ETFs bij Keytrade
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: ETFs bij Keytrade
Het is een commerciele beslissing. Een restaurant heeft een bepaald menu. Ga jij dan vragen waarom ze geen kreeft op het menu hebben?Kempen123 schreef: ↑22 oktober 2023, 16:55 Ik wil ze wel bellen om te vragen hoe iets werkt, maar niet 'waarom bieden jullie dat niet aan?'. En terwijl je bij het cafe nog een redelijke kans hebt om met de eigenaar of zaakvoerder te spreken als je vraagt waarom ze geen bier verkopen, is de kans dat je spreekt met iemand die er ook maar een fluit over te zeggen heeft bij Keytrade nihil.
Een klant die kreeft wil, zoekt naar een restaurant waar ze kreeft hebben. Die stapt niet het eerste het beste restaurant binnen om zich dan druk te maken dat ze geen kreeft hebben.
Hetzelfde voor een bank. Eerst een bank kiezen en je dan druk maken over wat ze maar aanbieden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maar dat volstaat dus niet, dat is hier het punt ...huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59 Als je een bank, broker kiest, moet je altijd kijken op welke beurzen je kunt traden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wie spreekt er over zich druk maken ?!?huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 17:19Het is een commerciele beslissing. Een restaurant heeft een bepaald menu. Ga jij dan vragen waarom ze geen kreeft op het menu hebben?Kempen123 schreef: ↑22 oktober 2023, 16:55 Ik wil ze wel bellen om te vragen hoe iets werkt, maar niet 'waarom bieden jullie dat niet aan?'. En terwijl je bij het cafe nog een redelijke kans hebt om met de eigenaar of zaakvoerder te spreken als je vraagt waarom ze geen bier verkopen, is de kans dat je spreekt met iemand die er ook maar een fluit over te zeggen heeft bij Keytrade nihil.
Een klant die kreeft wil, zoekt naar een restaurant waar ze kreeft hebben. Die stapt niet het eerste het beste restaurant binnen om zich dan druk te maken dat ze geen kreeft hebben.
Hetzelfde voor een bank. Eerst een bank kiezen en je dan druk maken over wat ze maar aanbieden?
Als ik een restaurant binnenstap waarvan ik verwacht dat ze kreeft serveren en het blijft dat dat niet zo is, dan zou ik dat vragen hoe dat komt, ja, al is het maar gewoon uit interesse.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 22 oktober 2023, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan ga je toch gewoon (ook) elders? Wat voor zin heeft het om je druk te maken in hun aanbod?EarthNvstr1 schreef: ↑22 oktober 2023, 17:22Maar dat volstaat dus niet, dat is hier het punt ...huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59 Als je een bank, broker kiest, moet je altijd kijken op welke beurzen je kunt traden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het gaat mij niet over zich druk maken in iemand's aanbod.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 17:25Dan ga je toch gewoon (ook) elders? Wat voor zin heeft het om je druk te maken in hun aanbod?
Het gaat er mij over te begrijpen waarom iets ogenschijnlijk normaal niet altijd zo normaal blijft te zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Waar jij je energie in steekt ...EarthNvstr1 schreef: ↑22 oktober 2023, 17:28Het gaat mij niet over zich druk maken in iemand's aanbod.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 17:25
Dan ga je toch gewoon (ook) elders? Wat voor zin heeft het om je druk te maken in hun aanbod?
Het gaat er mij over te begrijpen waarom iets ogenschijnlijk normaal niet altijd zo normaal blijft te zijn.
Ik zou mijn energie steken in het openen van een rekening elders. Ik het dat al gedaan en kan bij meerdere banken alles kopen wat ik nodig heb.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je hoeft je toch niet druk te maken over iets wat ik mij afvraag ?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben een luie IWDA / obligatie belegger. Ik heb dus zeeën van tijd en deel graag mijn ervaringen met anderenEarthNvstr1 schreef: ↑22 oktober 2023, 17:36Je hoeft je toch niet druk te maken over iets wat ik mij afvraag ?
EarthNvstr1 vraagt zich alleen af wanneer hij aan 10000 zal komen.EarthNvstr1 schreef: ↑22 oktober 2023, 17:36
Je hoeft je toch niet druk te maken over iets wat ik mij afvraag ?
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59
Een bank / broker kiest een custodian. Die custodian bewaart de effecten (aandelen, obligaties, ETFs, beleggingsfondsen,...) of beter: die custodian heeft relaties met partijen (of relaties met partijen die relaties hebben met partijen) waar de effecten bewaard worden.
Dus uiteindelijk is het wel de broker die bepaalt wat hij aanbiedt, door de keuze die hij maakt ivm custodian. (en de wettelijke beperkingen waaraan hij zich moet houden)huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59 De bank kan dus enkel aanbieden wat de custodian aanbiedt, en binnen dat aanbod kiest de bank waarvoor hij wil betalen. Dus: voor een aantal beurzen.
De cafebaas kan ook niet afkomen met: mijn leverancier verkoopt geen bier, daarom verkoop ik geen bier.
Toevallig wist ik dat, en daarom vind ik het juist extra verrassend dat Parijs er zo slecht uitkomt, aangezien Credit Mutuel Arkea een Frans bedrijf is.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59 De custodian van Keytrade is ProCapital, dochter van Credit Mutuel Arkea, de moeder van Keytrade.
OK, maar welke keuze heb je dan als jehuisjetuintjefiets schreef: ↑22 oktober 2023, 16:59
Als je een bank, broker kiest, moet je altijd kijken op welke beurzen je kunt traden.
1) een 'Belgische' broker wilt ivm administratie
2) een groot aanbod wilt
3) normale tarieven wilt ?
Ik kom alleen uit bij Bolero, maar ook daar ben ik maar matig tevreden: een heel beperkt aanbod aan UK investment trusts, een belachelijk formele (foutieve, maar ik ben nog in discussie met hen) uitwerking van de Reynderstaks, regelmatig inlogproblemen of andere technische problemen op hun platform.
Binck vond ik altijd redelijk goed, maar het aanbod is serieus verkleind sinds ze Saxo zijn en ze zijn in handen van de Chinezen (dat al mijn financiële gegevens naar China gaan vind ik maar niks), dus dat is nu ook maar 'mwoah'
Deutsche Bank: ook een beperkt aanbod, een slecht beleggingsplatform uit het jaar 1980 dat ook nog eens niet real time is, en een helpdesk waar je na een half uur nog steeds naar een muziekje luistert, en ze staan al 5 jaar op de rand van faillissement (door dat hele custodian-gedoe maakt dat in theorie niet uit, maar het zal toch een hoop ellende met zich meebrengen als ze wel omvallen)
Keytrade zit juist wel goed in de investment trusts, maar doet dan weer rare dingen mbt ETFs,
-
- Verbannen Gebruiker
Interessante analyse.
De ideale bank/broker bestaat blijkbaar niet
Daarbij komt nog dat het aanbod van een bank/broker kan veranderen (zonder iets te laten weten).
De oplossing is waarschijnlijk om meerdere rekeningen te hebben. Ik doe dat toch om niet alles op 1 plaats hebben.