cooperatieve aandelen
TIP
Re: cooperatieve aandelen
Jaarverslag zou moeten verschijnen op https://elecoo.be/jaarrekeningen-en-verslagen, momenteel nog niets te zien, doch dat durft bij andere bedrijven of coops ook wel eens wat tijd in beslag te nemen.
Jaarverslag Eelecoo is er:
Heeft er iemand nog weet voor andere mogelijkheden voor taxshelter dit kalenderjaar ?
Heeft er iemand nog weet voor andere mogelijkheden voor taxshelter dit kalenderjaar ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb ooit mijn gegevens bij Eelecoo ingevuld om aandeelhouder te worden.(augustus 2023)
Ik heb nooit enige reactie gekregen.
Ik heb nooit enige reactie gekregen.
Tja veel is er toch nog niet te zien op dergelijke jaarrekening. Volgens mij ben je er nog niet veel mee. Volgens mij is dat ook het lastige met al de opstartende coöperaties, moeilijk te beoordelen of ze werkelijk wel zoiets kunnen doen werken.
Ze hebben nog geen omzet dus tot 31/12/2022 geen verkopen gedaan, er is een beperkt verlies want wel al kosten. Lijkt me logisch. Het eigen vermogen zijn eigen middelen (van coöperanten waarschijnlijk) en dit zit voornamelijk nog als liquide middelen (waarschijnlijk op een bankrekening) in de vennootschap.
Ze hebben nog geen omzet dus tot 31/12/2022 geen verkopen gedaan, er is een beperkt verlies want wel al kosten. Lijkt me logisch. Het eigen vermogen zijn eigen middelen (van coöperanten waarschijnlijk) en dit zit voornamelijk nog als liquide middelen (waarschijnlijk op een bankrekening) in de vennootschap.
Bedankt voor uw reactie,ik heb ondertussen ingetekend voor 5 aandelen(momenteel max aantal onder tax shelter per persoon).simonvb schreef: ↑25 oktober 2023, 16:17 Tja veel is er toch nog niet te zien op dergelijke jaarrekening. Volgens mij ben je er nog niet veel mee. Volgens mij is dat ook het lastige met al de opstartende coöperaties, moeilijk te beoordelen of ze werkelijk wel zoiets kunnen doen werken.
Nu kreeg ik een pagina met betalingsmogelijkheden; de vorige keer kreeg ik dit niet.
Ik geloof dat er nog TS mogelijkheden zijn bij onderstaande coops (best verifiëren op de website om zeker te zijn):
Zuidrant-W
Brupower
Noordlicht*
Ampere CV
* Noordlicht: je kan max 20 aandelen kopen, de aandelen 1 tem 4 zijn met TS voordeel, aandelen 5 tem 16 niet en 17 tem 20 opnieuw wel geloof ik.
Argen-Co:
2,87% netto bij Argen-CoBestemming van het resultaat van het boekjaar afgesloten op 30 juni 2023. Het voorstel van dividend voor het boekjaar is vastgelegd op 4,10%.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Dank je, maar Zuidrant-W en Ampere-CV hebben geen taxshelter meer volgens hun info op hun websites.ServMe schreef: ↑26 oktober 2023, 14:52Ik geloof dat er nog TS mogelijkheden zijn bij onderstaande coops (best verifiëren op de website om zeker te zijn):
Zuidrant-W
Brupower
Noordlicht*
Ampere CV
* Noordlicht: je kan max 20 aandelen kopen, de aandelen 1 tem 4 zijn met TS voordeel, aandelen 5 tem 16 niet en 17 tem 20 opnieuw wel geloof ik.
Je post dit alsof je, na inhouding van de roerende voorheffing (30 %), netto maar 2,87 % overhoudt aan het dividend van 4,10 %.
Maar dividenden zijn voor een totaal van € 800 per kalenderjaar belastingvrij. De ingehouden roerende voorheffing (30 %) moet je dan vermelden op je belastingaangifte en aldus kan je die recupereren. Dit dus tot € 240 ingehouden roerende voorheffing per kalenderjaar.
Waarom vermeld je dat niet in je post? Toch belangrijk lijkt me want zo is het dividend netto ook gelijk aan 4,10 % (en niet 2,87%!).
En bijgevolg informeer je, zonder die aanvulling, wie je post leest foutief.
ja jeff ik ga ervan uit dat iedereen dat weet.
Netto ga je ongeacht je belastingsbrief 2,87% op je rekening krijgen.
Netto ga je ongeacht je belastingsbrief 2,87% op je rekening krijgen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Bedankt voor de update, daarom dat ik ook schreef "best na te gaan op de website", ik baseerde me immers louter op investeringen die ik in bovenstaande coops gedaan had mét TS voordeel eerder dit jaar.