Home Invest Belgium
TIP
Re: Home Invest Belgium
Schadenfreude;
zie mijn vorige mail van november: - conclusie,
Xior : 19/02: 62 >< 01/04: 38 = -39%
Aedifica: 19/02:139 >< 01/04: 91 = -35%
Homi : 19/02:116 >< 01/04: 112 = -3%
19/02 was de absolute top voor Belgische GVV's.
De zon scheen en beesten konden praten, lijkt het nu.
Het is duidelijk dat ik het woord 'winnende' in de eerste zin van mijn conclusie toen beter had geschrapt.
zie mijn vorige mail van november: - conclusie,
Xior : 19/02: 62 >< 01/04: 38 = -39%
Aedifica: 19/02:139 >< 01/04: 91 = -35%
Homi : 19/02:116 >< 01/04: 112 = -3%
19/02 was de absolute top voor Belgische GVV's.
De zon scheen en beesten konden praten, lijkt het nu.
Het is duidelijk dat ik het woord 'winnende' in de eerste zin van mijn conclusie toen beter had geschrapt.
HOMI verhoogt het dividend voor 21e jaar op rij, €4,95 per aandeel (waarvan reeds €4,25 uitbetaald in december).
Is dat elk jaar dat ze in december hun interimdividend betalen en in mei het slotdividend?
Momenteel staat de koers nog steeds lager dan 1 jaar geleden.
Home Invest Belgium - split
Sinds gisteren 15 juni noteert Home Invest Belgium gesplit. Eén oud aandeel HOMI staat voor vijf nieuwe aandelen.
Geen reden tot paniek als je de koers niet meer herkent.
Geen reden tot paniek als je de koers niet meer herkent.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Valt niet op tussen al dat rood in de negatieve tientallen.
Iemand een idee wat er met HOMI aan de hand is? Al enkele dagen op rij naar beneden terwijl de vooruitzichten positief zijn.
1 woord: schuldgraad. Trouwens, vooruitzichten positief, leg uit?
Bij IEX zijn ze ook positief over HOMI (https://www.beursduivel.be/nieuws/77336 ... ijgen.aspx)
Wel hebben ze al regelmatig van CEO gewisseld ondertussen :p
Dit is een oud bericht uit februari. Toen was de schuldgraad 52% en gaven ze aan onder de 55% te willen blijven.
De schuldgraad is nu gestegen naar 53% op een paar maanden. Intrinsieke waarde van de gebouwen is gedaald met 1.8% door de stijgende rentes. Ze hadden een nieuwe ceo nodig voor meer “expansie”. De schuldgraad nog wat verder verhogen?
Op dit moment over expansie spreken getuigt niet van bijzonder veel verstand. Elk zichzelf respecterend vastgoedbedrijf gaat wat op de rem staan in de huidige marktomstandigheden.
Dit is wat WDP zei: “CEO Joost Uwents grijpt in en remt de expansie af. Het doel blijft een nettowinst per aandeel van 1,50 euro tegen 2025 - van 1,25 euro per aandeel over 2022, perfect in lijn met de prognose. 'We focussen op rendabiliteit door selectief te zijn in nieuwe projecten', zegt Uwents. 'En organische groei via de indexering van huurcontracten wordt belangrijker.'”
En waar is het juist dat ik hier kan lezen dat ze bij IEX positief zijn over HOMI?Tarbo schreef: ↑23 mei 2023, 20:35
Bij IEX zijn ze ook positief over HOMI (https://www.beursduivel.be/nieuws/77336 ... ijgen.aspx)
Wel hebben ze al regelmatig van CEO gewisseld ondertussen :p
Alhoewel HOMI voornamelijk in residentieel belegd moet je weten dat er ZEER veel stress zit in vastgoed in andere werelddelen. Vastgoed in China is momenteel een drama, je kan daar eigenlijk wel spreken van een crash vind ik. Hopelijk ontploft ook de ballon van commercieel vastgoed in Amerika niet de komende maanden. Als dat gebeurt zullen wereldwijd bijna alle vastgoedaandelen klappen krijgen. Ook de Belgische waarden kunnen dan in een kwestie van 2-3 weken zo maar 10-20% lager gaan.
Ik zou de huidige koers van HOMI momenteel enkel zien als een eerste instap, met bereidheid om nog (fors) bij te kopen bij kapitaaluitgifte of escalatie van crisis. Events in het verleden zeggen, dat de volledige pijn waarschijnlijk niet niet voorbij is.
Ik zou de huidige koers van HOMI momenteel enkel zien als een eerste instap, met bereidheid om nog (fors) bij te kopen bij kapitaaluitgifte of escalatie van crisis. Events in het verleden zeggen, dat de volledige pijn waarschijnlijk niet niet voorbij is.
Er is toch wel een serieus verschil in residentieel vastgoed en commercieel vastgoed.
Primaire nood tov een bedrijfsnood.
Primaire nood tov een bedrijfsnood.
Gaat al een hele tijd bergafwaarts met HOMI ![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)
![Sad :(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/sad.gif)