De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Neen ik kijk niet naar die termen, sterker nog ik begrijp ze zelfs niet eens.Aerolla schreef: ↑17 oktober 2023, 16:53 Dus je kijkt eigenlijk eerst naar de pay-out ratio en P/E om te beslissen(vertaald wat je letterlijk zelf zegt), maar de pay-out ratio interesseert je niet.
Toch een van de meest vreemde redeneringen die ik hier al heb gelezen...
Niet dat ik je strategie niet snap, ik vind ze zelfs ergens logisch, maar je kijkt dus vooral naar de pay-out ratio...
Het is een beetje puur dividendbeleggen, waar niks mee verkeerd is.
Ik heb boekhouden en economie gestudeerd maar die termen kregen wij niet indertijd.
Wel balansen en winst/verlies rekeningen etc.
Dus kijk ik naar de kerngegevens en lees jaarverslagen, daaruit trek ik een conclusie of ik iets koop of niet.
Ik koop voornamelijk op dividend, maar handel af en toe wel op koers, maar niet primair.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Ik heb naar
Denk ook wel dat Uranium gaat stijgen, zeker nu de winter eraan komt. Duitsland doet al kolencentrales open, maar gaan ze het niet mee redden, dus zou me niet verbazen dat overal kerncentrales gestart gaan worden of verlengd.
Dank voor de tip, maar heb gekozen voor RIO TINTO PLC (RIO), die doet het naar mij idee toch een beetje beter.
Denk ook wel dat Uranium gaat stijgen, zeker nu de winter eraan komt. Duitsland doet al kolencentrales open, maar gaan ze het niet mee redden, dus zou me niet verbazen dat overal kerncentrales gestart gaan worden of verlengd.
Groeten Bas.