijn dit .
Je kocht dan ook de holding boven Aker BPAerolla schreef: ↑16 oktober 2023, 17:40 Ik zit zelf in Aker ASA.
Zelf heb ik de renewables dochter Aker Horizon maar daar gaat het minder goed. Vandaag wel 6% winst maar toch nog -65% YTD. Zoals bij alle renewables sneuvelden sommige projecten onderweg of bij FID. De vraag naar offshore wind, blauwe/groene waterstof en groene ammoniak is nog laag waardoor de opgeleverde projecten mogelijk nooit rendabel worden.
Excuus over dat bericht heb ik compleet over gezien. Is bij deze rechtgezet.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik kijk anders, hoeveel omzet en winst maakt een bedrijf? Is dit voldoende?
Dan kijk ik naar de koers, die is voor die bank 98NOK en ze keren per jaar 8,2NOK uit.
Keren ze dit al jaren uit zonder problemen?
Wat de payout-ratio is kan me niet schelen, ik kijk niet naar zulke zaken want het zegt helemaal niks over een bedrijf.
Het is slechts een berekening.
Dat jij je daarop wil baseren, moet je zelf weten. Ik beleg gewoon met boeren verstand.
Als een bedrijf geen winst maakt maar toch dividend uitkeert dan is er iets grondig mis.
Zelden vergist met deze logica.
Bedrijven die enorme winsten maken maar niks uitkeren zoals Microsoft, Google of Meta die laat ik links liggen.
Groeten Bas.
Dus je kijkt eigenlijk eerst naar de pay-out ratio en P/E om te beslissen(vertaald wat je letterlijk zelf zegt), maar de pay-out ratio interesseert je niet.
Toch een van de meest vreemde redeneringen die ik hier al heb gelezen...
Niet dat ik je strategie niet snap, ik vind ze zelfs ergens logisch, maar je kijkt dus vooral naar de pay-out ratio...
Het is een beetje puur dividendbeleggen, waar niks mee verkeerd is.
Toch een van de meest vreemde redeneringen die ik hier al heb gelezen...
Niet dat ik je strategie niet snap, ik vind ze zelfs ergens logisch, maar je kijkt dus vooral naar de pay-out ratio...
Het is een beetje puur dividendbeleggen, waar niks mee verkeerd is.
Uranium hervat vandaag terug de stijging, rond de +3 tot 4%
Goed, want Cameco begon me stilletjes aan wat triester te maken
Ik begon spijt te krijgen van niet op de top afgebouwd te hebben, maar dit geeft hoop dat we naar een nieuwe top gaan.
Goed, want Cameco begon me stilletjes aan wat triester te maken
Ik begon spijt te krijgen van niet op de top afgebouwd te hebben, maar dit geeft hoop dat we naar een nieuwe top gaan.