nieuwe federale regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Het Vivaldicircus breekt alle records wat betreft onverkozen ministers:CarpeNoctem schreef: ↑22 oktober 2023, 18:19Zijn opvolger is al bekend. En naar goede Vivaldigewoonte weer een onverkozene: Paul Van Tigchelt.
Ik loop zeker niet hoog op met politiekers dus ik kan best wel hier daar een technocraat smaken. Maar als je dat lijstje overloopt zie ik daar weinig tot geen technocraten zitten, eerder would be achterkamerpolitici
En hoe gaan we dit te boven komen?
Meervoud, inderdaad.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ook zo'n leuke, Wouter Beke die opkwam voor het Federale parlement om dan doodleuk te gaan zetelen in de Vlaamse regering als minister.
Hij stapt dan op, en gaat gewoon zetelen in de federale kamer.
Deze lieden doen een stoelendans gewoon om wat hun een beter inkomen oplevert.
Fatsoen kennen die niet. Als je elders zetelt dan vind ik dat het moet zijn: Opgestaan is plaats vergaan!
Maar neen hoor, ze donderen gewoon hun vervanger uit de kamer.
Iets wat Quicky trouwens ook deed. Hoe kan dit?
Gewoon doen waar je goesting in hebt, maar als alles fout gaat je zitje waarvoor je verkozen was terug pakken.
Dit soort van gedrag zou verboden moeten zijn, waardoor ontslag ook effectief ontslag is en niet een ander zitje verslijten.
Gelukkig hebben we een koning die ons als volk beschermd.....NOT!
Hij stapt dan op, en gaat gewoon zetelen in de federale kamer.
Deze lieden doen een stoelendans gewoon om wat hun een beter inkomen oplevert.
Fatsoen kennen die niet. Als je elders zetelt dan vind ik dat het moet zijn: Opgestaan is plaats vergaan!
Maar neen hoor, ze donderen gewoon hun vervanger uit de kamer.
Iets wat Quicky trouwens ook deed. Hoe kan dit?
Gewoon doen waar je goesting in hebt, maar als alles fout gaat je zitje waarvoor je verkozen was terug pakken.
Dit soort van gedrag zou verboden moeten zijn, waardoor ontslag ook effectief ontslag is en niet een ander zitje verslijten.
Gelukkig hebben we een koning die ons als volk beschermd.....NOT!
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Over fatsoen gesproken: Brussel - dat zogoed als failliet is- zendt zijn zonen uit. Een snoepreisje down under om het vochtige vaderland te vergeten is altijd welgekomen:
Eén lichtpuntje: onze tegenvoeters gaan zich vrolijk kunnen maken over het steenkolenengels van Rudi Vervoort en nog wat andere ééntalige Franstaligen
Blijkbaar bestaat de volledige Belgische delegatie uit meer dan 300 man
Eén lichtpuntje: onze tegenvoeters gaan zich vrolijk kunnen maken over het steenkolenengels van Rudi Vervoort en nog wat andere ééntalige Franstaligen
Blijkbaar bestaat de volledige Belgische delegatie uit meer dan 300 man
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Full Member
- Contacteer:
In het onderwijs (en ik vermoed bij andere openbare diensten) bestaat er zoiets als politiek verlof.
Ben je vastbenoemd leerkracht en ga je in de politiek dan blijf je onbeperkt in de tijd je benoeming houden, je kan dus bij manier van spreken na 20 jaar (nadat je bv. ontslag hebt genomen als minister van onderwijs ) terug je job opnemen ... en krijg je onmiddellijk er gratis de anciënniteit bij.
Dus ook hier neemt men geen enkel risico, opgestaan is in dit geval plaats niet vergaan, je stoeltje wordt warm gehouden door een vervanger die plaats mag maken als je terugkeert.
Dit is wel serieuze framing.... (eigenlijk gewoon fake news)CarpeNoctem schreef: ↑24 oktober 2023, 18:11 Over fatsoen gesproken: Brussel - dat zogoed als failliet is- zendt zijn zonen uit. Een snoepreisje down under om het vochtige vaderland te vergeten is altijd welgekomen:
Voor de duidelijkheid, dat snoepreisje is eigenlijk een economische missie geleid door Prinses Astrid, waar toevallig 1 brusselse minister aanwezig is, samen met verschillende federale en Vlaamse ministers.
(en ik weet dat, omdat in die 300 man ook verschillende mensen van mijn bedrijf mee zijn)
Dus de overgrote meerderheid zijn bedrijfsleiders enzo.
En wie betaalt dat grapje? De bedrijven of de belastingbetaler?
Beiden, I suppose...
Maar het is niet dat dit de eerste keer is dat we een economische missie doen...
Dat is misschien al even oud dan Belgie?
Maar het is niet dat dit de eerste keer is dat we een economische missie doen...
Dat is misschien al even oud dan Belgie?
-
- Full Member
- Contacteer:
"Snoepreisjes" voor bedrijfsleiders moet kunnen. Dat de consument dat uiteindelijk wil betalen is zijn eigen keuze. Verdorie, het brood is zo duur tegenwoordig...Aerolla schreef: ↑25 oktober 2023, 08:10Dit is wel serieuze framing.... (eigenlijk gewoon fake news)CarpeNoctem schreef: ↑24 oktober 2023, 18:11 Over fatsoen gesproken: Brussel - dat zogoed als failliet is- zendt zijn zonen uit. Een snoepreisje down under om het vochtige vaderland te vergeten is altijd welgekomen:
Voor de duidelijkheid, dat snoepreisje is eigenlijk een economische missie geleid door Prinses Astrid, waar toevallig 1 brusselse minister aanwezig is, samen met verschillende federale en Vlaamse ministers.
(en ik weet dat, omdat in die 300 man ook verschillende mensen van mijn bedrijf mee zijn)
Dus de overgrote meerderheid zijn bedrijfsleiders enzo.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik vraag me wel af welke akkoorden ze gaan sluiten met een land bijna 20.000 km hier vandaan. Kangoeroe vlees invoeren ?
Nee, chocolaatjes exporteren.
Wel, het ging in 2021 over 2,45 Miljard $
En dit bestaat voor 1,12% uit chocolade
Natuurlijk is 2021 geen superrepresentatief jaar
En dit bestaat voor 1,12% uit chocolade
Natuurlijk is 2021 geen superrepresentatief jaar
-
- Verbannen Gebruiker
Aangezien Australië een derde bezit van de uranium op aarde, en er een roep is om de kernenergie in Belgie te verhogen, kan deze handelsmissie ook op dat gebied geen kwaad.
In de omgekeerde richting: Australië exporteert voor 946M € naar Belgie (er is dus een zekere inbalans)
En het gaat voornamelijk om koolzaad.
En het gaat voornamelijk om koolzaad.