Electronisch betalen mislukt en factuur onbetaald?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Electronisch betalen mislukt en factuur onbetaald?
Ik krijg vanmorgen een brief van mijn plaatselijke apotheker dat een rekening van 67,68 Euro dd.19/10/09 onbetaald gebleven is, omdat mijn bankkaart niet zou gewerkt hebben.
Bij nazicht blijkt dat dit bedrag inderdaad niet van mijn rekening gegaan is.
Los van het feit dat dit voor mij een onprettige verrassing is, vraag ik mij toch af wat er hier verkeerd gelopen is.
Gelukkig weet mijn apotheker mij wonen en zal hij zijn geld krijgen, maar wat als zulks gebeurt bij een handelaar die de klant niet meer kan bereiken?
Uiteraard laat ik dit vandaag op mijn plaatselijk Argenta kantoor natrekken, maar ik had wel graag geweten of iemand dit al meegemaakt heeft.
Bij nazicht blijkt dat dit bedrag inderdaad niet van mijn rekening gegaan is.
Los van het feit dat dit voor mij een onprettige verrassing is, vraag ik mij toch af wat er hier verkeerd gelopen is.
Gelukkig weet mijn apotheker mij wonen en zal hij zijn geld krijgen, maar wat als zulks gebeurt bij een handelaar die de klant niet meer kan bereiken?
Uiteraard laat ik dit vandaag op mijn plaatselijk Argenta kantoor natrekken, maar ik had wel graag geweten of iemand dit al meegemaakt heeft.
Re: Electronisch betalen mislukt en factuur onbetaald?
Hoe denk je dat iets dat niet gebeurd is (betaling) kan nagetrokken worden ?
Ik heb het alleszins nog nooit voorgehad in 18 jaar Argenta.
Enne, in die periode al wel eens gelezen van grootbanken die duizenden overschrijvingen twee keer uitvoerden.
Niemand en niets is onfeilbaar.
Ik heb het alleszins nog nooit voorgehad in 18 jaar Argenta.
Enne, in die periode al wel eens gelezen van grootbanken die duizenden overschrijvingen twee keer uitvoerden.
Niemand en niets is onfeilbaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ofwel heeft je apotheker een fout gemaakt, en werd er geen bevestiging gegeven van de betaling, ofwel is er een foutje opgetreden bij banksys bij de verwerking van de betaling.
Denk dat argenta hier nul% schuld aan kan hebben daar ze rechtstreeks niet betrokken zijn bij de verwerking van een elecktonische betaling.
Denk dat argenta hier nul% schuld aan kan hebben daar ze rechtstreeks niet betrokken zijn bij de verwerking van een elecktonische betaling.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mijn moeder heeft dit ook al eens voorgehad, het kan iets stom zijn zoals de luidspreker/bieper op de terminal die kapot is. Als de handelaar dan eens niet nakijkt of de transactie doorgegaan is, kan je dit soort toestanden wel meemaken. Ons ma is toen niet al te slim geweest, ze was aan het klagen over de prijs na de betaling, had ze gezwegen was ze de deur uit met gratis koopwaren!
Ze heeft haar korting gehad hoor, maar heeft er dan ook wel voor mogen betalen. De fout ligt dus m.i. bij de handelaar, als die je wandelen stuurt zonder betaling te ontvangen.

Het mysterie is opgelost en alles was een misverstand.
Er is het volgende gebeurd:
Bovenop de rekening van € 67,68 had ik nog € 60 cash opgevraagd.
Thuisgekomen merkte ik dat ik geen kasbon gekregen had en ik heb daarvoor gebeld.
Toen mijn bon (zonder die € 60 cash!) gevonden was, werd die aan een prikbord gehangen tussen de openstaande facturen.
Ik heb in mijn bankuittreksels gezocht naar een bedrag van € 67,68 terwijl het totaalbedrag van €127,68 wel van mijn rekening gegaan was.
Volgens de apotheker is het wel al eens gebeurd dat het electronisch betaalsysteem faalt en dat ze de schuldenaar niet meer kunnen achterhalen.
Er is het volgende gebeurd:
Bovenop de rekening van € 67,68 had ik nog € 60 cash opgevraagd.
Thuisgekomen merkte ik dat ik geen kasbon gekregen had en ik heb daarvoor gebeld.
Toen mijn bon (zonder die € 60 cash!) gevonden was, werd die aan een prikbord gehangen tussen de openstaande facturen.
Ik heb in mijn bankuittreksels gezocht naar een bedrag van € 67,68 terwijl het totaalbedrag van €127,68 wel van mijn rekening gegaan was.
Volgens de apotheker is het wel al eens gebeurd dat het electronisch betaalsysteem faalt en dat ze de schuldenaar niet meer kunnen achterhalen.
Laatst gewijzigd door Tope op 12 december 2009, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.