Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Ik denk dat ik de prijs wel weet, tot op een paar cent na toch. Ik heb af en toe een screenshot genomen sinds dat verleden jaar is voorgevallen. Maar dat zou toch niet mogen. Ik kan toch niet de enige zijn bij wie dit gebeurt? Je verkoopt 1/20 van uw IWDA en plots verandert uw BEP/APP en klopt uw weergegeven rendement totaal niet meer. Leuk is anders. Daarstraks zag ik nog een mooi rendement staan, nu zogezegd 0.5% winst…
Hoe kan je dat nu bijhouden Earth? Excel? Zo slim ben ik niet hoor. En nog wat werk erbij.
BEP is break-even price
APP is average purchase price
Ze zijn recent van 1 naar 2 overgestapt bij Keytrade.
Als je dus IWDA koopt aan 100 euro (10 stuks) en 1 keer aan 50 euro (10 stuks) dan is uw APP 75 denk ik…
Ik heb nu een stukje verkocht en mijn APP is na die transactie verhoogd in mijn portefeuille-overzicht, terwijl die natuurlijk onveranderd had moeten blijven.
Hoe kan je dat nu bijhouden Earth? Excel? Zo slim ben ik niet hoor. En nog wat werk erbij.
BEP is break-even price
APP is average purchase price
Ze zijn recent van 1 naar 2 overgestapt bij Keytrade.
Als je dus IWDA koopt aan 100 euro (10 stuks) en 1 keer aan 50 euro (10 stuks) dan is uw APP 75 denk ik…
Ik heb nu een stukje verkocht en mijn APP is na die transactie verhoogd in mijn portefeuille-overzicht, terwijl die natuurlijk onveranderd had moeten blijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Zeer ontrevreden! Werknemers die weinig gemotiveerd zijn te helpen en gewoon niet helpen of die je belachelijke voorstellen doen zoals: 'gaat u dan eens naar een fysieke winkel om iets te kopen en dan terug naar de geldautomaat'. Terwijl je al 30 min aan de lijn bij hen hangt bij de bankautomaat!
Ook met payconic heel veel problemen, en in hun eigen app geen optie code's te scannen! Eigenlijk ontevreden over service en infrastructuur.
Ook met payconic heel veel problemen, en in hun eigen app geen optie code's te scannen! Eigenlijk ontevreden over service en infrastructuur.
Update: mijn correcte “APP” wordt weer weergegeven zonder dat ik iets gedaan heb…
Terecht van de feedback van de helpdesk. Mijn ervaring is zeer wisselvallig en zeer afhankelijk van hoe de medewerker uit het bed is gevallen denk ik. Deels is dit eigen aan een helpdesk, je kan geluk of pech hebben, maar deels aan de politiek van het bedrijf. Helpdesk kan je vaak niets kwalijk nemen (tenzij ze onbeschoft zijn), zij werken met de info die ze voor handen krijgen en daar merk je bij Keytrade dat er ergens wel iets fout loopt. Als je op dezelfde vraag telkens een ander antwoord krijgt, dan is de persoon die je net had niet ervaren genoeg of er scheelt wat in de communicatie.Verviertig schreef: ↑14 juni 2023, 06:33 Zeer ontrevreden! Werknemers die weinig gemotiveerd zijn te helpen en gewoon niet helpen of die je belachelijke voorstellen doen zoals: 'gaat u dan eens naar een fysieke winkel om iets te kopen en dan terug naar de geldautomaat'. Terwijl je al 30 min aan de lijn bij hen hangt bij de bankautomaat!
Het payconiq stuk is ook terecht. Ze zijn wat aan het klungelen met hun VISA debet kaarten en hopelijk zullen persoon tot persoon betalingen weer lukken.
Het niet kunnen scannen van de codes in hun eigen app kan me worst wezen. Ik snap van een kleinere bank dat ze dat niet inbouwen omdat de functie al beschikbaar is in Payconiq. Ben dus eerder voorstander dat ze geen functie inbouwen in hun app als die al beschikbaar is, vind dat dan geen prioriteit. Is gelijkaardig aan het feit dat ik itsme helemaal niet mis bij Keytrade. Ik kan al met smartphone aanmelden op hun website, heb geen dus geen nood omdat ook nog eens met itsme te kunnen.
Ze mogen dan meer moeite stoppen in andere zaken zoals hun rekeninginfo meer realtime en instant betalingen. Met hun nieuwe VISA debetkaart en kredietkaart lijkt dat al vlotter te gaan, maar standaard overschrijvingen nemen hun tijd om binnen te komen.
Benieuwd of we hier iets van gaan merken:
https://www.retailbankerinternational.c ... ng-system/
https://www.retailbankerinternational.c ... ng-system/
Een nieuw fenomeen duikt op bij Keytrade.
Wanneer ik geld wil overschrijven van mijn zichtrekening naar mijn rekening bij Degiro (een duitse IBAN) duurt het soms een paar dagen voor het geld daadwerkelijk van mijn rekening gaat. In de tussentijd staat de overschrijving dan in het overzicht van toekomstige transacties met een status “in afwachting”.
En nu is er zelfs een dergelijke overschrijving helemaal geweigerd. Ik kan niet zien waarom, er staat in de app enkel “definitief geweigerd”. Het gaat nochtans om een relatief bescheiden bedrag en het rekeningnummer waarnaar ik overschrijf is hetzelfde dat al tientallen keren is gebruikt in de voorbije jaren.
Ik vind het erg jammer op vast te stellen dat Keytrade de jongste jaren regelmatig de mist in gaat, het is begonnen met de nogal knullige vervanging van hun kredietkaarten, vervolgens het geknoei met de debetkaarten en Payconiq, het gebrek aan ondersteuning voor nieuwe zaken als instantoverschrijvingen en Apple/Android Pay en eerder deze maand heb ik twee betalingen gedaan (11 okt) bij een DATS en een telecomfactuur via payconiq die pas een volle week later in mijn uittreksels verschenen.
Ik begin er stilaan toch aan te denken om een andere bank te zoeken, want het gaat van kwaad naar erger…
Wanneer ik geld wil overschrijven van mijn zichtrekening naar mijn rekening bij Degiro (een duitse IBAN) duurt het soms een paar dagen voor het geld daadwerkelijk van mijn rekening gaat. In de tussentijd staat de overschrijving dan in het overzicht van toekomstige transacties met een status “in afwachting”.
En nu is er zelfs een dergelijke overschrijving helemaal geweigerd. Ik kan niet zien waarom, er staat in de app enkel “definitief geweigerd”. Het gaat nochtans om een relatief bescheiden bedrag en het rekeningnummer waarnaar ik overschrijf is hetzelfde dat al tientallen keren is gebruikt in de voorbije jaren.
Ik vind het erg jammer op vast te stellen dat Keytrade de jongste jaren regelmatig de mist in gaat, het is begonnen met de nogal knullige vervanging van hun kredietkaarten, vervolgens het geknoei met de debetkaarten en Payconiq, het gebrek aan ondersteuning voor nieuwe zaken als instantoverschrijvingen en Apple/Android Pay en eerder deze maand heb ik twee betalingen gedaan (11 okt) bij een DATS en een telecomfactuur via payconiq die pas een volle week later in mijn uittreksels verschenen.
Ik begin er stilaan toch aan te denken om een andere bank te zoeken, want het gaat van kwaad naar erger…
Dit laatste heeft niets met Keytrade te maken.
Als ik in de Colruyt betaal met mijn bankkaart van Argenta, dan is het bedrag al van mijn rekening voor ik thuis ben. Betaalt mijn vader met zijn Xtra-kaart, dan kan het soms een week of langer duren voor die van zijn rekening gaat (BNP).
Extra kaart werkt niet als een betaling met bankkaart maar als een gedomicilieerde betaling.
Die betaling moet eerst nog verwerkt worden door colruyt en via domiciliering aangeboden aan je bank.
Dat duurt altijd iets langer.
Payconiq verschijnt bij mij zo goed als ogenblikkelijk (Belfius)
Die betaling moet eerst nog verwerkt worden door colruyt en via domiciliering aangeboden aan je bank.
Dat duurt altijd iets langer.
Payconiq verschijnt bij mij zo goed als ogenblikkelijk (Belfius)
Daar geef ik je graag gelijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dat weet ik niet en zou ik moeten navragen. Maar ik denk niet dat de valutadatum in het verleden ligt (omdat hij daar nooit iets van gezegd heeft, en altijd heel secuur is in alles). Wat ik wel altijd hoor is dat hij die facturen lang moet bijhouden, omdat het soms langer dan een week duurt.
Blijkbaar was er toch wel een probleem bij Keytrade, dat hebben ze zelf in een bericht via de beveiligde omgeving laten weten.annetje schreef: ↑23 oktober 2023, 09:30 Dit laatste heeft niets met Keytrade te maken.
Als ik in de Colruyt betaal met mijn bankkaart van Argenta, dan is het bedrag al van mijn rekening voor ik thuis ben. Betaalt mijn vader met zijn Xtra-kaart, dan kan het soms een week of langer duren voor die van zijn rekening gaat (BNP).
Goed dat ze dat hebben laten weten. Er zijn er weinigen die zoiets nog willen toegeven...
Ik heb ook nog enkele rekeningen , nog van in de tijd van de overname van Moneyou , bij Keytrade die reeds enkele tijd op 0 staan. Laat ik die best afsluiten , nogal omslachtig bij Keytrade , of kan het geen kwaad dat die blijven bestaan ?
Echt kwaad kan het niet om een rekening te laten bestaan, tenzij keytrade morgen plots beslist om rekeningen betalend te maken, dan zit je met onnodige kosten.
Een formulier invullen en opsturen (kan zelfs via e-mail) is nu toch niet zo geweldig moeilijk denk ik.
Een formulier invullen en opsturen (kan zelfs via e-mail) is nu toch niet zo geweldig moeilijk denk ik.