De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Bij Vincent is het glas altijd halfleeg .Vincent2018 schreef: ↑27 oktober 2023, 03:36 WE ARE SLEEPWALKING OUR WAY INTO A GLOBAL CRISIS - THE REAL THREAT IS THE MASSIVE DEFICIT AND DEBT https://youtu.be/DNpJIqM1hnM?si=aGkWI2YL6l1vED_Q
-
- Verbannen Gebruiker
Jij denkt dat de koers van Worldline ingestort is door de hoge rente? Ik durf nu niet meer suggereren dat je kunt googelen om de correcte reden te achterhalenGudrun schreef: ↑26 oktober 2023, 15:44Onnozelaar. https://trends.knack.be/kanaal-z/financ ... worldline/huisjetuintjefiets schreef: ↑25 oktober 2023, 18:34 Heeft boven de 5% gestaan. Staat nu 4,92%. Is het zo moeilijk om de cijfers te checken voor je iets beweert
Sanofi stevige klap vandaag (-16%). Voor zover ik zie een aantal factoren: tegenvallend resultaten, soort winstwaarschuwing voor 2024 o.a. omwille van extra investeringen in R&D. Cashflow daalt, pay out ratio zal stijgen, maar dividend lijkt nog wel gedekt. Extra investeringen in R&D zijn voor mij eerder positief. Heb Sanofi long. Ben bereid bij te kopen, maar niet aan huidige prijs eerder aan 10% lager dan mijn huidige GAK. Sanofi kondigde ook een mogelijke opsplitsing van de consumententak en farmaceutische activiteiten aan (ten vroegste in Q4 2024)
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
En wat wil je hier nu mee zeggen? Alles wegnemen uit de beurs en in goud steken? Of?Vincent2018 schreef: ↑27 oktober 2023, 03:36 WE ARE SLEEPWALKING OUR WAY INTO A GLOBAL CRISIS - THE REAL THREAT IS THE MASSIVE DEFICIT AND DEBT https://youtu.be/DNpJIqM1hnM?si=aGkWI2YL6l1vED_Q
Nee, dat denk ik niet. Ik heb nooit iets gedacht of geschreven over Worldonline. Ik stuur een link door naar een filmpje waarin verteld wordt dat de rente gestegen is zodat duidelijk blijkt hoe belachelijk jouw bewering was.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 12:16 Jij denkt dat de koers van Worldline ingestort is door de hoge rente? Ik durf nu niet meer suggereren dat je kunt googelen om de correcte reden te achterhalen
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Van 5% naar 4,92% is een vreemde stijging. Wat jouw filmpje daar ook mag van vindenGudrun schreef: ↑27 oktober 2023, 12:59Nee, dat denk ik niet. Ik heb nooit iets gedacht of geschreven over Worldonline. Ik stuur een link door naar een filmpje waarin verteld wordt dat de rente gestegen is zodat duidelijk blijkt hoe belachelijk jouw bewering was.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 12:16 Jij denkt dat de koers van Worldline ingestort is door de hoge rente? Ik durf nu niet meer suggereren dat je kunt googelen om de correcte reden te achterhalen
Ik zie trouwens dat de rentes op dit moment verder "gestegen" zijn naar 4,875%
Je kunt het zonlicht ontkennen natuurlijk. Na de tweet van Dimon is de rente gezakt, om nadien weer te stijgen. Dat zijn de feiten. Of dat ook een invloed had op de koers van bepaalde tech-aandelen valt nog te bediscussieren, maar over vaststaande feiten ga ik niet in discussie.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 13:04 Van 5% naar 4,92% is een vreemde stijging. Wat jouw filmpje daar ook mag van vinden
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ga niet in discussie gaan over het vaststaand feit dat je iets heel anders zei, waardoor onze discussie is ontstaanGudrun schreef: ↑27 oktober 2023, 13:12Je kunt het zonlicht ontkennen natuurlijk. Na de tweet van Dimon is de rente gezakt, om nadien weer te stijgen. Dat zijn de feiten. Of dat ook een invloed had op de koers van bepaalde tech-aandelen valt nog te bediscussieren, maar over vaststaande feiten ga ik niet in discussie.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 13:04 Van 5% naar 4,92% is een vreemde stijging. Wat jouw filmpje daar ook mag van vinden
Je kunt het zonlicht ontkennen natuurlijk.
Iedereen kan naar omhoog scrollen en het zelf nalezen. Prettige dag.huisjetuintjefiets schreef: ↑27 oktober 2023, 14:03 Ik ga niet in discussie gaan over het vaststaand feit dat je iets heel anders zei, waardoor onze discussie is ontstaan
Dank je, maar Erdogan heeft last van hyperinflatie en daar ga je met rentestijgingen niet uitkomen.Aerolla schreef: ↑26 oktober 2023, 19:48 De theorie van Bassie is zo zot niet.
Die is immers exact dezelfde als die van Erdogan, dus hij is niet de enige in zijn wereld.
Dat gezegd zijnde, buiten Erdogan en Bassie, is er niemand anders met die theorie.
Misschien heeft dat een reden, misschien zeg ik
De wereld verloor het geloof in de Lira, hierdoor zakt de koers van je munt enorm.
De Euro is een veel sterkere munt en de economie van de EU is veel steviger dan die van Turkije.
Daardoor heeft Erdogan het mis en ik het wel juist.
Turkije heeft een ander probleem, hun geldontwaarding kwam door verlies van vertrouwen in de munt.
Onze inflatie komt door energie-kosten, dat is een heel ander gegeven.
Zodra wij de energie-kosten onder controle hebben, is nog lang niet zo, dan zal ze inflatie vanzelf stoppen....helaas zal de hoge (nodeloze) rente dit tegenwerken.
Turkije had een instortende economie, hoge geldcreatie, afnemend toerisme door Erdogan zijn beleid, en zijn anti-Europa houding. Verder verbood die burgers geld op te nemen bij de banken en om te zetten in bv Euro of Dollar, hierdoor nam het vertrouwen in de Lira nog verder af.
De Euro kent geen vertrouwenscrisis, daarom is de rente verhoging de verkeerde weg en zet het een rem op het herstel van de inflatie door de energie-kosten.
Leuk dat je me vergelijkt met Erdogan, maar die kerel dient zijn relaties met Europa te herstellen alsook te stoppen met zijn dictatoriaal beleid alsook het opsluiten van toeristen om niks. Zoals ze deden met een Belgische die net vrij gelaten is na maanden te wachten op een proces over een paar stenen. Zelfs Joegoslavië durfde dat nooit te doen, daar werden toeristen op handen gedragen ondanks dat het onder de invloed was van Rusland/Communisten.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
- Vincent2018
- Full Member
JPMorgan Chase Chairman & CEO Jamie Dimon confirms plan to sell portion of JPM holdings https://x.com/KeithMcCullough/status/17 ... 76875?s=20
"ik ben lief voor mijn medebeleggers, ik koop als iedereen ze weg doet en verkoop als ze die allemaal willen hebben"
De inflatie van Turkije begon als normale inflatie, maar door de rentedalingen om de inflatie te "bestrijden", werd dat hyperinflatie...
Nu ja, ik hou me toch gewoon bij de klassieke economische inzichten hier, in plaats van die alternatieve theorieën zoals de jouwe...
Nu ja, ik hou me toch gewoon bij de klassieke economische inzichten hier, in plaats van die alternatieve theorieën zoals de jouwe...
Je mist toch wel een stukje van het gebeuren, Erdogan begon zich als dictator op te stellen, persvrijheid aan banden te leggen. De banden met Europa te vernietigen en journalisten op te sluiten. Alsook toeristen te treiteren.Aerolla schreef: ↑27 oktober 2023, 16:34 De inflatie van Turkije begon als normale inflatie, maar door de rentedalingen om de inflatie te "bestrijden", werd dat hyperinflatie...
Het vertrouwen in de Lira kon allang niet meer hersteld worden door rente veranderingen. Als je land vijandig staat tegenover de buurlanden dan raak je al snel in de problemen. Voor Erdogan waren de banden met Turkije heel goed en wou iedereen er op vakantie. Vandaag de dag hoor je amper nog iemand over Turkije. Dat is waarom hun munt niks meer waard is.
Je doet geen zaken met dat land als je het ergens anders ook kan.
Groeten Bas.
Goudprijs voorbij 2000 dollar