pensioensparen bij welke bank
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: pensioensparen bij welke bank
@cp1234: update? Het goed systeem al uitgedokterd?cp1234 schreef:Je moet vooral naar de koers doorheen het jaar kijken, dat geeft meer opties.disterminator schreef:
Is voorlopig een werkbare regel, idd. Maar denk er na een tijdje wel aan om hem aan te passen, want anders ga je na verloop van tijd enkel nog in de verzekering sparen - en waarschijnlijk veel vroeger dan optimaal zou zijn.
Ben van plan om er binnenkort een soort van inflatie bij te tellen om een correctie te krijgen.
Ben nog een goed systeem aan het uitdokteren.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 7 december 2009, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Wel, ik heb de index opgezocht op datum van de eerste aankoop in dit fonds en deze vergeleken met deze heden, dat percentage heb ik bij de gemiddelde fondswaarde sinds aankoop opgeteld.Ezeltje Strekje schreef:@cp1234: update? Het goed systeem al uitgedokterd?cp1234 schreef:
Je moet vooral naar de koers doorheen het jaar kijken, dat geeft meer opties.
Ben van plan om er binnenkort een soort van inflatie bij te tellen om een correctie te krijgen.
Ben nog een goed systeem aan het uitdokteren.
Volgens deze berekening en als de koers van het fonds in januari 2010 in de lijn van de huidige koers ligt, zal mijn vriendin de eerste week al haar deelbewijzen kopen.
Of dit een goed systeem is, weet ik natuurlijk niet. Uiteindelijk zullen we tegen ons pensioen kunnen zien ( als we dan nog leven en samen zijn ) wie het meeste geld heeft van zijn pensioenfonds/ pensioenverzekering/ combinatie.
Het is duidelijk dat er in mijn systeem 1 groot minpunt zit, waar ik nog geen echte oplossing voor heb gevonden. Dit systeem is zeer werkbaar en heeft zijn extra rendement al bewezen door de correcties die er op de markt zijn en dan aankopen te doen op het best mogelijke moment. Moest de markt nu éénmaal blijven stijgen, zal men ( behalve bij een hyperinflatie )snel boven de gemiddelde koers zitten en dus storten in de verzekering ipv het fonds.
Maar ik wacht nog wel enkel jaren eer ik deze formule mogelijk ga veranderen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
hallo
Zit je bij argenta ook goed ivm de kosten of zijn er andere die beter scoren?
Mvg
Mvg
Over welke formule heb je het, het aandelenfonds of de verzekering ?Mollegat schreef: hallo
Mvg
Zit nu bij Fortis metropolitan renthastro growth, wat zijn jullie gedachten daarover? Ik erger mij vooral aan de instapkosten 3%. Zou wel willen overstappen naar ergens anders. Eigenlijk zit ik enkel maar bij Fortis voor mijn pensioensparen. Maar als ik het online wil beheren moet ik ook nog een online banking abonnement aanschaffen aan 12.5 euro per jaar...of kan ik het online zien via een beleggersrekening?
De instapkosten lijken me veel te hoog en dan nog eens extra kosten moeten betalen voor het beheer, Neen bedankt !
Maar, het beste kan je de resultaten vergelijken met die van andere, dat zal je meer helpen.
Maar, het beste kan je de resultaten vergelijken met die van andere, dat zal je meer helpen.
pensioensparen
mijn kinderen zouden dit jaar de eerste maal willen een storting doen voor hun pensioensparen, welke bank of instelling adviser je?
en welke soort ( fondsen?) ( ze zijn 23 en 25 jaar)
Is het nu de moment om een storting te doen of welk tijdstip van het jaar is het beste?
en welke soort ( fondsen?) ( ze zijn 23 en 25 jaar)
Is het nu de moment om een storting te doen of welk tijdstip van het jaar is het beste?
Re: pensioensparen
Er zijn hier al ontelbare topics over pensioensparen, lees deze aub er eens op na, daar zal je alles in terug vinden.
Het arpe pensioenfonds van argenta, vind ik persoonlijk een echte aanrader.
Het arpe pensioenfonds van argenta, vind ik persoonlijk een echte aanrader.
Het forum heeft een "zoeken" knop (maar blijkbaar is die niet groot genoeg
). Vul daar maar eens pensioensparen op in.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
@ mollegat, ik heb vroeger ook pensioenspaarverzekering argenta gehad,optimix dacht ik, als "individuele levensverzekering" , maar ben 2j geleden overgestapt naar ethias ,de vaste beheerskosten knibbelen teveel aan al mager rendement ... herinner me wel ergens brief gekregen te hebben dat die vaste kosten zouden verlagen maar heb het niet meer bekeken ... het "gewone" pensioensparen heb ik nog wel bij argenta
http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... 3-2213.art
Ranking van de Top 5 beste pensioenspaarfondsen.
Pff, weeral zo'n idioot Netto artikel. Ze schrijven:Pieterjan schreef: http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... 3-2213.art
Het best presterende fonds was het Growth-fonds van BNP Paribas Fortis, dat een return boekte van 23,5 procent.
Dit is complete desinformatie, de return op 1 jaar is compleet betekenisloos bij een pensioenspaarfonds, want hoe dieper je gezakt bent in 2008, hoe meer je nu kan stijgen.
Enkel de langetermijnprestaties zijn van belang, en als je even verder kijkt zie je dat het Argenta fonds het op lange termijn beduidend beter heeft gedaan.
Eerlijk is eerlijk, die "zoekn" knop valt echt niet op.robokat schreef:
Het forum heeft een "zoeken" knop (maar blijkbaar is die niet groot genoeg). Vul daar maar eens pensioensparen op in.
@ Webmaster, moderators: misschien kunnen jullie deze eens verplaatsen en misschien wat groter maken zodat meer leden hem opmerken. ( heb er ook achter moeten zoeken, meestal staat zoiets rechtsboven )
Die artikels trekken inderdaad meestal op niets. Over de objectiviteit zullen we nog maar zwijgen.robokat schreef:Pff, weeral zo'n idioot Netto artikel. Ze schrijven:Pieterjan schreef: http://netto.tijd.be/sparen_en_beleggen ... 3-2213.art
Het best presterende fonds was het Growth-fonds van BNP Paribas Fortis, dat een return boekte van 23,5 procent.
Dit is complete desinformatie, de return op 1 jaar is compleet betekenisloos bij een pensioenspaarfonds, want hoe dieper je gezakt bent in 2008, hoe meer je nu kan stijgen.
Enkel de langetermijnprestaties zijn van belang, en als je even verder kijkt zie je dat het Argenta fonds het op lange termijn beduidend beter heeft gedaan.
Wat is dat voor een zever: " je kapitaal groeit met geen cent"patata fritti schreef: Het rendement van pensioenspaarverzekeringen is 0,0
Stort eens enkele jaren niets : je kapitaal groeit met geen cent!
Bij de pensioenverzekering van mijn vriendin wordt er jaarlijks het rendement bijgeschreven, ook de jaren dat ze in het fonds stort.
Welke bron of bewijs heb je van je gewaagde uitspraak ?